طی سال گذشته؛
تابناک: مديرکل گمرک استان اصفهان گفت: بيش از ۲ هزار و ۴۰۰ تن فرش دستباف طی سال گذشته از این استان به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۲۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 26 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، اسدالله احمدی ونهری اظهار داشت: صادرات فرش دستباف از استان اصفهان طی سال گذشته بيش از ۲۰ ميليون دلار ارزآوري داشته است.

وی با اشاره به افزايش ۲ ميليون دلاري صادرات فرش دستباف از استان اصفهان نسبت به مدت مشابه، افزود: صادرات فرش دستباف در سال ۹۲ بيش از ۱۸ ميليون دلار بوده است.

مديرکل گمرک استان اصفهان تصریح کرد: فرش دستباف از شهرستانهاي نائين، کاشان، اصفهان، شهرضا و نجف آباد به کشورهايي نظير کانادا، ژاپن و کشورهاي حوزه خليج فارس صادر شده است.

وی بیان داشت: هم اکنون حدود ۴۸۰ هزار بافنده فرش دستباف در اين استان سالانه ۷۰۰ هزار مترمربع فرش مي بافند.

ونهری خاطر نشان کرد: طرحها و نقشه‌هاي لچک و ترنج، طرح افشان شاه عباسي، قاليچه درختي، ماهي درهم، نقشه مير، سروي و شکارگاه از مهمترين طرح ها و نقشه هاي فرش دستي استان اصفهان است.

وی یادآور شد: داشتن گل و برگ‏هاي شکيل و اصيل، استفاده از قنديل به جاي سر ترنج در بيشتر فرش‏ها، استفاده از رنگ‏هاي سنتي مثل لاکي و سرمه‌اي در زمينه و حاشيه و تاثير پذيري از مينياتور، خاتم و ساير صنايع دستي ايران از جمله ويژگي هاي فرش دست بافت اين استان به ويژه نقشه اصيل اصفهان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار