شریعتمداری:
تابناک: معاون اجرایی رئیس جمهور گفت:در طول سالهای پس از انقلاب ما همواره با مشکل تحریم روبرو بودیم اما در این شرایط نیز باید جلوی سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کنیم.
کد خبر: ۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰ 04 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، محمد شریعتمداری شامگاه دوشنبه در نشست تخصصی اصفهانی های مقیم خارج از کشور اظهار داشت: به دلیل اینکه پژوهش و نگاه آموزش محور به مشکلات کشور نداریم بسیاری از مشکلات را به گردن موجودی موهوم می اندازیم در حالیکه منصفانه است در رفع مشکلات تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نمی توان نقش تحریم ها در به وجود آمدن برخی مشکلات کشور را نادیده گرفت، افزود: در طول ۳۵ سال گذشته علاوه بر فشار مستقیم نظامی علیه کشور در طول بیش از دو هزار و چند صد کیلومتر از مرزهای ایران هیچگاه از اعمال محدودیت ها نیز در امان نبوده ایم.

معاون اجرایی و جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور تاکید کرد: در صورت ظاهری مستکبران با حکومت و دولت مشکل دارند اما در شکل واقعی دشمنان علیه ملت ایران می جنگند.

وی ادامه داد: در واقع و همه ایرانیان این امر را با گوشت و پوست خود احساس کرده اند که بهانه گیری های مختلف سیاسی دشمنان و صحبت های آنها درباره حقوق بشر در واقع با اهداف سودجویانه رخ می دهد و فشار این تحریم ها نیز به جای دولت مستقیما متوجه ملت ایران است.

شریعتمداری تاکید کرد: کسی نیست که نتایج تحریم های ظالمانه اعمال شده در طول سالهای اخیر علیه جمهوری اسلامی را بر زندگی و معیشت مردم و آثار مستقیم آن را در تولید و صادرات و واردات بتواند انکار کند.

وی ادامه داد: بنابراین در طول سالهای پس از انقلاب ما همواره با این مشکلات روبرو بوده ایم و بر این اساس مقدار زیادی از مشکلات را بر گردن این فشارها می اندازیم اما این موضوع از ما سلب مسئولیت نمی کند و در این شرایط نیز باید جلوی سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه از مهمترین وظایف مسئولان شنیدن مشکلات سرمایه گذاران کشور و رفع آنهاست، گفت: قطعا اگر یک واحد تولیدی با مشکل مالی روبرو است لازم است برنامه ای برای پرداخت معوقات بانکی وی اجرا شود که بتواند به کار خود ادامه دهد.

وی اضافه کرد: در واقع ما نباید تمامی تولیدکنندگان را با یک چوب برانیم بلکه باید بین این افراد و کسانی که منابع بانکی را گرفته و خرج فعالیت های غیرمرتبط می کنند تفاوت قائل باشیم.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: وزیر اقتصاد و دارایی ما اهل اصفهان و صاحب علم، دانش و تجربه است و با تلاش فراوان کمیسیون تلفیق را تشکیل داده و فعالیت های خوبی نیز داشته است

وی ادامه داد: امیدواریم در طول سالهای باقیمانده از این دولت، نتایج و آثار این فعالیت ها در حوزه مسایل بانکی، بیمه، مسایل سرمایه گذاری و غیره به زودی آثار فعالیت های ایشان ظاهر شود و اصفهانی ها نیز از آثار این فعالیت ها بهره مند شوند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود بیان داشت: امروز مشکلات بخش خصوصی بهتر از دیروز به گوش رئیس جمهور می رسد و افق روشنی را پیش چشم ما باز می کند.

وی حمایت از ایجاد موسسه های پژوهشی غیردولتی در کشور را امری ضروری دانست و بر رفع مشکلات از طریق امر پژوهش تاکید کرد.

شریعتمداری ابراز داشت: آثار متقابل کارهای اقتصادی بر فرهنگ و فرهنگ بر اقتصاد و تولید قابل توجه است و امیدواریم مسئولان برای توسعه موسسه های پژوهشی همکاری لازم را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه برخوردار دانستن اصفهان تیغ دو دم است، گفت: این امر مانعی برای سرمایه گذاری دولتی و تخصیص منابع دولتی به اصفهان است.

این مقام مسئول بیان داشت: این دیدگاه در حالی است که بسیاری از نقاط اصفهان کمتر برخوردار هستند و همچنان لازم است دولت برای سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساختها گام بردارد و خدمات خود را گسترده تر کند که در این سفر بخشی از این موارد مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تنها یک چهارم مالیات پرداختی اصفهان برای بودجه عمرانی به این استان بر می گردد، گفت: امید دارم که این نگاه در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد و اصفهان از لیست استان های برخوردار خارج شود.

شریعتمداری ابراز داشت: البته می توان اصفهان را از بسیاری از جهات دیگر برخوردار دانست که از آن جمله پتانسل بزرگ علمی این شهر، فعالیت ۶۵۰۰ شرکت تولیدی صنعتی و حضور بیش از ۴۴ شهرک صنعتی مشغول فعالیت است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه یک چهارم مالیات پرداختی اصفهان برای بودجه عمرانی به این استان بر می گردد و سه چهارم آنها از استان خارج می شود که این میزان تامین کننده منابع سرمایه در گردش ۴۴ شهرک صنعتی و واحدهای تولیدی نیست و رفع این مشکل کمی پیچیده است.

معاون اجرایی تاکید کرد: قبل از سفر رئیس جمهور وزیر صنعت، معدن و تجارت را دعوت کردیم تا به تفاهم نامه ای برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان اصفهان برسیم.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در حوزه کشاورزی نیز می تواند توسعه خوبی داشته باشد، ابراز داشت: البته بهره وری آب در این استان مناسب نیست چراکه اکنون ۹۰ درصد منابع آبی صرف کشاورزی می شود.

شریعتمداری گفت: متاسفانه این آب به شکل غیربهره وری مصرف می شود و اگر تنها ۱۰ درصد در میزان آب صرفه جویی شود بسیاری از مشکلات آبی رفع می شود.

وی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که سرمایه گذاران در زمینه صرفه جویی آب وارد سرمایه گذاری و دولت، سازمان محیط زیست و سازمان جهاد کشاورزی نیز از آنها حمایت کنند.

معاون اجرایی با اشاره به اینکه حضور بیش از ۳۵۰ شرکت دانش بنیان در اصفهان نشانه پرواز به سمت صنعتی شدن است، گفت: بنابراین این استان باید پیشتاز صرفه جویی آب باشد و سرمایه گذاران را در زمینه صرفه جویی آب و انرژی جذب کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار