فرماندار دره شهر طرح تونل کبیرکوه را از مهمترین طرح های عمرانی این شهرستان معرفی کرد وگفت : قرارداد تامین اعتبار اجرای این تونل از سمت شهرستان دره شهر 380 میلیارد ریال است که تاکنون 100 میلیارد ریال آن هزینه شده است.
کد خبر: ۲۸۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 21 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛خیرالله گراوند شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی استان ایلام به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: بهسازی چشمه آب سراب دره شهر، آسفالت و روکش راه اصلی دره شهر به پل دختر، مرحله نخست انتقال آب مجتمع سیکان، آبیاری تحت فشار داخل شبکه پمپاژ چم ژآب به ارمو از مهمترین طرح هایی است که در این هفته به بهره برداری می رسند.

وی افزود: راه اندازی سیستم نوار پیپ، سیستم آبیاری تحت فشار، خط تغذیه گاز شهرک
صنعتی، گازرسانی به چهار روستای کله جوق، شیخ مکان، چم ژاب و ارمو، آبرسانی به یادمان شهدا، اجرای مرحله نخست برق رسانی جاده سلامت از دیگر طرح های هفته دولت در این شهرستان است.

گراوند اجرا و روکش آسفالت روستاها، اجرای طرح هادی روستا، حفر و احداث چاه آب، توسعه و اصلاح شبکه برق را از جمله طرح هایی دانست که هفته دولت امسال در دره شهر به بهره برداری خواهند رسید.

وی به برخی دیگر از خدمات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم 2 هزار و 136 میلیارد و 736 میلیون ریال از محل منابع ملی و استانی در جهت توسعه شهرستان دره شهر سرمایه گذاری شده است.

وی طرح تونل کبیرکوه را از مهمترین طرح های عمرانی این شهرستان معرفی کرد و یادآور شد: این تونل از سمت دره شهر یک کیلومتر طول دارد که تاکنون 500 متر آن حفاری شده است.

فرماندار دره شهر تاکید کرد: قرارداد تامین اعتبار اجرای این تونل از سمت شهرستان دره شهر 380 میلیارد ریال است که تاکنون 100 میلیارد ریال آن هزینه شده است.

گراوند گفت: با اجرای این طرح بزرگ راهسازی در 2 شهرستان دره شهر و آبدانان، 10 کیلومتر از طول مسیر 35 کیلومتری میان این دو شهرستان بخصوص گردنه سخت و صعب العبور ارتفاعات کبیرکوه است، کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه اتمام ساخت تونل کبیرکوه موجب کاهش مصرف سوخت خودروها، حذف نقاط حادثه خیز و تسهیل در تردد وسایل نقلیه در مسیر جنوب و جنوب غربی به غرب و شمال غربی کشور می شود، اضافه کرد: این طرح نقش مهمی در توسعه شهرستان دره شهر به ویژه روستاهای آن دارد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار