مدیرکل حفاظت محیط زیست قم از بهره برداری از طرح پاسگاه محیط بانی دریاچه نمک همزمان با هفته دولت در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 17 August 2016
به گزارش تابناک قم، سید رحمان دانیالی اظهار داشت: بعد از پیگیری هایی که استانداران مختلف طی یک دهه اخیر انجام دادند، سرانجام طرح پاسگاه حفاظتی دریاچه نمک قم جهت بهره برداری آماده شده، و این اقدام در هفته دولت با حضور یکی از معاونان سازمان حفاظت محیط زیست کشور افتتاح می شود.

وی گفت: برای این طرح یک میلیارد ریال از محل درآمدهای ملی هزینه شده است.

دریاچه نمک در جنوب غربی استان قم مابین سه استان قم، اصفهان و سمنان واقع شده است؛ وسعت این دریاچه در حدود 200 هزار هکتار می باشد؛ زمین این دریاچه پوشیده از رسوبات نمک است که بر اثر انباشته شدن سیلاب ها و آب های سطحی در طول قرن ها پدید آمده است.

مدیرکل محیط زیست قم با اشاره به موضوع تالاب های موجود در قم افزود: بحث حراست و نگهداری این تالاب ها همواره از دغدغه های جدی محیط زیست استان بوده است.

تالاب های استان قم با وسعت حدود 100 هزار هکتار، حدود 10 درصد از وسعت جغرافیایی استان را تشکیل داده و بر همین اساس، قم یکی از تالابی ترین استان های کشور و دارای ظرفیت های عظیم زیست محیطی است که همه ساله میزبان دسته های بزرگ پرندگان مهاجر است.

مره ، حوض سلطان،بهشت معصومه وگنبد نمکی از جمله تالاب های استان قم می باشد.

دانیالی همچنین با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در هفته دولت، خاطر نشان کرد: محیط زیست قم با حضور قوی خود در این نمایشگاه، ماحصل فعالیت های انجام شده در بحث حفاظت و مقابله با انواع معضلات زیست محیطی طی 3 سال گذشته را در معرض دید عموم قرار می دهد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار