معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: یکی از کودکان بی سرپرست که در شیر خوارگاه این اداره کل نگهداری می شدبه فرزند خواندگی سپرده شد.
کد خبر: ۲۷۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 13 August 2016

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: یکی از کودکان بی سرپرست که در شیر خوارگاه این اداره کل نگهداری می شدبه فرزند خواندگی سپرده شد.

به گزارش تابناک ایلام؛زهرا همتی اظهار کرد: این نوزاد دختر به یک زوج ساکن در این استان که از نعمت فرزند محروم بودند بعنوان فرزند خوانده تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه مراحل فرزند خواندگی یکی دیگر از کودکان شیر خوارگاه این اداره کل در دست اقدام است، افزود: پارسال چهار کودک در این استان به فرزند خواندگی سپرده شد که از این تعداد، 2 کودک خارج از استان بعنوان فرزند خوانده به خانواده های متقاضی سپرده شدند.

همتی از ثبت 70 مورد تقاضای فرزند خواندگی در این اداره کل خبر داد و تاکید کرد: این تعداد خانواده برای دریافت فرزند خواندگی به این اداره کل مراجعه و تشکیل پرونده داده اند.

وی یادآور شد: فرهنگ پذیرش فرزند خواندگی در استان در سال های اخیر نهادینه شده و زوج هایی که تاکنون قادر به بچه دار شدن نبوده اند، متقاضی گرفتن سرپرستی فرزند از بهزیستی هستند.

وی اضافه کرد: استقبال از فرزند خواندگی در استان تا حدی است که زوج های دارای فرزند و دختران مجرد بالای 30 سال که مشمول این قانون می شوند نیز اینک متقاضی فرزند خواندگی هستند.

همتی با بیان اینکه از سال 79 تاکنون در مجموع نزدیک به 50 کودک به خانواده های متقاضی فرزند خوانده سپرده شده و همه آنها زندگی موفقی دارند، افزود: خانواده هایی که از نعمت فرزند محروم است با پذیرش فرزند خوانده کانون زندگی آنها گرم و هدف دار شده و بخش زیادی از نیازهای روانی آنها جبران می شود.

به گفته همتی، با وگذاری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست بعنوان فرزند خوانده به خانواده های متقاضی این کودکان کانون مناسبی برای رشد پیدا کرده و از طرفی از میزان وظایف مالی و غیر مالی دولت نیز تا حد زیادی کاسته می شود.

همتی با بیان اینکه پیش از این تنها کودکان بی سرپرستی که فاقد پدر یا جد پدری بودند می توانستند بعنوان فرزند خوانده به خانواده های متقاضی سپرده شوند، گفت: بر اساس قانون جدید علاوه بر کودکان بی سرپرست، کودکان بد سرپرستی هم که والدین آنها به هر دلیل صلاحیت نگهداری فرزندان شان را نداشته باشند هم مشمول قانون فرزند خواندگی خواهند شد.

وی یادآور شد: فرزندان بی سرپرست و بد سرپرستی که بدلایل مختلف به شیرخواگاه و خانه کودک و نوجوان ارجاع داده شده باشند با شرایط لازم به خانواده های متقاضی سپرده می شوند.
همتی داشتن تمکن مالی مناسب، صلاحیت اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و گذشت پنج سال از زندگی مشترک را از جمله شرایط لازم خانواده ها برای دریافت فرزند خوانده از طریق بهزیستی اعلام کرد.

معاون بهزیستی ایلام اظهار کرد: عمده خانواده های متقاضی فرزند خوانده در این استان به فرزند دختر تمایل دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار