عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه قصور وزارت کشور و عوامل استانی این وزارتخانه در پرونده فساد شورا و شهرداری تبریز بدیهی است گفت: استاندار آذربایجان‌شرقی در توجیه این قصور می‌گوید برای برخورد با افراد خاطی شورای شهر تبریز به اقناع وجدانی نرسیده است!
کد خبر: ۲۸۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 22 August 2016
احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار داشت: در پی طرح سؤال اینجانب از وزیر کشور در خصوص علت عدم نظارت فرمانداران بر مصوبات و عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا و عدم کارایی شوراهای حل اختلاف، آقای رحمانی‌فضلی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور توضیحاتی ارائه کرد که نهایتا مقرر شد هیاتی برای تعیین میزان قصور وزارت کشور و استانداری آذربایجان‌شرقی و سایر عوامل استانی این وزارتخانه به تبریز سفر کند.

وی اضافه کرد: هیأت تحقیق قوه مقننه هفته پیش سفری دو روزه به آذربایجان‌شرقی داشت و دیروز گزارش هیات در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور قرائت گردید.

تصدیق هیأت تحقیق بر قصور و کوتاهی استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار در برخورد با اعضای خاطی شورا

علیرضابیگی با اعلام کوتاهی استانداری آذربایجان‌شرقی در استفاده از اختیارات قانونی برای برخورد با عوامل این پرونده، گفت: در گزارش هیات تحقیق با تصدیق این قصور و کوتاهی تاکید گردیده که استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار تبریز در برخورد با اعضای خاطی شورا بنا به هر علتی خود را به تغافل زده‌اند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر آقایان به دلیل درک ناصحیح از قوانین در جریان تحلیف اعضای علی‌البدل که بعدها عذر آنها را از شورا خواسته‌اند، تخلف آشکاری داشته‌اند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اعضای هیأت تحقیق قوه مقننه با وجود پیگیری‌های مکرر موفق به دیدار و گفت‌وگو با هیچ یک از مقامات قضائی آذربایجان‌شرقی نشدند،‌ تاکید کرد: دستگاه قضایی باید تکلیف پرونده فساد شورا و شهرداری تبریز را مشخص کند و از طرف دیگر نیز وزارت کشور با استفاده از ظرفیت‌های قانونی شوراهای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات به ختم پرونده کمک نماید.

علیرضابیگی،‌ با درخواست مجدد از استاندار آذربایجان‌شرقی برای تشکیل جلسه شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان، گفت: با توجه به اینکه در ترکیب هیات تحقیق قوه مقننه، دو نفر از اعضای شورای عالی حل اختلاف حضور داشتند این موضوع در تسریع روند رسیدگی و ختم پرونده، پس از صدور رای توسط شورای حل اختلاف استان موثر خواهد بود.

وی اظهار امیدواری نمود: استاندار آذربایجان‌شرقی به استناد مستندات پرونده و واریز 850 میلیون تومان از مبالغ دریافتی توسط اعضای خاطی به حساب دادگاه به اقناع وجدانی لازم برسد تا رسیدگی به پرونده فساد شورا و شهرداری از توقف خارج شود.

انتهای پیام/60002/صا40

http://fna.ir/ZNJTK
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
امیر علی
۰۹:۱۶ دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵
سلام
از اقدامات امیرکبیرگونه شما حمایت می کنیم.
ناشناس
۰۹:۳۶ دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵
احسن به این میگن نماینده
ناشناس
۰۹:۳۷ دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵
از نمایدگان دیگر تبریز هم انتظار داریم به این مسئله ورود کنند
ناشناس
۰۹:۳۷ دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵
نمایندگان باید همیشه روحیه معترضانه داشته باشند نه تعاملی
ناشناس
۰۹:۵۰ دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵
جالبتر از این نمیشه !!! یکی از این بازداشت شدگان شورای شهر(خانم) در صحبتهایی که با آشنایان و دوستان خودش داشته از تبرئه شدن و عذرخواهی دستگاه قضایی از ایشان بدلیل چند هفته بازداشتش خبر داده؟؟!! البته این موضوع را در محافل دیگر هم نقل قول کرده... واقعا جای تعجب داره سیستم قضایی استان که واکنشی نسبت به این عضو شورا که حسابی طلبکار شده نشون نداده؟؟
ناشناس
۰۹:۵۲ دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵
انتظار داریم هر چه زودتر قوه قضائیه حکم اعضای شورای شهر تبریز را صادر کند
ناشناس
۰۹:۵۲ دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵
الان نزدیک 8 ماه از پرونده شورای شهر و شورای می ‌گذرد فکر کنم زمان کافی باشد حداقل برای صدور احکام
وحید
۰۹:۵۳ دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵
شورای شهر اهر تعلیق، شورای شهر مرند منحلف شورای شهر تبریز چهار نفر خاطی آقا راست می گوید که استانداری مشکل دارد در زمینه شوراها و فرمانداران در بحث نظارت
ناشناس
۰۹:۵۴ دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵
متاسفانه در مراغه هم همچون اتفاقی افتاد اما شهردار مذکور اینقدر زرنگ بود که با استعفا همه تخلفات پشت سرش را پاک کرد به واقع کسی نیست که به درد مردم برسد ممنون از اقای بیگی که حققیتها را گفت
ناشناس
۱۰:۰۳ دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵
چیزی که در شورا مطرح نیست مسائل شهر است/ اگر هم مطرح شود کلی است
ناشناس
۱۰:۴۵ دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵
این کارها مردم را به همه مسایل برخورد می کند و فرسایشی می شود خواهشا مسئولان هر چه زودتر تکلیف این پرونده را مشخص کنند
تنظیمات علاقه مندی های من





انتخاب عناوین برتر خبری
بازگشت
  • پربحث ترین ها
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • بین الملل
  • استانها
  • فرهنگی
  • دیدگاه
  • حماسه و مقاومت
  • فضای مجازی
  • صوت و تصویر
شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار