به مناسبت سالروز ولادت بوعلی سینا و روز پزشک در آئینی با حضور جمعی از مسوولان از پزشکان پیشکسوت اردبیل در دانشکده علوم پزشکی این استان تجلیل شد.
کد خبر: ۲۸۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴ 23 August 2016
به گزارش تابناک اردبیل به نقل از ایرنا دکتر فرهاد پورفرضی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل دوشنبه شب در این آئین در دانشکده علوم پزشکی این استان گفت: اعتماد بین پزشک و بیمار برای تاثیر درمان لازم است و اگر این اعتماد خدشه دار شود روند درمان نتیجه مثبت نخواهد داشت.
وی افزود: در سال گذشته عده ای خواسته یا ناخواسته سعی در خدشه دار کردن اعتماد متقابل پزشک و بیمار در جامعه ایرانی بودند و به این منظور، گروه های اجتماعی نظیر هنرمندان را در مقابل پزشکان یا اعضای تیم سلامت را در مقابل همدیگر قرار می دادند.
وی اظهار کرد: مردم به این اقدام ها پاسخ منفی دادند و برابر بررسی های به عمل آمده، جامعه پزشکی بعد از معلمان و استادان سومین گروه اجتماعی مورد اعتماد مردم است و این جایگاه مهم را باید به سفیدپوشان زحمتکش تبریک بگوییم.
پورفرضی اظهار امیدواری کرد با تلاش مستمر جامعه پزشکان و تحکیم اعتماد بین آنها و مردم، جایگاه و منزلت پزشکان در میان ملت ارتقا یابد.
دکتر منصور جعفری نمین رئیس سازمان نظام پزشکی اردبیل هم در این آئین گفت: آئین گرامیداشت زادروز بوعلی سینا و روز پزشک در استان های معدودی برگزار می شود و در استان اردبیل به لحاظ تعامل و همکاری نزدیک سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری این برنامه با تلاش این دو دستگاه را شاهد هستیم.
وی از فعال بودن جمعی از جامعه پزشکان اردبیل در قالب تیم ها و گروه های ورزشی، فرهنگی، هنری و ادبی نظیر نقاشی، مثنوی خوانی، درختکاری و طبیعت گردی در مجموعه سازمان نظام پزشکی اردبیل خبر داد.
وی افزود: اخلاق پزشکی در امر طبابت مهم است و همانگونه که انتظار داریم در مراکز درمانی با بستگان یا اعضای خانواده ما برخوردی شایسته صورت بگیرد مردم نیز توقع دارند از سوی جامعه پزشکان با احترام پذیرفته شوند.
جعفری اظهار کرد: بزرگان علم طب توصیه کرده اند که پزشکان با تدبر و دقت در عملکردهای روزانه خویش، نحوه کار و رفتار خویش را ارزیابی کنند و با هدف حرکت به سوی ترقی و تعالی بیشتر به عملکرد خود نمره بدهند.
در این آئین از انتخاب دکتر منصور جعفری نمین رئیس سازمان نظام پزشکی اردبیل به عنوان پزشک نمونه کشور از این استان خبر داده شد.
شعرخوانی در وصف پزشک و اجرای موسیقی محلی از بخش های قابل توجه این آئین بود و در پایان با اهدای هدایایی از تعدادی از پزشکان پیشکسوت اردبیل تجلیل و با صرف شام از میهمانان پذیرایی شد.
اول شهریور ماه زادروز ولادت شیخ الرئیس ابوعلی سینا به پیشنهاد دکتر وهابزاده پزشک نامدار اردبیلی به نام روز پزشک نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار