ظهر امروز جلسه شورای اداری شهرستان لامرد با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس در سالن اجتماعات شهید جنگ‌آور فرمانداری لامرد برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 06 August 2016
تابناک فارس به نقل از ایلنا: عبدالرضا منصوری فرماندار لامرد ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم و همکاری مسئولان در تشییع و خاکسپاری شهدا در شهرستان لامرد افزود: کمیته‌ای به منظور برنامه‌ریزی جهت برگزاری هفته دولت در فرمانداری تشکیل شده است و مسئولان دستگاه‌های اداری پروژه‌های هفته دولت را هر چه سریع‌تر به فرمانداری اعلام کنند.

وی از برگزاری جلسه کمیته برنامه‌ریزی در چهارشنبه (20 مرداد) خبر داد و گفت: جلسه کمیته برنامه‌ریزی به منظور توزیع اعتبارات دو درصد نفت و گاز در چهارشنبه این هفته برگزار خواهد شد و براساس شاخص‌های سازمان مدیریت، هیچ پروژه جدیدی در دستور کار نیست و دولت تلاش دارد که پروژه‌هایی که ردیف اعتباری دارند را به اتمام برساند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان لامرد اضافه کرد: برای هفته دولت عملکرد یک ساله گذشته و سه ساله دولت تدبیر و امید را  در حوزه عملکرد دستگاه اجرایی می‌خواهیم و مدیران گزارش آن را به فرمانداری و رسانه‌ها منعکس کنند.

منصوری با بیان اینکه مشکلات و نارسایی‌های فعلی در کشور نباید مانع از نادیده گرفتن خدمات دولت شود، اظهار کرد: باید نقد منصفانه از عملکرد دولت و دستگاه‌های اداری داشته باشیم و وارد حریم دروغ نشویم و حتماً مطالب نقدگونه پایه اطلاعاتی داشته باشند و مسئولان هم باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: کاهش تورم 44 درصدی به 10 درصد نیز به آسانی به دست نیامده است و بایستی خدمات دولت در حوزه‌های مختلف بیان شود.

فرماندار لامرد هفته خبرنگار را به خبرنگاران تبریک گفت و اظهار کرد: مسئولان باید همیشه برای خبرنگاران وقت داشته باشند و پاسخگوی آنان باشند و خبرنگاران به عنوان بازوان همیشگی ما بوده‌اند.

منصوری تصریح کرد: گزارشی را از روند پیشرفت دو پروژه تونل گردنه شهید باقری و ترمینال فرودگاه بین المللی لامرد را به استاندار ارائه داده‌ایم که ان شاالله هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرند و مردم از خدمات آن استفاده کنند و اگر به تونل گردنه شهید باقری اعتباراتی تزریق شود لذا در دهه فجر می‌توان آنرا افتتاح کرد.

نماینده عالی دولت در پایان سخنان خود شاخص ارزیابی مدیران را براساس عملکرد آنان در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

در ادامه مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس ضمن تبریک به مناسبت هفته خبرنگار افزود: اداره کل ثبت اسناد به دلیل درج آگهی‌های ثبتی، ارتباط بسیار زیادی با روزنامه‌نگاران و مطبوعات دارد.

وی گفت: استان فارس از نظر جعل اسناد دارای رتبه سوم و در بحث اکتشافات رتبه پنجم را داراست.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با بیان اینکه زمین در استان فارس و بخصوص درلامرد از ارزش بالایی برخوردار است، اضافه کرد: 70 درصد از شکایات و پرونده‌های دادگستری مربوط به ثبت اسناد است و بحث دریافت سند رسمی باید تبدیل به یک فرهنگ شود و قولنامه های مشاور املاک حذف شوند.

اقبال در ادامه سخنان خود به خریداران و فروشندگان متذکر شد: خریدارانی که مال منقول و غیرمنقول را خریداری می کنند لذا اگر سند رسمی آنرا دریافت کنند با مشکل مواجه نخواهند شد.

این مسئول با تأکید براینکه بخشنامه ای درخصوص مستند سازی املاک دولتی ابلاغ شده است، افزود: دستگاه‌های اداری مکلف هستند که املاک خود را مستند کنند و مدیران دستگاه‌های اداری تملک ساختمان خود را انجام دهند و نگذاریم حقوق بیت المال پایمال شود و این موضوع در دستور کار سازمان بازرسی قرار گرفته است و اگر انجام نشود جزو تخلفات محسوب می‌شود.

در ادامه این جلسه همچنین رحمن زمانی رئیس اداره امور مالیاتی لامرد ضمن گلایه از شهرداری‌ها در همکاری با اداره امور مالیاتی افزود:  شهرداران شهرستان لامرد در خصوص پرداخت مالیات حقوق و پیمانکاری کوتاهی کردند و فقط شهرداری اهل همکاری خوبی با اداره امور مالیاتی لامرد داشته است.

خودداری شهرداران از تحویل برگه تشخیص مالیات

وی با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی ارتباط خوبی با اداره امور مالیاتی دارد ، گفت: برخی شهرداران حتی از تحویل برگه‌های تشخیص ابلاغی مالیات هم خودداری می‌کنند و مبالغ معوقات مالیاتی هم بسیار زیاد است و شهرداران هیچ اقدامی در خصوص پرداخت آن نکرده‌اند.

رئیس اداره امور مالیاتی لامرد اظهار کرد: ما نمی‌توانیم ملاحظه‌ای در وصول مالیات داشته باشیم و باید پاسخگوی اداره کل و دیوان محاسبات باشیم و همچنین ادارات باتوجه به اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم و حذف ماده 104 نیز ملزم به کسر 3 درصد مالیات تکلیفی  از پیمانکاران نیستند ولی باید صورت معاملات را در سامانه دارایی ثبت کنند.

زمانی در ادامه از آغاز تشخیص پرونده‌های مالیات بر ارزش افزوده اصناف در اداره امور مالیاتی شهرستان لامرد خبر داد و گفت: علی‌رغم کمبود نیرو و عدم انجام قول و قرارهایی که شهرداران به اداره امور مالیاتی داده بودند لذا اداره امور مالیاتی لامرد رسیدگی پرونده ارزش‌های افزوده اصناف را  آغاز کرده است.

همچنین احمدی‌زاده معاون فرمانداری لامرد در ادامه از رحمن زمانی رئیس اداره امور مالیاتی درخواست کرد تا پایان 18 مرداد به شهرداران مهلت دهد و پس از آن اقدامات قانونی در خصوص وصول مالیات معوقه از شهرداری‌های شهرستان لامرد صورت گیرد.

در پایان، با اهداء لوحی از علی صابری رئیس سابق اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان لامرد تقدیر و محمد آرامش به عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.

آرامش پیش از این رئیس ثبت اسناد و املاک جویم بوده است.

همچنین احمد عابدی به عنوان سرپرست جدید جهاد دانشگاهی لامرد معرفی شد که پیش از این سیداحمد هاشمی سرپرستی آنرا برعهده داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار