حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی :یکی از شگردهای استکبار جهانی و مزدوران آن علیه مسلمانان تخریب و آتش زدن مساجد آنان است که در طول تاریخ بسیاری از مساجد و سایر مراکز عبادی مسلمانان تخریب و به آتش کشیده اند.
کد خبر: ۲۸۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 19 August 2016
 به گزارش خبرنگار خبرگزاري تابناک استان آذربايجان غربي از خوي؛حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در خطبه هاي عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته با اشاره به دوم شهریور آغاز هفته دولت و سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: امیرمؤمنان(ع) در بخشی از عهدنامه خود خطاب به مالک اشتر وظایف دولت مردان را گرفتن مالیات از مردم ،جنگیدن با دشمنان ،اصلاح امورات مردم و آبادسازی شهرها بیان فرموده 
خطیب در ادامه تصريح کرد: به نظر می رسد مهم ترین موضوعاتی که مردم انتظار دارند دولت مردان بویژه هیئت محترم دولت در طول هفته دولت اطلاع رسانی کنند عملکرد دولت در قبال مطالبات رهبری از دولت مردان در طول 3 سال گذشته بویژه در محورهای مهم اقـتصاد مـقاومـتی،تکیه بر توان و ظرفیتهای داخلی،موضع گیری شفاف در مسائل منطقه ای و بین المللی،ضرورت ادامه و استمرار پرشـتاب رشـد علمی کشور،توجـه ویـژه به مـوضوع کشاورزی و صنایع تبدیلی،پـرهـیز از واردات بـی رویـه ،پشتیبانی از طرح نظام سلامت و توجه جدی بر تکمیل مسکن مهر می باشد.
تخریب مساجد بخشی از توطئه های استکبار علیه اسلام و مسلمین است 
حجت الاسلام شکوری با اشاره به 31 مرداد سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیستها و روز مساجد اظهار داشت: یکی از شگردهای استکبار جهانی و مزدوران آن علیه مسلمانان تخریب و آتش زدن مساجد آنان است که در طول تاریخ بسیاری از مساجد و سایر مراکز عبادی مسلمانان تخریب و به آتش کشیده اند.
خطيب ادامه داد در حملات مزدوران سعودی 200 مسجد ومرکز عام المنـفعه در یـمن تخـریب شـده،از روزی که فلسطین به اشـغال صـهیونیـسم درآمد تاکنون هزاران مسجد تخریب کرده،گروه تکفیری داعش 210 مسجـد را در سوریه و عراق منهدم کرده است،رژیم آل سعود به بهانه توسعه حـرمین شریفیـن صدها مسجد و مراکز فرهنگی را تخریب کرده و در طول سالیان متمادی صدها مسجد در نوع کشورهای غـربـی مـورد تـهاجـم و تخـریب قـرار گرفتـه اسـت.
تأخیر توبه از گناهان یک نوع خود فریبی است 
خطیب جمعه در بخش دوم از خطبه به موضوع توبه از گناهان پرداخت و اظهار داشت :از جمله آفتهایی که دامنگیر گناه کاران شده است به تأخیر انداختن توبه و بازگشت به سوی خداوند است به بهانه اینکه در آینده توبه خواهم کرد نوعاً این قبیل افراد موفق به توبه نمی شوند چون از جمله آثار گناه و آلودگی قساوت و تباهی قلب انسان است و چنین شخصی توان بازگشت به سوی خداوند را از دست می دهد.
لذا اهل بیت(ع) توصیه فرمودند در توبه از گناهان عجله کنید بطوریکه امیرمؤمنان(ع) فرمود:هر گاه گناهی مرتکب شدی به محو آن با توبه بشتاب
و از امام جواد(ع) نقل شده فرمود:به تأخیر افکندن توبه فریب خود ،و امروز و فردا کردن سرشکستگی است.
وعده های ائمه در مورد قم توسط آیت ا.. حائری محقق شد
مسئول مدارس علمیه خوی با تسلیت 30 مرداد مصادف با 7 ذی القعده سالروز رحلت مرحوم آیت ا.. العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی مؤسس حوزه علمیه قم گفت: در ارتباط با فضایل شهر قم و مدح مردم آن و مرکز دانش شدن آن در آخر الزمان و دفع بلاها از قم و مدافع اهل بیت بودن مردم آن و قیام مردم قم در راستای دفاع از اسلام و سایر جهات روایات متعددی از ائمه(ع) وارد شده است.
وی در ادامه افزود:در مورد شخصیت و جایگاه علمی و معنوی مرحوم آیت ا.. حائری همین مقدار بس که وعده ائمه(ع) در مورد مرکز دانش شدن قم در آخرالزمان توسط این فقیه بزرگوار محقق و عملی گردید که شاگردان برجسته ای همانند امام خمینی ،گلپایگانی ،اراکی ،محقق داماد،رفیعی قزوینی،هاشم آملی،شهاب الدین مرعشی نجفی ،سید صدر الدین صدر ،سید احمد خونساری،سید احمد زنجانی و ملاعلی همدانی تربیت و تحویل جامعه اسلامی داد.
خبرنگار:ف.فرخ زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار