رئیس آموزشکده فنی دختران ایلام گفت:برای سال تحصیلی جدیدامکان اسکان 130دانشجوی دختر این آموزشکده درخوابگاه وجود نداردکه درصورت بازگردانده شدن ساختمان تصرف شده توسط آموزش و پرورش،بخش زیادی از مشکلات آموزشکده برطرف خواهدشد.
کد خبر: ۲۸۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 01 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛پریچهر قنبری اظهار کرد: یکی از خوابگاه های این آموزشکده در حادثه سیل سال گذشته دچار آسیب اساسی شد و طبقات پایین آن امکان استفاده ندارد.
 
وی افزود: این خوابگاه در جریان سیل سال گذشته بشدت آسیب دید اما بدلیل کمبود اعتبار هنوز امکان بازسازی و تعمیر اساسی آن برای ما فراهم نشده است.
 
قنبری با اشاره به بازسازی نسبی محوطه آموزشکده پس از وقوع سیل سال گذشته یادآور شد: با وجود تمامی تلاش های صورت گرفته تاکنون موفق به انجام تعمیرات کلی و اساسی و بازسازی ناشی از تخریب های سیل نشده ایم.
 
وی با بیان اینکه در صورت همکاری دستگاه های ذیربط استان بخش زیادی از خسارت های سیل سال گذشته ترمیم و بازسازی خواهد شد، گفت: مسیر دسترسی دانشجویان به خوابگاه نیازمند انجام آسفالت است و در این خصوص مکاتباتی با شهرداری ایلام انجام شده که امیدواریم با عزم جدی مسئولان اجرایی شود.
 
رئیس آموزشکده فنی دختران ایلام تاکید کرد: یک خوابگاه دیگر آموزشکده نیز توسط آموزش و پرورش تصرف غیرقانونی شده و با وجود نیاز شدید آموزشکده به خوابگاه و ساختمان آموزشی، امکان بهره برداری از آن برای ما وجود ندارد.
 
به گفته وی، بر اساس ماده 23 قانون برنامه پنجم توسعه، آموزشکده های فنی از سال 1390 از آموزش و پرورش جدا و به وزارت علوم ملحق شدند اما در سال 92 ساختمان آموزشی این مرکز که برای انجام تعمیرات تخلیه شده بود توسط سازمان آموزش و پرورش استان ایلام تصرف شد.
 
قنبری اظهار کرد: این ساختمان با تغییر کاربری به خوابگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تبدیل شده و تلاش ها برای باز پس گیری آن هنوز به نتیجه نرسیده است.
 
وی یادآور شد: برای سال تحصیلی جدید امکان اسکان 130 دانشجوی دختر این آموزشکده در خوابگاه وجود ندارد که در صورت بازگردانده شدن ساختمان تصرف شده توسط آموزش و پرورش، بخش زیادی از مشکلات آموزشی و اسکان دانشجویان این آموزشکده برطرف خواهد شد.
 
رئیس آموزشکده فنی دختران ایلام افزود: این آموزشکده زیر مجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور است که از سال 1390 با هدف تربیت نیروهای تکنیسین ماهر و تحویل به جامعه ایجاد و راه اندازی شده است.
 
قنبری با بیان اینکه این آموزشکده به صورت مستقل و تک جنسیتی زیر نظر مستقیم دانشگاه اداره می شود و استقلال مالی و اجرایی دارد، گفت: بودجه آموزشکده از محل اعتبارهای تخصیصی وزارت علوم و درآمد ناشی از فعالیت های دانشجویی تامین می شود.
 
وی ادامه داد: بدلیل نوپا بودن دانشگاه فنی و حرفه ای، سرانه اعتبارهای دانشجویی پایین است و این دانشگاه هنوز جایگاه خود را از نظر اعتبارها پیدا نکرده اما قول های مساعدی در این زمینه داده شده است.
550 دانشجوی دختر در رشته های طراحی دوخت، حسابداری، فناوری، نرم افزار کامپیوتر و معماری در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته تحصیل می کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار