لحظه لحظه با سفر روحانی به اصفهان-10
تابناک: رئیس جمهور گفت: به وزیر نیرو و استاندار دستور می دهم که حتی اگر برای تأمین زاینده رود آب کافی نیز وجود ندارد، نباید این رود خشک شود.
کد خبر: ۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷ 04 February 2015

حجت الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در جمع مردم اصفهان در میدان امام پیرامون اصفهان گفت: اصفهان مرکز فرهنگ و تمدن اسلامی است و به عنوان نماد تمدن اسلامی و حکومت یک پارچه ایران شناخته می شود.

وی ادامه داد: امروز این استان قطب دانشگاه، صنعت، کشاورزی و حوزه علمیه کشور است اما متأسفانه با وجود همه این ظرفیت ها از دو مشکل کمبود آب و هوای ناسالم رنج می برد.

رئیس جمهور با اشاره به مشکل آب استان اصفهان بیان کرد: در دولت جلسات متعدد شورای عالی آب تشکیل شده که در آن به مسئله مدیریت یک پارچه حوزه آب ریز ها در سراسر کشور توجه ویژه ای صورت گرفته و مصوبات بسیاری در این رابطه ابلاغ شده که س از اجرای آنبار دیگر بعد از یک سال و نیم کشت پائیزه در آبان صورت گیرد.

وی افزود: سامانه دوم آب شرب اصفهان در دست اجرا بوده و دولت با تمام قدرت به دنبال تأمین آب شرب 5 میلیون نفر است و با تلاش وزارت نیرو تا پایان سال 94 سامانه آب رسانی 4 شهرستان اصفهان به اتمام می رسد.

حجت الاسلام روحانی اظهار کرد: امروز با افتخار می گویم که حفاری تونل سوم کوهرنگ به پایان رسیده و امروز بعد از 20 سال تلاش به صورت موقت آب در این تونل پمپاژ شده است.

وی گفت: برای حل مشکل آب باید همه دست به دست هم داده و از یک الگو آبیاری مناسب پیروی کنیم چرا که احتمال دارد سالیان دراز خشکسالی داشته باشیم و از همین رو باید آب موجود را مدیریت کنیم. در سطح کشور این نیاز وجود دارد که الگو رئیس جمهور بیان کرد: همه شعارهای مردم اصفهان درباره زاینده رود درست بوده و ما معتقدیم زاینده رود حق مسلم همه ما است و باید با همت و وحدت آن را همیشه زنده و زاینده نگه داریم.

حجت الاسلام روحانی افزود: دولت تصمیم دارد که نخستین راه آهن سریع السیر ایران را بین اصفهان و تهران درست کند و از همین رو نیز ما منابع لازم برای اجرای این راه آهن را به ارزش 2 میلیارد 600 میلون دلار تأمین کردیم و تا چندی دیگر کار اجرایی آن را آغاز می کنیم.

رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد: امروز دیگر در کلان شهر ها گوگرد و بنزن وجود ندارد و از همین رو هوای مطلوب در کلان شهر ها بیشتر شده و امسال40 روز کمتر از سال گذشته مشکل آلودگی داشته باشیم.

وی گفت: حدود 40 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری گردشگری در اصفهان مد نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر 28 پروژه با 695 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که احتمالا تا سال 95 اجرایی می شود.

حجت الاسلام روحانی بیان کرد: مردم ایران در 36 سال گذشته مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشتند تا امروز به این درجه از افتخار و سربلندی رسیدند. دشمن تصور می کند ما قصد ساختن بمب اتم را داریم، من باید در پاسخ به این صحبت ها بگویم که شما که بمب اتم را ساختید و حتی به اسرائیل و غرب هم آن را دادید آیا توانستند امنیت لازم را برای خودتان ایجاد کنید؟

وی گفت: ما به بمب اتم نیاز نداریم چرا که ملت بزرگ و فداکار ما یکپارچه و با تکیه بر جوانان این سرزمین با وجود تمام فشار ها و تحریم ها، توانست ماهواره جدیدی را به فضا پرتاب کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما امروز در شرایطی که آمریکا و کشور های غربی نتوانستند همه مردمانشان را بیمه کنند، توانستیم همه مردم کشور را تحت پوشش بیمه ای قرار دهیم. دولت کاری کرده که از 38 درصدی که مردم برای درمان پرداخت می کردند حالا به طور متوسط 4 درصد پرداخت کنند و این به معنای این است که این ملت از تحریم نمی ترسد و راه توسعه را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به فداکاری های مردم اصفهان در زمان انقلاب ادامه داد: من هیچگاه جمعیت عظیمی که در سال 1356 در مسجد حکیم و بعد هم مسجد سید جمع شدند را فراموش نمی کنم چرا که شاهد بودم آن ها با همه وجودشان پای اسلام و انقلاب ماندند و از همین رو اصفهان اولین شهری بود که رژیم ناچار به برقراری حکومت نظامی در آن شد.

رئیس جمهور با اشاره به حماسه های بزرگی که توسط مردم اصفهان در انقلاب صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در طول دفاع مقدس هر کجا که ما با مشکلی برخورد می کردیم دست نیازمان به سوی لشگر امام حسین و 8 نجف اشرف بود.

وی با فرستادن درود بر روان پاک شهدا افزود: اصفهان، نصف جهان است و اگر هم نصف جهان نباشد، نصف جان ایران است و از همین رو این سرزمین سبب افتخار بزرگ ما ایرانیان می باشد.

وی ادامه داد: زبان من قادر به تشکر و قدردانی از مردم خونگرم اصفهان نیست، اصفهانی که از سال 54 آن را به خوبی می شناسم، مردم این شهر برای به احتزار در آمدن پرچم لا اله الا الله و محمد رسول الله و علی ولی الله خیلی کار ها کردند. مردم برای پیروزی این انقلاب اسلامی چه فداکاری ها که نکردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت یازدهم به همه مردم می گوید که همه توان خود را برای توسعه این استان در نظر گرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار