مرحوم علی اصغر عابدزاده احیاگر قرآن در دوره خفقان پهلوی است و بانی بناهایی به نام معصومان که مهدیه‌اش مشهورتر است و خودش گمنام نسل امروز... برای شناخت بیشتر نسل جوان با این خادم قرآنی، بزرگداشتش در مشهد در ماه بهار قرآن برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۱ 28 April 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی، رئیس ستاد مردمی نکوداشت مرحوم عابدزاده گفت : به پاس زحمات فراوان و سالها خدمت قرآنی و تربیتی توسط مرحوم  علی اصغر عابدزاده، مراسم نکوداشت آن مرحوم در مشهد برگزار خواهد شد.

سید مهدی طباطبایی درباره دلایل انتخاب و برگزاری این نکوداشت گفت: با توجه به  فعالیت های مردمی و ساخت 14 بنای موقوفه بنام ائمه اطهار و 14معصوم برای تدریس و تربیت  شاگردان  فراوان قرآنی  و در راستای  معرفی  افراد خدمتگزاری به اهل بیت  و سیره انبیاء، این مراسم نکوداشت اواخر ماه مبارک رمضان با حضور علاقه مندان و شاگردان آن مرحوم و همراهی اعضاء هیات مذهبی مشهد، قاریان قرآن و جوانان و نوجوانان فعال در جلسات قرآنی شهر مشهد برگزار خواهد شد.

سید مهدی طباطبایی از تمامی ارادتمندان  به آن مرحوم خواست؛ تا چنانچه هرگونه اثر، خاطره، دست نوشته، عکس، قطعه فیلم یا اثری دیگر از آن مرحوم  در اختیار دارند را به دبیرخانه برگزاری مراسم  نکوداشت مرحوم عابدزاده تحویل نمایند.

رئیس ستاد مردمی نکوداشت مرحوم عابدزاده؛ از تمامی اصحاب رسانه، خبرنگاران محترم و اهل قلم و هنرمندان نیز درخواست نمود تا با همراهی و همکاری داوطلبانه در برگزاری هر چه باشکوه تر شدن مراسم نکوداشت مرحوم عابدزاده، به معرفی و شناساندن مفاخر خراسانی کمک بیشتری نمایند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
خداوند رحمتش کند،آدرس ستاد کجاست؟
رستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
حاج علی اصغر عابدزاده خراسانی (1290- 1365 ش)، از رجال دینی برجسته و فعال خراسان بشمار است؛ در فاصله سی سال، از حدود سال 1327 ش تا آغاز انقلاب که بیمار گشت، و پس از هشت سال بیماری به سال 1365 در گذشت. وی- بتقریب- پس از شهریور بیست وارد حوزه علمیه شد و پس از در تحصیل مقدمات، بطور عمده از محضر عالم آگاه بزرگوار، مرحوم حاج شیخ هاشم قزوینی کسب فیض کرد، و به استاد گرانقدر و گرانمایه ارادتی عمیق داشت،که تا آخر بر جای بود. در ضمن به کسب و کار نیز اشتغال داشت و کارخانه کوچکی داشت که در آن آیینه های کوچک جیبی با قاب حلبی منقش –که در گذشته مرسوم بود- می ساختند. 
حاجی عابدزاده در همان سالها، انجمنی دینی به نام «انجمن پیروان قرآن» تأسیس کرد که دارای شعبه هایی بسیار (ظاهرا با 60 شعبه) شد. او سپس از سرمایه شخصی خود به ساختن بنای «مهدیه» (در محله خیابان علیای مشهد، کوچه شمالی باغ نادری) اقدام کرد. این بنا به دلیل انتسابش به ساحت قدس حضرت ولی عصر، حجة بن الحسن المهدی «عج»، مورد توجه خاص توده ها قرار گرفت و رونقی ویژه یافت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار