معاون شهردار تهران تاکید کرد که ایستگاه های مترو تا تکمیل نشوند تحویل مردم نمی‌شوند.
کد خبر: ۲۷۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 08 August 2016
مازیار حسینی افزود: تعبیه تاسیسات جانبی همچون سازه های هواساز در خطوط و ایستگاه های در دست ساخت مترو، کار سختی است و هنگامی که بعد از ساخته شدن و بهره برداری از این ایستگاه ها و خطوط، در صدد تکمیل تأسیسات جدید که متضمن ایمنی و کیفیت حمل و نقل ریلی است باشیم، کار به مراتب سخت تر می شود.
 
وی با اعلام این که یکی از اولویت های کاری مهم مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل، علاوه بر احداث خطوط جدید مترو، تکمیل صد در صدی خط 3 مترو و رفع نقایص آن تا پایان سال جاری با اولویت تأمین ایمنی این خط است، تأکید کرد: علاوه بر ایستگاه سهروردی که امروز به صورت رسمی افتتاح شده و به بهره برداری می رسد و ایستگاه شهید قدوسی که ماه آینده گشایش می یآبد، 5 ایستگاه شهید صیاد شیرازی، حسین آباد، هرندی،‌ اقدسیه و شهید محلاتی نیز در نیمه دوم سال جاری افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار می گیرند.
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این که علاوه بر افتتاح ایستگاه های باقی مانده خط 3 مترو، تکمیل برخی از ایستگاه های در دست بهره برداری این خط همچون ایستگاه های نوبنیاد و قائم را نیز در دستور کار قرار داده ایم، اظهار کرد: هواکش در تونل های مترو از اهمیت بالایی برخوردار است و در این میان، هواکش های میان تونلی اولویت ویژه ای دارند.
 
 مازیار حسینی با بیان این که منطق، مبنای کار ما در حوزه حمل و نقل است و اصولاً کاری که مبتنی بر اصول منطقی نباشد در این حوزه جایی ندارد، تصریح کرد: منابع موجود جهت توسعه حمل و نقل عمومی محدود است و با توجه به محدودیت منابع، چاره ای نداریم جز این که اولویت ها را در نظر بگیریم و بر اساس آن عمل کنیم و البته هر قدر هم که با محدودیت و مشکل رو به رو باشیم، اولویت اول و خط قرمزمان تأمین ایمنی مردم است.
 
وی با تأکید بر این که تجهیز ایستگاه های مترو به پله برقی قبل از افتتاح هر ایستگاه، برایمان به شدت مهم است و تا وقتی ایستگاهی به صورت کامل تکمیل نشود، از آن بهره برداری نمی کنیم و آن را تحویل مردم نمی دهیم، اضافه کرد: در طراحی و اجرای ایستگا های مترو، موضوعی همچون معماری ایستگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ضمن این که تسهیلات به ظاهر ساده ای همچون سرویس های بهداشتی و اتاق های شیردهی به نوزادان نیز برایمان بسیار مهم است.
 
 
 
مباحث اجتماعی و فرهنگی مکمل بحث های فنی و فیزیکی است
 
معاون شهردار تهران با اعلام این که اعتقاد داریم مباحث اجتماعی و فرهنگی، مکمل بحث های فنی و فیزیکی هستند، گفت: اگر از نظر معماری، فضاهای فاخری را فراهم کنیم که شاهد ترکیب هنرمندانه اِلمان های سنتی در کنار مؤلفه های مدرن در آنها باشیم، بر نوع رفتار مردمی که از امکانات و تجهیزات موجود در این فضاها استفاده می کنند نیز می تواند موثر باشد.
 
مازیار حسینی در پایان با تأکید بر این که در انجام کارهای عمرانی، صرفاً فیزیک کار اهمیت ندارد بلکه روح کار نیز مهم است، خاطرنشان کرد: هنر معماری به مثابه روحی است که به کالبد فضاهای فیزیکی دمیده می شود و این محیط ها را به فضاهایی فاخر تبدیل می کند.
 
در این جلسات کاری که با حضور حجت الله بهروز قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک، محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو و مجریان و دست اندرکاران خط 3 مترو برگزار شد، مهندس هابیل درویشی مدیر عامل شرکت مترو با ارائه گزارشی از مراحل تکمیل این خط سراسری و با تأکید بر این که نباید حمایت از مترو را به سیاست گره بزنیم و توسعه مترو را سیاسی کنیم، خاطرنشان کرد: تهران به یک هزار دستگاه واگن جدید مترو نیاز دارد که با احتساب هزینه 15 میلیارد تومانی هر دستگاه واگن، برای تکمیل ناوگان ریلی پایتخت نیازمند بودجه ای بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار