پوشش گیاهی غرب در خطر نابودی؛
تابناک: اگر تا دو سال گذشته وقوع آتش سوزی ها در جنگل های استان اصفهان هرچند ماه یکبار رخ می داد اما طی سال گذشته و امسال هفته ای نیست که خبری از آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های غرب استان به گوش نرسد.
کد خبر: ۲۷۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 13 August 2016
تابناک اصفهان: آتش سوزی مراتع و جنگل های استان اصفهان از زمان بروز خشکسالی و نیز تقابل بیشتر شکارچیان غیرمجاز با محیط بانان در سال ها اخیر که برای تلافی غنائم از دست رفته خود اقدام به آتش زدن جنگل ها می کنند، حال و روز مراتع و جنگل های استان اصفهان را رو به نابودی برده است.

اگر تا دو سال گذشته وقوع آتش سوزی ها در جنگل های استان اصفهان هرچند ماه یکبار رخ می داد اما طی سال گذشته و امسال هفته ای نیست که خبری از آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های غرب استان به گوش نرسد.

در آخرین مورد از آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها، روز گذشته در روستای نهضت آباد فریدونشهر (جق جق) گونه های گیاهی این منطقه در آتش سوخت و متاسفانه به دلیل کمبود امکانات اطفای حریق در این منطقه، ساعت‌ها سرد شدن این آتش به طول انجامید.

این مکان که در بین چشمه سردآب فریدونشهر قرار دارد به دلیلی که هنوز مشخص نیست در آتش سوخت اما به گفته مردم محلی با وجود اطلاع به منابع طبیعی و آتش نشانی، خاموش کردن این آتش بعد از وارد شدن خسارات بسیار به طبیعت انجام شد.

با این وجود این آتش در نهایت ساعت 9 شب با پیگیری یگان حفاظت منابع طبیعی فریدونشهر مهار شد اما به گفته انصاری، رئیس یگان حفاظت منابع طبیعی فریدون شهر نزدیک به دو هکتار از گونه های گیاهی این منطقه در آتش سوخت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار