ترکان مطرح کرد:
تابناک: دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت:در حوزه های صنعتی به دلیل بلوغ صنعتی در اصفهان باید عصر فراصنعتی را در این استان آغاز کرد.
کد خبر: ۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵ 04 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، اکبر ترکان عصر امروز در جلسه توسعه و سرمایه گذاران که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: اولین برنامه توسعه صنعتی کشور از سال ۴۱ تا ۴۶، دومین برنامه از سال ۴۶ تا ۵۱ و برنامه های سوم و چهارم صنعتی تا قبل از انقلاب در کشور ادامه داشت.

وی ادامه داد: کارشناسان برنامه های موقتی را در جهت صنعتی شدن تدوین کردند که از جمله آنها فولاد مبارکه اصفهان بود که به تبع آن دانشگاه های صنعتی شکل گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: در سال ۵۲ براساس یک کار غیرکارشناسی و افزایش قیمت نفت از ۲.۶ دلار به ۱۱ دلار برنامه پنجم توسعه ناموفق شد که در ادامه آن شاهد برباد رفتن برنامه های سوم و چهارم بودیم.

وی ادامه داد: اکنون نیز در پایان پنجم هستیم و همان اتفاق سال ۵۲ مجدد در اقتصاد ایران با افزایش قیمت نفت و بالا رفتن قیمت دلار شکل گرفت. که این اتفاق باعث ثابت نگه داشتن قیمت ارز شد و تولید داخلی در برابر هجمه واردات شکست خورد.

ترکان تصریح داشت: براساس گفته های وزیر صنعت، بیش از ۵۰ درصد صنایع کوچک کشور تعطیل شده و یا با کمتر از ظرفیت خود کار می کنند.

وی اظهار داشت: وقتی تورم وجود دارد یعنی قیمت داخلی کالا بالا می رود و اگر قیمت ارز ثابت باشد به واردات یارانه می دهیم.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه همه صحبت از گرفتاری ناشی از کم آبی می کنند اما باید به یک نکته توجه داشت که اکنون زمان توسعه صنایع کم آب بر است، گفت: اصفهان به مرحله ای از بلوغ صنعتی رسیده که آغاز دوره فراصنعتی را نوید می دهد.

وی افزود: دنیای صنعتی از حال و هوای سال ۱۹۸۰ عبور کرده و وارد عصر فراصنعتی شده و در عصر فراصنعتی انسان در امتداد اندیشه نرم افزار می سازد.

ترکان اضافه کرد: در حوزه های صنعتی به دلیل بلوغ صنعتی در اصفهان باید عصر فراصنعتی را در این استان آغاز کرد که به تبع آن فرهنگ و پژوهش، کارآفرینی، پول، بانک، تجارت و مراکز آموزشی نیز متناسب با این موضوع تغییر می کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار