مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه از آغاز طرح آبیاری یکپارچه در سطح 164 هکتار زمین های کشاورزی روستای طارس از توابع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 25 April 2015
مسعود ایلکا در گفت وگو با ایرنا گفت: این طرح با اعتباری افزون بر25میلیارد ریال برای استفده بهینه از آب اجرایی شده است.

وی افزود: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر برای مقابله با بحران بی آبی و کم آبی در منطقه استفاده از شیوه های نوین آبیاری و آبیاری تحت فشار به منظور بهره گیری بهینه از آب در بخش کشاورزی ضروری است.

ایلکا گفت: مدیریت جهاد کشاورزی نیز از اجرای آبیاری تحت فشار در سطح باغات و مزارع و واحدهای کشاورزی حمایت می کند ضمن اینکه حداقل سطح مورد نیاز برای اجرای طرح های آبیاری نوین درمزارع و باغات یک هکتار است که در صورت مراجعه افراد 85 درصد از کار به صورت بلاعوض انجام می شود.

وی تصریح کرد: در صورت به حد نصاب نرسیدن وسعت اراضی، صاحبان زمین ها و باغات مجاورمی توانند با تجمیع اراضی بدون هیچ گونه دخل و تصرف در حد و مرز اراضی و مالکیت آنها آن را به مرحله اجرا در آورند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه افزود: از امروز با حضور پیمانکار، اجرای طرح آبیاری تحت فشار تجمیعی یکپارچه با اعتباریادشده به صورت بلاعوض آغاز شد.

وی تاکید کرد: اگر روستایی موفق شود با مشارکت اهالی خود این طرح را در 100 درصد اراضی زراعی و باغات به اجرا در آورد و آبیاری یکپارچه انجام دهد، جهاد کشاورزی آن را بدون دریافت حتی یک ریال هزینه اجرایی می کند.

بنا به اظهار وی از مجموع 18 هزار و 200 هکتار اراضی زراعی و باغات شهرستان، بیش از دو هزار هکتار آن از مزایای این طرح بهره مند شده اند که بیش از 50 درصد آنها پس از سال 90 اجرا شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار