مدیرکل اوقاف استان مرکزی؛
تابناک: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به 91 موقوفه در استان عنوان کرد که تعداد 43 موقوفه در استان مربوط به امور طلاب است.
کد خبر: ۲۸۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 20 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در سی و سومین جلسه وقف حوزه‌های علمیه در استان مرکزی با اشاره به اجرای امینانه موقوفات اظهار داشت: ما به عنوان امین در موقوفات از نظر شرعی موظفیم عوائد موقوفه را به نرخ عادله و واقعی روز کسب نموده و در جهت اجرای امینانه نیات موردنظر واقفین هزینه نماییم.

وی افزود: رفتار ما در امر وقف در استان تاکید بر وقف جدید یا همان وقف در حوزه‌های علمیه است که باید در همین راستا تدبیرات لازم اندیشیده شود تا هم تبلیغ این مهم باشد و هم با موقوفات خواران برخورد شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به آمار موقوفات استان در سال 1394 گفت: در استان مرکزی در بحث اوقاف تعداد 91 موقوفات ثبت شده داریم.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی 25 موقوفه غیرمتصرف و 66 موقوفه متصرف داریم.

وی با اشاره به تعداد موقوفات در بحث درآمدزایی گفت: از بین 91 موقوفه تعداد 51 موقوفه دارای درآمد است که تعداد 43 موقوفه مربوط به امور طلاب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: درآمد سال 94 اوقاف در بحث وجوح بلامانع عام و خاص مبلغ 152 میلیون تومان بوده است که از همین مبالغ به طلاب کمک شده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به هزینه تعمیرات اوقاف در مکان‌های موقوفه گفت: مبلغ 71 میلیون و 800 هزار تومان در بخش تعمیرات هزینه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: گاهی مبلغینی که اعزام می‌کنیم احکام اولیه وقف را بیان نمی‌کنند و باید در این زمینه به مبلغین تاکیدات لازم داده شود.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار