تابناک:در گذشته فضای بی اعتماد بین سرمایه گذاران با شهرداری سبب شده بین سرمایه گذاران با شهرداری فاصله ایجاد شود اما هدف جلب سرمایه‌گذاران جلب سرمایه‌گذاری در خمینی‌شهر است.
کد خبر: ۲۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴ 25 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، شهرستان خمینی شهر به عنوان یکی از قطب های اقتصادی استان اصفهان در زمینه سنگ بوده به نوعی که حتی در کشور نیز شهرت بسیاری دارد.

بسیاری از مسئولان این شهرستان تأکید داشتند که ظرفیت سنگ این شهرستان تاجایی است که با نفوذترین افراد در بخش سنگ کشور متعلق به خمینی شهر اند.

شهردار خمینی شهر در این باره گفت: در گذشته فضای بی اعتماد بین سرمایه گذاران با شهرداری سبب شده بین سرمایه گذاران با شهرداری فاصله ایجاد شود اما هدف ما جلب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در خمینی‌شهر است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین فعالیت صنعت سنگ کشور به کارخانه‌داران و معدن‌داران این شهر مربوط می‌شود که وجود بیش از یک هزار واحد صنعتی مربوط به فراوری سنگ در شهرک صنعتی محمود آباد اصفهان موید این مطلب است.

حاجی‌حیدری با بیان اینکه یک هزار واحد صنعتی سنگ مربوط به اهالی خمینی‌شهر بوده، افزود: ما نیز قصد داریم بورس سنگ ایران را در خمینی‌شهر راه‌اندازی کرده در این زمینه جانمائی صورت گرفته و مشغول مذاکره با هیئت امنای سنگبری‌ها در راستای رسیدن به این هدف هستیم.

وی درباره ادامه روند تبدیل باغات خمینی شهر به عنوان ریه‌ها تنفسی اصفهان به سنگبری‌ها گفت: با تبدیل اراضی کشاورزی به سنگبری مخالف هستم و مقابل این مسئله ایستادگی می‌کنیم اما منطقه صنعتی دوشاخ از حالت کشاورزی خارج شده بود که در حال حاضر محل فعالیت سنگبری‌های شهرستان است.

شهردار خمینی‌شهر با بیان اینکه جانمائی و مذاکرات ابتدائی این طرح با صاحبان سنگ بومی استان و کشور برنامه‌ریزی و برگزار شده، گفت: تلاش می‌کنیم مرکز بورس و نمایشگاه عرضه و فروش سنگ ایران در خمینی‌شهر راه‌اندازی شود.

با وجود همه این مسائل یازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته که از 10 تا 14 اردیبهشت ماه در ساعات بازدید 16 الی 22 در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان در کنار پل تاریخی شهرستان برگزار می‌شود.

این نمایشگاه در توان و اندازه خود می تواند در معرفی ظرفیت های سنگ خمینی شهر فعال باشد اما با وجود همه این مسائل شرکت کنندگان خارجی حاضر در نمایشگاه در زمینه ابزار الماسه، تیغه‌های برش الماسه، تجهیزات فرآوری سنگ، سیم برش و ماشین آلات صیقل فعالیت می‌کنند.

این موضوع شاید در توسعه فعالیت سنگبری های اصفهان تأثیر داشته باشد و بتوانند در فراهم کردن ابزارآلات سنگبری ها کمک کنند اما نمی توانند در معرفی ظرفیت سنگبری های اصفهان کاری از پیش ببرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :