دبیر فعالان اقتصادی استان قم مطرح کرد
دبیر فعالان اقتصادی استان قم گفت: بخشی از مشکلات سرمایه گذاری در قم به تنگ نظری برخی مسؤولان برمی‌گردد، برخی نمی‌خواهند قم رشد و توسعه پیدا کند و نگران‌ هستند افراد جدید بیایند و آن‌ها جایگاهشان را از دست بدهند.
کد خبر: ۲۷۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 17 August 2016
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل حجازی با بیان اینکه قم می‌تواند ظرف 10 سال در زمینه‌های مختلف صنعتی و سرمایه گذاری جزو رتبه‌های برتر کشور باشد، اظهار کرد: این سؤال هنوز وجود دارد که چرا مسؤولان استان از ظرفیت تمام مشاغل استفاده نمی‌کنند و تنها چشم به دو رسته شغلی در استان دوخته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از مسؤولان استان راضی نیستند گوش به حرف سرمایه‌گذاران بدهند، گفت: سرمایه گذاران باید پشت در اتاق مسؤولان انتظار بنشینند تا کسی به آن‌ها پاسخگو باشد در حالی که در استان‌های دیگر شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری فراهم شده است.

دبیر فعالان اقتصادی استان قم با بیان اینکه اگر مسؤولان قم دنبال جذب سرمایه گذار خارجی نباشند و توجهشان به سرمایه گذاران بومی باشد، شرایط استان تغییر چشمگیری پیدا می‌کند، تصریح کرد: مسؤولان در افتتاحیه‌ها و مراسم‌های مختلف شعار می‌دهند ولی وقتی که سرمایه گذار به مجموعه آن‌ها مراجعه می‌کند می‌بیند که رفتار آن‌ها با واقعیت فاصله بسیار دارد.

وی با اشاره به اینکه سؤال که قم هتل و مهمانسرا بسیار کم دارد چرا در این زمینه سرمایه گذاری نمی‌شود، اظهار کرد: این مسأله به خاطر آن است که شرایط و واقعیت موجود با آنچه مسوولان می‌گویند متفاوت است.

حجازی خاطرنشان کرد: با حرف‌هایی که از سوی مسؤولان گفته می‌شود سرمایه گذاران باید صف ببندند و سرمایه‌ها به سمت قم سرازیر شود، پس چرا رشد سرمایه‌گذاری در قم کم است.

وی با تاکید بر اینکه تمام استان‌های کشور برای جذب سرمایه گذار فعال شده‌اند، تصریح کرد: هر استانی که امتیاز بیشتری به سرمایه گذاران اختصاص دهد و روند سرمایه گذاری را تسهیل کند سرمایه گذار به سمت آنجا می‌رود.

دبیر فعالان اقتصادی استان قم با تاکید بر اینکه امروز بیشتر شعار داده می‌شود تا عمل، گفت: نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی بسیار فعال‌ هستند، اما سیستم‌های کارشناسی گزارش‌های صحیحی به مسؤولان نمی‌دهند و این رویه مشکلات متعددی را برای استان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به شرایط مطلوب استان‌های دیگر در بخش سرمایه گذاری تصریح کرد: امتیازاتی که در چارچوب قانون در استان‌های دیگر داده می‌شود اگر در قم هم داده شود ظرف 10 سال قم نیازی به هتل نخواهد داشت.

حجازی با تاکید بر اینکه بخشی از مشکلات سرمایه گذاری در قم به کوتاه نظری برخی مسؤولان بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: برخی نمی‌خواهند قم رشد و توسعه پیدا کنند و نگران‌ هستند افراد جدید بیایند و آن‌ها جایگاهشان را از دست بدهند.

وی با اشاره به اینکه بومی‌های قم بیشتر در استان‌های دیگر سرمایه گذاری می‌کنند، گفت: این سؤال وجود دارد که دلیل این مساله چیست و مسوولان باید به این سؤال پاسخ دهند.

دبیر فعالان اقتصادی استان قم تصریح کرد: چرا ایرانیان مقیم خارج از کشور علاقمند به حضور در قم هستند ولی در بین راه از مسیر سرمایه گذاری خارج می‌شوند، پاسخ واضح است، فرش قرمز برای آن‌ها پهن نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد بومی قم علاقمند به سرمایه گذاری در این شهر هستند، گفت: متاسفانه آن طور که باید شرایط برای حضور سرمایه گذار در قم فراهم نیست و این مشکلات متعددی را برای استان در پی داشته است. کسانی هم که مسیر سرمایه گذاری را طی می‌کنند در میانه راه پشیمان شده و سرمایه خود را به استان‌های دیگر می‌برند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار