مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: جشت تکریم و بزرگداشت امامزادگان در ۱۵۰ بقعه متبرکه این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۲۷۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 06 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی بیان کرد: برنامه‌های متنوعی از سوی اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در دهه کرامت برگزار می‌ شود که از جمله این برنامه‌ ها می‌ توان به برگزاری جشن تکریم در 150 بقعه اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: ویژه برنامه‌ های دهه کرامت و روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نیز از دیگر اقدامات اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: روز پنجم ذی‌القعده به عنوان روز تجلیل از امامزادگان نامگذاری شده است و در استان قزوین برنامه‌های متنوعی در راستای توسعه فرهنگی در امامزادگان برگزار می ‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: طی روز دوشنبه 18 مرداد ماه سال جاری در آستان مقدس امامزاده سلطان سیدمحمد(ع) شهر قزوین برنامه ‌ای به مناسبت دهه کرامت و روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می ‌شود که در این برنامه از هشت خیر و خادم شهر قزوین نیز تقدیر به عمل می ‌آید.

 

حجت الاسلام نوروزی توضیح داد: از دیگر برنامه‌های دهه کرامت مشارکت کاروان‌های «زیر سایه خورشید» و حضور خدام حرم رضوی در تمام بقاع متبرکه استان قزوین و همچنین جشن تکلیف دختران است که امیدواریم همچون ساله ‌های گذشته باشکوه برگزار شود.

 

وی اعلام کرد: جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید برای سومین سال متوالی با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) در استان قزوین از 16 تا 24 مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود که در این راستا بیش از 170 برنامه فرهنگی از سوی تشکل‌ زیر سایه خورشید این استان تدارک دیده شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با رسالتی خطیری که در حوزه وقف وجود دارد در برگزاری هرچه باشکوه‌ تر برنامه‌ های دهه کرامت بیش از پیش تلاش کرده تا این دهه در امامزاده ‌ها و بقاع متبرکه این استان برگزار شود.

 

وی یکی از مه م‌ترین اهداف اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین را اجرای امینانه نیات واقفان و ترویج سنت حسنه وقف در امامزادگان این استان عنوان کرد و یادآور شد: وقف صدقه جاریه بوده که پس از مرگ نیز خیرات و مبرات آن برای واقف ادامه دارد که امید است در این راستا اقدامات فرهنگی صورت گیرد.

منبع: شبستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار