جشنی به رنگ اصفهان؛
تابناک: در حاشیه برگزاری هفته نکوداشت اصفهان اين شهر میزبان میهمانان خارجی و مسافران داخلی است.
کد خبر: ۲۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 26 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، النا توریست آلمانی است که چند روزی است میهمان اصفهان است. وی در پاسخ به این سوال که اصفهان را چطور می توانید توصیف کنید، گفت: من به تمامی اروپا سفر کرده ام و پیش از سفر به ایران چند روزی به استانبول رفته بودم ولی به جرات می توانم بگویم که زیبایی شهر اصفهان با هیچ کدام قابل مقایسه نیست. البته من معتقدم هر شهری از جهان زیبایی خاص خود را داراست ولی برای من اصفهان شرایط دیگری دارد.

توریست آلمانی در ادامه به معماری مساجد اصفهان اشاره و خاطر نشان کرد: آنچه که اصفهان را از سایر شهرهای اسلامی متمایز می کند نوع معماری منحصر به فرد اماکن تاریخی این شهر است. مسجد شیخ لطف الله یکی از بی نظیرترین مساجدی است که من تا به حال دیده ام.

النا همچنین در پاسخ به این سوال که قبل از سفر به ایران چه تصوری از این کشور داشتید، گفت: قبل از سفر به ایران بسیاری از دوستانم به من هشدار می دادند که ایران کشوری نا امن است و زنان در آنجا محدودیت های فراوانی دارند و حتی من شنیده بودم که باید حتماً از لباس های سیاه استفاده کنم ولی وقتی به ایران آمدم چیزی متفاوت از شنیده هایم را دیدم.

وی با اشاره به اینکه به تنهایی به ایران سفر کرده است، گفت: چیزی که بیش از همه باعث حیرت من شده است امنیت فوق العاده ایران است و این بر خلاف آن چیزی است که ما در اروپا از ایران می شنویم. در طول اقامتم در ایران گاهی تا نیمه های شب بیرون از هتل مشغول گشتن در شهر بودم و بسیار احساس راحتی داشتم. این احساس امنیت را حتی زمانی که در نیویورک زندگی می کردم، احساس نکردم.

النا همچنین به غذاهای ایران اشاره کرد و از آن به عنوان خوشمزه ترین غذاهای جهان نام برد و افزود: روز اول ورودم به اصفهان بریان خوردم که یکی از لذیذترین گوشت هایی بودم که تا به امروز تجربه کردم و روش تهیه آن را یاد گرفتم تا موقع برگشت به کشورم برای خانواده ام تهیه کنم. من اصفهان را شهری فوق العاده دیدم که همه زیبایی ها را در خود جای داده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار