کد خبر: ۲۷۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 07 August 2016

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: اخلاق رسانه‌ای اقتضا می‌کند رسانه‌هایی که هم‌سو با دولت نیستند مرز بین نقد و تخریب را رعایت کنند و رسانه‌های هم‌سو با دولت خدمات دولت را به‌نحو شایسته پوشش دهند.


 حجت‌الاسلام والمسلمین حميدرضا حنان در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار، که یک‌شنبه، ۱۷ مرداد در تالارشهید آوینی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: کار خبرنگار دمیدن روح در بستر جامعه است و تحرک و پویایی در جامعه ایجاد می‌کند.

وی در خصوص آموزش و پژوهش در حوزه رسانه و خبرنگاری اظهار کرد: در جامعه امروزی مسئله تاثیر آموزش و پژوهش در هر کاری حرف اول را می‌زند این در حالی است که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در خصوص آموزش و پژوهش در عرصه خبر، دانشگاه علمی ـ کاربردی هنر را تاسیس کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: در دانشگاه علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر رشته خبرنگاری به‌جهت ارتقای خبرنگاران تشکیل شده است لیکن با وجود سیصد خبرنگار در سطح استان فقط چهار نفر در رشته خبرنگاری ثبت‌نام کردند.

وی با بیان این‌که مرکز علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی واحد لرستان نیز رشته خبرنگاری را ارائه کرده است، ادامه داد: استقبال خبرنگاران از حضور در رشته خبرنگاری ضعیف است لذا میطلبد خبرنگاران نشریات محلی جهت ارتقای سطح کیفی و تخصصی خبرنگاری  در رشته خبرنگاری ثبت‌نام کنند این در حالی است که کارگاه‌های آموزشی خانه مطبوعات نیز جهت ارتقای کیفیت خبرنگاران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حنان در خصوص حوزه مالی مطبوعات و مشکلات مالی رسانه‌ها عنوان کرد: برخی مطبوعات به‌دلیل عدم وصول مشمول ماده ۱۶شده‌اند و قطع یارانه شدند کمااینکه قانون معافیت مالیاتی مطبوعات اعلام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به این‌که امروزه کیفیت بالا ملاک  ارزیابی رسانه‌ها  است، خاطرنشان کرد: پایگاه‌های خبری باید رقابتی بشوند زیرا تامین اعتبار برای پایگاه‌های خبری سخت است لذا در این راستا پایگاه‌های خبری دهک‌بندی شده‌اند و فقط به پایگاه‌های برتر خبری یارانه تعلق می‌گیرد.

وی با بیان این‌که  توزیع آگهی‌ها فقط از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قانونی است، افزود: نشریات مکتوبی که دارای سایت هستند و در فضای مجازی به‌صورت مستمر فعالیت دارند در اولویت درج آگهی هستند زیرا مراجعه مردم به فضای مجازی ببشتر از مکتوب است.

حجت‌الاسلام حنان با اشاره به این‌که نشریاتی که از طریق غیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به گرفتن آگهی می کنند متخلف هستند، عنوان کرد:  طبق قانون «هفتاد، سی» هفتاد درصد آگهی‌ها باید به نشریات محلی اختصاص داده شود و هیچ روزنامه سراسری حق چاپ آگهی در ویژه‌نامه روزنامه را ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: تمام سایت‌های خبری مشمول قانون مطبوعات کشور هستند و سایت‌هایی که مجوز ندارند تا فرصت باقی است جهت اخذ مجوز اقدام کنند زیرا در غیر این‌صورت فیلتر خواهند شد.

وی با بیان این‌که در سال پایانی دولت تدبیر و امید قرار داریم  و خدمات دولت به‌طور کامل در اختیار مردم قرار نگرفته است، عنوان کرد: اخلاق رسانه‌ای اقتضا می‌کند رسانه‌هایی که هم‌سو با دولت نیستند مرز بین نقد و تخریب را رعایت کنند و رسانه‌های هم‌سو با دولت خدمات دولت را به‌نحو شایسته پوشش دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار