نعمت زاده:
تابناک: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر بخواهیم صنعتمان توسعه پیدا کند، باید دید جهانی داشته باشیم و اگر فقط در داخل مرز باقی بمانیم، رشد اندک خواهیم داشت.
کد خبر: ۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳ 04 February 2015

گزارش تابناک به نقل از مهر، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان بازدید خود از کارخانه‌های گروه صنعتی انتخاب در جمع خبرنگاران گفت: آنچه در بازدید امروز دیدم، افتخاری است برای همه صنعتگرانی که در بخش طراحی مهندسی، ساخت، تولید محصول و ... فعالیت می‌کنند و یک گروه کاملاً صنعتی با توانایی‌های بالقوه و بالفعل فراوان را ایجاد کرده‌اند.

وی بابیان این‌که مشابه چنین گروه تولیدی در صنعت لوازم‌خانگی کشور وجود ندارد، تصریح کرد: امیدواریم مردم قدر این مجموعه را بدانند و از مدیران خواهش کردم در این رابطه برنامه خود را ارائه کنند تا بازدیدهای منظمی از شهرهای مختلف کشور از این مجموعه صورت گیرد و مردم در جریان توانمندی و کیفیت محصولات داخلی قرار بگیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: همه ما مردم همت کنیم که وقتی به دنبال خرید لوازم‌خانگی می‌رویم، به فکر خرید تولیدات داخلی باشیم. این مجتمع تولیدی یکی از نمونه‌های توانمندی‌های داخل در این صنعت است و نمونه‌های دیگری نیز در سراسر کشور وجود دارد.

وی بابیان این‌که تنوع تولید محصولات این مجموعه منحصربه‌فرد است، خاطرنشان کرد: در این گروه صنعتی، فرآیند ساخت، طراحی و حتی آموزش در قالب تأسیس دانشگاه ایجادشده و نگاه جامع به‌کل صنعت شده است.

نعمت زاده در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در این خصوص که بعد از این بازدید به‌عنوان عالی‌ترین مقام صنعت کشور چقدر روی تولیدات این مجموعه حساب می‌کنید گفت: فکر می‌کنم در جریان این بازدید علمم بیشتر شد، البته قبلاً در خصوص توانمندی‌های این مجتمع تولیدی شنیده بودم و آشنا بودم ولی بازدید بسیار فرق می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: احساس کردم تمام نکات فنی در طراحی، ماشین‌آلات و محصول نهایی رعایت شده و دوستان به‌جای شعار دادن، متخصصین مختلف را در فرآیند کار وارد کرده‌اند و مرکزی را در خارج از کشور نیز برای کارهای مهندسی و تحقیقات دایر کرده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اگر بخواهیم صنعتمان توسعه پیدا کند، باید دید جهانی داشته باشیم و اگر فقط در داخل مرز باقی بمانیم، رشد اندک خواهیم داشت.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری که گفت صنعت لوازم‌خانگی چقدر می‌تواند روی شما حساب کند، اظهار داشت: ما در خدمتشان هستیم و اعتقاددارم به‌صورت یقین به یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان عمده در این زمینه تبدیل می‌شویم که این مسئله را به تولیدکنندگان داخلی نیز گفته‌ایم.

نعمت زاده به واردات محصولات لوازم‌خانگی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حجم زیادی لوازم‌خانگی وارد می‌شود که در این زمینه برنامه‌ای در حوزه لوازم‌خانگی ایران خواهیم داشت که برندها خارجی را دعوت کنیم تا اینجا بیایند و سفارش دهند تا با برند و مشخصات آن‌ها، محصول خواسته شده در ایران ساخته شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار