کد خبر: ۲۸۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 29 August 2016


همزمان با هفتمین روز از هفته دولت سال 95 وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی مهمان البرزی ها بودند که دستاوردهای دولت یازدهم در بخش صنعت در استان البرز را رونمایی کنند تا مردم این استان بیش از گذشته طعم شیرین شکوفایی اقتصادی و صنعتی البرز را بچشند.

به گزارش ایرنا، نعمت زاده در نخستین مرحله از سفر یک روزه خود به استان البرز دیدار با آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج داشت و پس از آن از 2 واحد تولیدی صنعتی که با سرمایه خارجی دراشتهارد استان البرز در دست ساخت یا راه اندازی شده، بازدید کرد.

**بررسی مشکلات صنایع البرز

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید علاوه بر بازدید و افتتاح پروژه ها پای صحبت فعالان اقتصادی نیز نشست روند فعالیت این صنایع را در البرز بررسی کرد.

یکی از واحدها در زمینه تولید فولاد و قطعات ماشین آلات سنگین فعالیت دارد که با مشارکت یک شرکت سرمایه گذاری از کشور ایتالیا در شهرک صنعتی اشتهارد راه اندازی شده است.

این کارخانه در حال ساخت و تجهیز کارگاه است که در ماه های آینده به بهره برداری می رسد.

همچنین وزیر صنعت ، معدن و تجارت از کارخانه دخانیات اشتهارد که با سرمایه خارجی راه اندازی شده بازدید کرد.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز که نعمت زاده را در این سفر همراهی می کرد، با بیان اینکه دولت یازدهم برنامه های خوبی برای حمایت واحد های نیمه فعال صنعتی اجرایی کرده است، گفت: رونق تولید، خروج از رکود و توجه به صادرات محور برنامه های این وزارتخانه است.

** رونق تولید، خروج از رکود و توسعه صادرات اولویت وزارت صنعت

محسن صالحی نیا روز دوشنبه در آیین گشایش یک واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی بهارستان کرج افزود:امروز سیاست دولت برای رونق تولید و خروج از رکود و راه اندازی واحدهای نیمه فعال ستودنی است .

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد واحدهای تولیدی کشور کوچک هستند، اظهار داشت: توسعه و بهبود این واحدها در دستور کار است.

صالحی نیا تاکید کرد که بیش از 8 هزار واحد صنعتی به منظورافزایش تولید هدف گذاری شده تا ضمن تثبیت فرصت های شغلی کنونی برمیزان اشتغالزایی آنها افزوده شود.

وی بیان داشت: عرضه محصولات تولیدی این واحدها به بازارهای هدف نیز از دیگر برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت است.

وی با بیان اینکه اکنون رشد ناخالص تولید داخلی کشور 5 درصد است، گفت: این رشد باید به 8 درصد برسد.

*** ارتقای سطح کیفی تولیدات خودرو کشور

صالحی نیا با بیان اینکه یکی از برنامه های دولت ارتقای کیفی تولیدات داخلی خودرو است،گفت: نقش صنایع خودرو در پیاده سازی استانداردها چشمگیراست.

وی بیان داشت: روزانه چهار هزار دستگاه خودرو در دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور تولید می شود.

صالحی نیا اظهار داشت: در 5 ماه گذشته رشد خوبی در بخش های مختلف صنعت کشور رخ داده است.

وی ادامه داد: کشور در صنایع پیشرو نظیر پتروشیمی، فولاد و خودرو رشد خوبی پیدا کرده است.

وی گفت: رفع مشکلات واحدهای صنعتی کشور توسط کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید از برنامه های دردست اقدام است.

معاون وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: درصدد هستیم تا موانع و مشکلات موجود را در مسیر صنعت برطرف کنیم تا شاهد رشد اقتصادی خوبی در کشور باشیم.

وی اظهار داشت:رسیدن به بازارهای صادراتی وهدف برای ایجاد صنعت رقابتی یکی از سیاست های مهم دولت تدبیر وامید است.

صالحی نیا به وضعیت صنعت البرز اشاره کرد و گفت: تاکنون سرمایه گذاری خوبی در استان البرز در بخش صنعت صورت گرفته است.

یک خط جدید تولید روغن خوراکی نیز روز دوشنبه با حضور وزیرصنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی اشتهارد استان البرزبه بهره برداری رسید.

** طی شدن فرایند اخذ تسهیلات برای یک هزارو 900 واحد تولیدی کشور

معاون امور صنایع وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت:حدود یک هزار و 900 واحد تولیدی کوچک و متوسط در کشور فرایند اخذ تسهیلات به مبلغ 20 هزارمیلیارد ریال را طی کرده اند.

محسن صالحی نیا روز دوشنبه درحاشیه مراسم راه اندازی از خط تولیدی توربوکمپروسوردر شهرک صنعتی بهارستان کرج درجمع خبرنگاران افزود: تاکنون بانک ها، حدود 3 هزارو600 واحد تولیدی و صنعتی کشور را با پرداخت 47 هزار میلیارد ریال تحت پوشش تسهیلات قرار داده اند.

وی اظهار داشت: تعداد زیادی از واحدهای تولیدی کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند که محور حمایت های وزارت صنعت ، معدن و تجارت هستند.

صالحی نیا افزود: واحدهای کوچک و متوسط به سبب کثرت و پراکندگی از اهمیت بالایی برخورداربوده و بیش از 96 درصد واحدهای تولیدی کشورکوچک و متوسط هستند.

وی خاطرنشان کرد:طرح اقتصاد مقاومتی از ابتدای امسال توسط فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است.

وی گفت: فعال سازی و رونق تولید 8 هزار واحد تولیدی کشور در دستور کار قرار دارد.

معاون وزارت صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در کارگروه موانع تولید استانی مشکلات واحدهای تولیدی احصا شده است.

وی بیان داشت:رفع مشکلات این واحدها با برخی دستگاه های خدمات رسان نظیر تامین اجتماعی، آب، برق و گاز نیز در دستور کار است.

وی افزود:بانک مرکزی ابلاغیه ای را به بانک های عامل برای تسهیل در پرداخت نقدینگی مورد نیاز این گونه واحدها صادر کرده است.

در این مراسم با حضور معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نخستین خط تولید توربواکسپندر و توربو کمپرسور کشور در یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی بهارستان کرج گشایش یافت.

برای راه اندازی این خط بالغ بر 10 میلیون دلار هزینه شده که زمینه اشتغال 60 نفر را فراهم کرده است.

**بهره برداری از شرکت فرآوری فروکتوز ناب

آیین بهره برداری از شرکت فراوری فروکتوز ناب با مشارکت بانک صنعت و معدن و تجارت روز دوشنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان نظرآباد برگزار شد.

شرکت فراوری فروکتوز ناب که در شهرک صنعتی نظرآباد مستقر است با اعتبار ارزی 30 میلیون یورو و اعتبار ریالی یکهزار و 500 میلیارد ریال و با اشتغال مستقیم برای 176 نفر راه اندازی شده است.

محصولات این واحد صنعتی شامل تولید فروکتوز شربت فروکتوز نشاسته، ذرت، گلوکوز، کستروز، گلوتن خواهد بود.

بر اساس این گزارش در این شرکت ضمن تولید شیرین کننده های مواد غذایی، غلات فراوری شده به صورت نشاسته تبدیل به شربت های قندی مانند فروکتوز وگلوکز و ... می شوند.

ظرفیت روزانه تولید در این شرکت 160 هزار تن ذرت اعلام شده است.

** ایران ششمین کشور تولید کننده پل انتقال مسافر به هواپیما می شود

کارخانه تولید پل انتقال مسافر به هواپیما روز دوشنبه برای نخستین بار در کشور با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان نظرآباد استان البرز آغاز به کار کرد که با این اقدام ایران ششمین کشور تولید کننده این پل ها خواهد بود.

ایران ششمین کشور تولید کننده پل انتقال مسافر به هواپیما می شود

این کارخانه با سرمایه 350 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در شهرک صنعتی سپهر در نظرآباد کار خود را آغاز کرده است.

ابوئی مهریزی معاون توسعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در جریان بهره برداری از این واحد تولیدی در خصوص حمایت از تولید داخلی، گفت: براساس مصوبه دولت، دولت و دستگاه های مرتبط با آن حق خرید کالای خارجی که مشابه ایرانی دارد را ندارند و باید از کالاهای تولید داخل که دارای استاندارد و کیفیت مناسب هستند، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: محصول این واحد براساس استاندارد بین المللی و تحت لیسانس تولید می شود که امیدواریم با تدابیر دولت محصولات در داخل کشور مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر این کارخانه نیز گفت: این سازه براساس استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده و قابلیت استقاده در تمامی فرودگاه های کشور را دارد.

امیررضا برکتین گفت: هم اکنون ظرفیت اشتغال این واحد 400 نفر است که در آینده نزدیک 100 نفر دیگر به این ظرفیت افزوده خواهد شد.

وی گفت: تکنولوژی ساخت این پل پیش از این در اختیار 4 کشور اروپایی و 1 کشور آسیایی بود که متخصصان این واحد صنعتی با انتقال تکنولوژی از کشور کره جنوبی موفق به بومی سازی این صنعت شدند و کشورمان را در جمع 6 کشور تولید کننده این محصول قرار دادند.

وی همچنین افزود: یکی از دغدغه های تولید کنندگان حمایت از تولید داخلی و خرید کالای ایرانی است.

این واحد تولیدی قادر است سالیانه 20 دستگاه پل انتقال مسافر تولید و روانه بازار کند که ٢٠ میلیون دلار در سال صرفه جویی ارزی به دنبال دارد.

** رونمایی از دو محصول جدید صنعتی

همزمان با آخرین روز از هفته گرامیداشت دولت، دو محصول جدید صنعتی روز دوشنبه با حضور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز رونمایی شد.

این دو محصول شامل طرح موتور ضد انفجار استاتور الکترو موتور 4410 کیلوات دی سی با کابرد در صنایع نورد فولاد و ترمز مغناطیسی برای استفاده در صنعت حفاری نفت و گاز است.

این محصولات توسط محققان و پژوهشگران کشورطراحی و ساخته شده که دستاوردی بزرگ و نوین در صنعت کشور محسوب می شود.

محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درآیین رونمایی از این دو دستاورد صنعتی گفت: سفارش برای استفاده از محصولات و تولید داخلی از مواردی است که باید مورد توجه مصرف کنندگان کشور قرار گیرد.

وی بیان داشت: با توجه به کیفیت محصولات تولیدی داخل به طور قطع، مصرف کنندگان کشور به خرید این محصولات گرایش پیدا خواهند کرد.

صالحی نیا گفت: برنامه دولت برحمایت از تولید و نوآوری داخلی معطوف شده است.

وی تاکید کرد که بهره گیری از توانمندی داخلی برای رفع نیازهای کشور در بخش تولید و صنعت ضروری است.

امروز دوشنبه همزمان با سفر وزیر صنعت ، معدن و تجارت و سه معاون وی به استان البرزبهره برداری از 26طرح بزرگ تولیدی و صنعتی دراین استان آغاز شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر خود به استان البرز قرار است عصر دوشنبه در نشست شورای اداری استان البرز شرکت کرده و با صاحبان صنایع و فعالان صنعتی و تولیدی استان نیز دیدار داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار