مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر اینکه قدرشناسی از ویژگی‌های بارز مکتب انسان‌ساز اسلام است، گفت: مردم و مسئولان باید قدرشناس ایثار ایثارگران باشند.
کد خبر: ۲۸۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 28 August 2016
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر اینکه قدرشناسی از ویژگی‌های بارز مکتب انسان‌ساز اسلام است، گفت: مردم و مسئولان باید قدرشناس ایثار ایثارگران باشند.

به گزارش ایسنا، مصطفی خزاعی یک‌شنبه 7 شهریورماه در همایش تجلیل از آزادگان فرهنگی استان همدان، با بیان اینکه آزادگان یکی از اقشار شایسته تقدیر در کشور هستند، افزود: این افراد بهترین دوران زندگی خود را با مشقت و سختی سپری کرده‌اند تا ایران در اختیار متجاوز قرار نگیرد.

وی ادامه داد: این افراد با تحمل سختی‌هایی همچون دوری از خانواده از شرف، آزادگی و انسانیت مردم دفاع کرده‌اند.

خزاعی با تأکید بر اینکه تنها افرادی که اسارت را تجربه کرده‌اند، می‌توانند این قشر را درک کنند، عنوان کرد: دشمنان ایران همیشه درصدد سلطه بر این کشور هستند بنابراین کشور همیشه نیازمند ایثارگران است.

وی تصریح کرد: اگر از این قشر آن‌گونه که شایسته است، قدرشناسی نشود، نسل حاضر هیچ‌گاه آنها را نمی‌شناسند و الگوهای خوبی همچون آزادگان را از دست می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه همه جنگ‌ها مقدس نیستند، خاطرنشان کرد: تنها جنگ‌هایی که در راستای دفاع از ارزش‌های الهی و انسانیت باشد، مقدس هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دفاع مقدس ایران صحنه عشق و ایثار و از خودگذشتگی و در راستای دفاع از انسانیت بوده، همواره برای جهانیان مقدس بوده است.

وی به آشنایی بیشتر نسل جوان با ایثارگران تأکید کرد و گفت: این افراد نه تنها در پی پست و مقام نبودند بلکه برخی از آنها تصور بازگشتن به وطن را هم نداشتند بنابراین این افراد شایسته تقدیر هستند.

خزاعی دفاع مقدس ایران را به عنوان میراث گرانبهای کشور عنوان کرد و افزود: در جنگ تحمیلی رزمندگان ما در پی عدالت و معنویت بودند.

وی به ایثار رزمندگان برای دفاع از مملکت در مصاف با تکفیری‌ها اشاره کرد و گفت: امنیت کشور مرهون ایثار این رزمندگان است.

وی به گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر اشاره و تصریح کرد: گرچه مدت حاکمیت شهید رجایی بسیار کوتاه بوده اما به الگویی برای حکمرانان در تمامی دوره‌ها تبدیل شده است.

خزاعی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از مشکلات امروز در کشور به علت تنگ‌نظری‌های دشمن در دستاوردهای انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم بذر امید در جامعه کاشته شود چرا که جامعه افسرده نمی‌تواند نمونه واقعی یک جامعه دینی باشد و پیشرفت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار