با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اصفهان؛
تابناک: مرکز تحقیقات استراتژیک تکنولوژی و نوآوری لوازم‌خانگی در مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در گروه صنعتی انتخاب کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳ 04 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، مرکز تحقیقات استراتژیک تکنولوژی و نوآوری لوازم‌خانگی ظهر امروز با حضور وزیر صنعت ومعدن و معاون وزیر در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان کلنگ زنی شد.

این مرکز، به‌عنوان بازوی تحقیقاتی و پرورش خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در گروه صنعتی انتخاب به عنوان قطب تولید لوازم‌خانگی ایران توسط مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران کلنگ زنی شد.

این مرکز باهدف فراهم کردن محیط تکنولوژیکی و علمی با استفاده از امکانات آزمایشگاهی در سطح جهانی برای استفاده افراد مستعد و خلاق در راستای قرار گرفتن به عنوان یکی از برندهای معتبر جهانی در صنعت لوازم‌خانگی به همت گروه صنعتی انتخاب، احداث خواهد شد.

در طراحی این مرکز تحقیقات که در مساحتی بالغ‌بر پانزده هزار مترمربع در شهرک صنعتی مورچه‌خورت احداث می‌شود، مباحثی ازجمله تست‌های قابلیت اطمینان، بسترسازی برای تحقیقات پیشرفته، بومی‌سازی فناوری، تربیت نیروی انسانی متخصص، آموزش های تخصصی و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و دولت پیگیری شده و مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

در مأموریت‌ها و طراحی‌های فیزیکی مرکز تحقیقات استراتژیک تکنولوژی و نوآوری لوازم‌خانگی، اجرای تحقیقات پیشرفته لوازم‌خانگی، آزمایشگاه ایمنی الکتریکی و واحد الکترونیک، اتاق صوت و سیستم‌های اندازه‌گیری نویز و ارتعاشات، آزمایشگاه تست‌های محیطی، تست‌های بسته‌بندی، آزمایشگاه موتور، مرکز شبیه‌سازی کامپیوتری، آزمایشگاه مترولوژی، مرکز طراحی محصول، آزمایشگاه مواد و آزمایشگاه تست عملکرد محصولات پخت‌وپز و تست کیفیت پخت غذا در نظر گرفته‌شده است.

همچنین به‌منظور بومی‌سازی علوم مرتبط و به‌کارگیری آن در واحد تحقیقات پیشرفته و تعریف مشاغل و مسیر ارتقای شغلی برنامه‌های ویژه‌ای در مرکز تحقیقات استراتژیک تکنولوژی و نوآوری لوازم‌خانگی به اجرا درخواهد آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار