رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان از احداث دهکده گردشگری و اجرای طرح شفای سلامت در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۲۸۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 30 August 2016
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان از احداث دهکده گردشگری و اجرای طرح شفای سلامت در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا،دکتر سعید جامه‌بزرگی سه‌شنبه 9 شهریورماه جمع خبرنگاران، با اشاره به کاهش 10 تا 50 درصدی شهریه این دانشگاه در برخی رشته‌های مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته اظهار کرد: طی سال‌های اخیر دانشگاه آزاد میزبان مسابقات مختلفی همچون مسابقات کشوری هندبال، مسابقات قرآنی دانش‌آموزان و جشنواره هنر و ادبیات دینی بوده و از این محل درآمدهای بسیاری کسب کرده است بنابراین درصدد ارائه تخفیف در مبلغ شهریه به دانشجویان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه طبق سنوات گذشته افزایش 15درصدی شهریه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی لحاظ می‌شود، افزود: تخفیف شهریه به دانشجویان این دانشگاه برای نخستین‌بار در کشور اجرایی شده است.

جامه‌بزرگی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد همدان با داشتن 12 واحد و مرکز در استان فعال است، خاطرنشان کرد: 24 هزار و 367 دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 61 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی

وی با اشاره به اینکه 61 درصد از دانشجویان دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: 17 درصد این دانشجویان در مقطع کاردانی،20 درصد در مقطع کارشناسی‌ارشد و 2 درصد در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه 486 رشته محل در دانشگاه آزاد همدان وجود دارد، ادامه داد: طی سال‌های اخیر 125 رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد و 29 رشته در مقطع دکترا به این دانشگاه افزوده شده است همچنین در حال حاضر 476 استاد تمام وقت در این دانشگاه به تدریس می‌پردازند.

رئیس دانشگاه آزاد همدان از اصلاح هرم علمی این دانشگاه در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته اغلب اساتید مربی بودند که با ارائه مقالات مختلف سطح علمی آنها ارتقاء پیدا کرده به طوریکه در حال حاضر 5 نفر استاد تمام، 8 دانشیار، 113 استاد یار و نیمی از مربیان نیز دانشجوی دکترا هستند.

فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد به بیش از 90 هزار نفر رسیده است

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته زمین و تجهیزات آموزشی جزء ثروت‌های اصلی دانشگاه محسوب می‌شد، تصریح کرد: در حال حاضر نیروی انسانی، اساتید، کارمندان و فارغ‌التحصیلان مهمترین ثروت‌های دانشگاه هستند.

بیش از 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مطرح کشور به خارج می‌روند

رئیس دانشگاه آزاد همدان عنوان کرد: سرمایه‌های ملی کشور در دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه تهران و شریف مصرف می‌شوند در صورتی‌که بیش از 70 درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها به خارج می‌روند و این در حالیست که درصد کمی از دانشجویان دانشگاه آزاد به خارج از کشور می‌روند.

وی از رشد مقالات علمی به چاپ رسیده در این دانشگاه با اصلاح هرم علمی اساتید خبر داد و تاکید کرد: شمار مقالات به چاپ رسیده در سال گذشته 155 مورد بوده که 191مقاله در زمینه علمی و پژوهشی به چاپ رسیده است.

طرح شفا در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود

جامه‌بزرگی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اقدام به خرید 70 هکتار زمین از مسکن و شهرسازی کرده تا در این محوطه دهکده گردشگری و طرح شفای سلامت را اجرا کند.

وی درباره طرح شفای سلامت گفت: با برگزاری این طرح درصدد هستیم مطب پزشکان و داروخانه‌ها از خیابان بوعلی به منظور تسهیل رفت و آمد با خودرو و رسیدگی به تراکم جمعیت بالا که در شهرک‌های مدنی و خضر متمرکز شده‌اند، به این محوطه انتقال یابد.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری شورای شهر و دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد، از هزینه‌کرد 120 میلیارد ریال برای خرید این محوطه خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری اولیه برای این مکان انجام شده که با پیش‌خرید مطب‌ها و داروخانه‌ها توسط پزشکان، هزینه‌های این محوطه تامین می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی موزه آمادای دانشگاه آزاد همدان گفت: زیرساخت‌های لازم برای گردشگری در این دانشگاه فراهم شده به طوریکه دهکده گردشگری هم راه‌اندازی خواهد شد.

جذب دانشجو در دانشگاه‌های آزاد کشور 12 درصد کاهش یافته است

جامه‌بزرگی با اشاره به کاهش جمعیت جوان کشور در سال‌های اخیر گفت: جذب دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی، در دانشگاه‌های آزاد کشور 12 درصد کاهش یافته در صورتی‌که جذب دانشجو در سایر دانشگاه‌های کشور بیش از این میزان بوده است.

وی تغییر منابع درآمدی دانشگاه آزاد در این برهه از زمان را به عنوان راهی برای تامین هزینه‌های این دانشگاه عنوان کرد و افزود: رویکرد اصلی این دانشگاه تاسیس و حمایت از رشته‌هایی بوده که اقبال خوبی در آینده برای اشتغال آنها وجود داشته باشد.

جامه‌بزرگی با تاکید بر اینکه آمار جمعیت جوان کشور پس از 5 سال دوباره افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جمعیت زیادی از دانش‌آموزان در رشته‌های تجربی مشغول به تحصیل هستند بنابراین درصدد توسعه رشته‌های پرستاری، مامایی هوش‌بری و سایر رشته‌های علوم پزشکی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد همدان از آغاز طرح پژوهشی رصد دانشجویان مشغول به تحصیل خبر داد و گفت: بر اساس این طرح فارغ‌التحصیلان این دانشگاه که در پست‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند، شناسایی و میزان بازدهی این دانشگاه در زمینه اشتغال تعیین می‌شود.

7 هزار صندلی خالی در دانشگاه آزاد در انتظار ورود دانشجو

جامه‌بزرگی با اشاره به وجود ظرفیت پذیرش بیش از 7 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد، از افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه خبر داد و گفت: اگر ارتقاء علمی صرفا مدرک‌گرایی نباشد به طور قطع افزایش دانشجویان در این دوره‌ها زمینه‌ساز رشد کشور خواهد شد که همانا تحقق اقتصاد مقاومتی را در پی دارد.

وی درباره برگزاری کنسرت در دانشگاه آزاد همدان گفت: جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان با حضور قاری بین‌الملی و مطابق با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دهه کرامت برگزار شد که متاسفانه به علت مباحث سیاسی که در کشور وجود دارد، این جشن را به عنوان کنسرت معرفی کرده‌اند.

بیش از نیمی از ملی‌پوشان المپیک در دانشگاه آزاد تحصیل کرده‌اند

رئیس دانشگاه آزاد استان همدان تصریح کرد: از 63 ملی‌پوش کشور که در المپیک حضور داشتند،30 نفر در دانشگاه آزاد تحصیل کرده بودند.

جامه‌بزرگی در بخش دیگری از سخنانش به سطح کیفی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در استان همدان دانشگاه آزاد پس از دانشگاه بوعلی‌سینا بالاترین سطح کیفی دانشگاه‌های استان را دارد.

وی درباره جذب هیئت علمی نیز عنوان کرد: در سال گذشته تعهد جذب 110 عضو هیئت علمی را داشتیم که با تأیید صلاحیت علمی و عمومی توانستیم 12 نفر را جذب کنیم.

وی ادامه داد: هر ساله دو بار، همزمان با آغاز ترم‌تحصیلی فراخوان جذب هیئت علمی از سراسر کشور در این دانشگاه اعلام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار