مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اجرای 210 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۲۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ 27 April 2015
به گزارش ایرنا، غلامعباس عبدی نژاد در مراسم تکریم و معارفه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران افزود: امسال یکی از ماموریت های اصلی و اولویت دار ما علاوه بر حفاظت و صیانت از عرصه های منابع طبیعی، اجرای پروژه های آبخیزداری در قالب مدیریت جامع منابع طبیعی در حوزه های آبخیز است که در صورت تامین اعتبارات لازم در سطحی معادل 210 هزار هکتار با انجام عملیات مکانیکی و بیولوژی در حوزه های آبخیز استان تهران به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی بیان کرد: برای اجرای پروژه های آبخیزداری اعتباری معادل 100 میلیارد ریال نیاز است که 50 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی و 50 میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات ملی پیش بینی شده است که امیدواریم با تحقق این اعتبارات پروژه های مد نظر نیز اجرایی شود .

عبدی نژاد همچنین از عملیات آبخیزداری به عنوان پروژه های آبی کوچک نام برد و افزود: عملیات آبخیزداری راهکار علمی است و نسبت به پروژه های بزرگ آبی همچون احداث سد از اثربخشی بیشتری برخوردار است .

وی در ادامه به برخی از دستاوردهای اصلی اقدامات آبخیزداری اشاره کرد و یادآور شد: عملیات آبخیزداری باعث کاهش خسارات ناشی از سیل، کاهش تلفات منابع آب و خاک و تقویت پوشش گیاهی می شود .

عبدی نژاد مساحت کل حوزه های آبخیز استان تهران را یک میلیون و چهارصد هزار هکتار اعلام کرد.

در این مراسم از تلاش های سعید طباخی در طول تصدی مسئولیت معاونت آبخیزداری استان تهران تقدیر و حمیدرضا زکی زاده بعنوان سرپرست جدید این معاونت معرفی شد .

همچنین در این مراسم از داود جلیل نژاد مشاور مدیر کل و مسئول هماهنگی امور ایثارگران به خاطر تلاشهای انجام شده در خدمت رسانی به ایثارگران، جانبازان و خانواده های معظم شهداء نیز تقدیر شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار