مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: واحدهای صنعتی استان با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب و اجرای سیاست های کلان اقتصادی دولت تدبیر و امید در حمایت از واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی در مسیر رونق و پویایی قرار گرفته اند.
کد خبر: ۲۷۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸ 16 August 2016


حسینعلی سارانی روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان و دیدار با دیدار با خبرنگاران این مرکز با بیان این که هم اینک 27 ناحیه و شهرک صنعتی با گستره چهار هزار و 362 هکتار در استان وجود دارد اظهارداشت: در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب و تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و به تبع آن تشکیل ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت و در استان ها ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانی به ریاست استاندار اقدامات مطلوبی در حال انجام است.
وی ادامه داد: هر هفته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار می شود که مصوبات آن برای تمامی دستگاههای اجرایی و بانک ها لازم الاجراست.
وی با بیان اینکه حل مشکل نقدینگی از طریق تصویب ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی دارای مجوز معتبر از وزارت صنعت و معدن و وزارت جهادکشاورزی از جمله اقدامهای این ستاد است گفت: براساس دستورالعمل آن دسته از بنگاههای تولیدی کوچک و متوسط که دارای مشکل نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی و توان مدیریت و بازار مشکل دیگری که مانع راه اندازی و یا افزایش تولید آنها وجود نداشته باشد و با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع و ایجاد اشتغال جدید باشند مشمول دریافت تسهیلات می شوند.
وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی مشکل دار باید اطلاعات واحد تولیدی خود را در سایت بهین یاب وارد کنند تا در کمیته بررسی شود افزود: 293 واحد تولیدی استان از ابتدای امسال تاکنون در این سایت ثبت نام کرده اند که از این تعداد 273 مورد در کمیته بررسی شده و 167 مورد نیز در کارگروه استان مطرح و از این تعداد 136 مورد به شعب بانک مراجعه کرده اند.
**** شهرک ها و نواحی صنعتی دارای پایین ترین نرخ زمین
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: قیمت زمین های شهرکها و نواحی صنعتی در کشور پایین ترین نرخ را دارا هستند و هم اینک در اکثر این مناطق قیمت زمین تا 50 درصد دارای تخفیف است.
سارانی افزود: همچنین در تعدادی از شهرک ها و نواحی صنعتی استان قیمت زمین پایین تر از مبلغ تمام شده است.
وی بیان کرد: در 27 شهرک و ناحیه صنعتی سیستان و بلوچستان تاکنون 2 هزار و 54 فقره قرار داد با کارآفرینان و سرمایه گذاران منعقد شده است.
وی افزود: تاکنون هزار و 202 واحد تولیدی، صنعتی و صنفی در شهرکها و نواحی صنعتی استان بهره برداری شده اند که این واحد ها با سرمایه گذاری چهار هزار و 306 میلیارد ریال توانسته اند 12 هزار و 320 فرصت شغلی ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: این شرکت علاوه بر ایجاد امکانات زیربنایی و بستر سازی برای صنعتگران استان از سال 77 اقدام به ساخت واحدهای کارگاهی در شهرک های صنعتی استان کرده که تاکنون 250 واحد کارگاهی تکمیل و 244 واحد به متقاضیان واگذار شده است.
وی با قدردانی از خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این رسانه همواره با رعایت اصول اساسی خبرنویسی منشا خدمات ارزنده در استان بوده و صراحت و صداقت آن زمینه ساز اعتماد عمومی شده است.
وی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی در اطلاع رسانی و تهیه خبر و گزارشات مختلف در تمام حوزه های استان با وجود کمبود نیرو بسیار موفق عمل کرده است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: ایرنا قدم های بسیار خوبی در زمینه ارتقا وحدت و امنیت و انعکاس توانمندیها و ظرفیت های فراوان این استان برداشته و تمام تلاش مان در این جهت معطوف شده است.
حیدر سرایانی خاطر نشان کرد: بر اساس سیاست گذاری های جدید سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی توجه به کیفیت و تولید محتوا از مهمترین اهداف و برنامه های این مرکز قرار دارد که انعکاس توانمندی ها و ظرفیت های فراوان استان در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به ویژه صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و غیره از جمله آنهاست.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار