کد خبر: ۲۹۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷ 04 September 2016

تابناک گیلان / تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

گروه خبری صدا و سیما در مرز ترکیه وسوریه آزاد شد

«حسن عابدینی» در گفت‌وگویی گفت: «مجید اخوان» خبرنگار صداوسیما که در زمان کودتای ترکیه نیز گزارش‌های به موقع و مناسبی از محل وقوع رویداد برای بخش‌های خبری ایران تهیه می‌کرد، امروز ساعت 14 مشغول ارائه گزارش از محل مرز ترکیه و سوریه بود که توسط سربازان ترکیه ای بازداشت شد.وی ادامه داد: خوشبختانه ایشان اکنون از آزادی خود و همراهان خبر داد. مجید اخوان از طریق تلگرام خبرگزاری صداوسیما اعلام کرد که حال وی و گروه خبری خوب است و پس از رایزنی با مسئولان نظامی در منطقه آزاد شده‌اند.فارس این خبر را منتشر کرده است.

 

اختلاس 8000 میلیاردی مربوط به دولت قبل است

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و انضباط مالی در مجلس دهم با بیان این‌که فراکسیونی تحت‌عنوان مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود خارجی ندارد، ضمن تکذیب خبر منتشر شده در یکی از خبرگزاری‌های اصولگرا، به تشریح جزئیات فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت احمدی‌نژاد پرداخت. مخمود صادقی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادعای مطرح شده درخصوص اختلاس ۸۰۰۰ میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: اخیراً در یکی از جلسه‌های کمیسیون آموزش که با حضور برخی مسئولان وزارت آموزش و پرورش و صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار شد، موضوع تحقیق و تفحص از این صندوق مطرح شد که بخش اعظم این تخلف مربوط به دولت احمدی‌نژاد است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

فتوای عجیب داعش درباره بازی فوتبال

داعش، قبلا در استحکامات خود در سوریه، ریاضیات و ماهواره را ممنوع اعلام کرده است. اکنون زمان آن فرا رسیده تا داوران فوتبال نیز در میان ممنوعیت های این گروه تروریستی قرار گیرند. به گزارش یک سازمان حقوق بشری مستقر در انگلیس، داعش به دلیل پیروی داوران فوتبال از قوانین فیفا، که بر اساس ادعای آن ها برخلاف معیارهای شریعت اسلامی است، را ممنوع کرده است. طبق گزارشی که دیده بان حقوق بشر سوریه منتشر کرد، دادگاه داعش اخیرا حکم داده است که داوران فوتبال «بر اساس دستورات خداوند عمل نمی کنند. این احتمالا مخالفت اراده خداوند و سنت است.» این حکم دقیقا قبل از آغاز به کار مسابقات لیگ در بخشی از سوریه به نام دیرالزور که تحت کنترل داعش است صادر شد. در عین حال، گویا فوتبال کماکان در آن منطقه قانونی است؛ البته به شرطی که مطابق قوانین فیفا نباشد. یکی از بازیکنان به دیدبان حقوق بشر سوریه که گویا در آن منطقه بسیار فعال است گفت: «ما خیلی خوش شانس هستیم چون فوتبالی که بازی می کنیم، به اسم فیفا برگزار نمی شود.» دادگاه داعش در تلاش برای جایگزینی قوانین فیفا، قوانین جدیدی تاسیس کرده است که به بازیکنان اجازه می دهد اگر در زمین آسیب دیدند، حریف خود را قصاص کنند. آن ها می توانند یا تقاضای قصاص کنند و یا بابت آن دیه دریافت کنند. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.

 

شارلی‌ابدو باز هم حاشیه‌ساز شد

این بار توهین به قربانیان زلزله ایتالیا، نشریه هزل‌نویس فرانسوی «شارلی‌ابدو»، با ترسیم تصاویر توهین‌آمیز به قربانیان زلزله چند روز پیش ایتالیا یک بار دیگر حادثه‌ساز شد. شارلی‌ابدو به یکی از قربانیان که سر و صورتی خون‌آلود دارد، «پنه (نوعی پاستا) با سس گوجه فرنگی» لقب داده و زنی که سر و صورتی کبود دارد را با اسم غذای «penne au gratin» مشخص می‌کند. عده‌ای از قربانیان که اجسادشان بین ساختمان‌ها جا مانده و پاهایشان بیرون است به «لازانیا» تشبیه شده‌آند. فارس این خبر را منتشر کرد.

 بسته

ناوهای موشک‌انداز روسیه در انزلی لنگر می‌اندازند

دو ناو موشک انداز روسیه در خزر براساس برنامه ریزی های انجام شده گردش های دریایی و همکاری های منطقه ای در بنادر جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان لنگر می اندازند. دفتر مطبوعاتی حوزه نظامی فدرال جنوب روسیه روز شنبه با اعلام این خبر، افزود: سفر برنامه ریزی شده ناو موشک انداز تاتارستان و ناوچه موشکی گرادسوژیاسک جمعی ناوگان دریای خزر اوایل ماه آینده (اکتبر) انجام خواهد شد. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

 

پاسخ میرحسین موسوی به ضرغامی در جریان 88 چه بود؟

عزت الله ضرغامی در مراسم افتتاحیه اولین نشست فعالین نشریات و رسانه های دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور که به همت بسیج دانشجویی در سالن آمفی تئاتر مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق خراسان برگزار شد به بیان نکاتی در مورد نقش دانشجویان در حوزه رسانه و نشریات پرداخت.وی در پایان با اشاره به اینکه در فتنه به دنبال فتح صداوسیما بودند، خاطرنشان کرد: فتنه فقط در دو خیابان تهران بود اما وقتی رادیویی شد رواج پیدا کرد، ما می دانستیم اگر رسانه منفعل شود این فضا را دیگر نمی توان کنترل کرد، در جریان انتخابات 88 به آقای موسوی گفتم تقلبی صورت نگرفته و رسانه در اختیار و متعلق به شماست؛ بیایید در مقابل رسانه‌ها به دو سؤال جواب دهید اما او گفت من فقط در پخش زنده تلویزیونی بیانیه می‌خوانم. خبرگزاری رسا این خبر را منتشر کرد.

 

استراتژی تندروها تخریب دولت به هر قیمتی است

الیاس حضرتی نماینده تهران و یکی از اعضای فراکسیون امید مجلس دهم گفت: استراتژی جریان تندرو در مدت باقیمانده تا انتخابات تخریب دولت به هر قیمتی است و باید انتظار این را داشت که پرونده سازی ها، دروغ پردازی ها و بی اخلاقی ها علیه شخص رئیس جمهور در حجم بیشتری تا انتخابات ادامه پیدا کند. اینکه اصلاح‌طلبان هیچ گزینه ای غیر از روحانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی ندارند درست نیست اما در این شرایط ما ایشان را مناسب ترین فرد می دانیم و با چشم باز و زبان منتقد اما منصف در کنار دولت خواهیم بود. بزرگ جلوه دادن ضعف ها از تریبون های مختلف یک استراتژی از سوی جریان مخالف دولت است و به همین دلیل ما می بینیم خطیب محترم نماز جمعه با آن سوز و گداز در مورد فیش های حقوقی صحبت می کند اما به یاد نداریم در مورد فساد های دولت قبل مثل بابک زنجانی، دکل نفتی گم شده، ناپدید شدن بخشی از درآمدهای نفتی، حمایت ساختاری از فساد 3000 میلیاردی و فرار خاوری تاکنون حرفی گفته شده باشد که این نشان دهنده همین رویکرد و استراتژی است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

آمریکا فرعون زمان است

محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ گفت: ادعایی که آن روز فرعون نسبت به جامعه خود داشت که خود را خدا می‌خواند، امروز آمریکا و قدرت‌مندان آمریکایی آن ادعا را دارند و خود را کدخدای جهان می‌دانند. ما وظیفه داریم در این چند روزه دنیا سعی کنیم به بهترین نحو امتحان‌مان را بدهیم و اگر توانستیم به دیگران کمک کنیم که آن‌ها هم در امتحان خود موفق باشند، یا اگر کسانی قصد صدمه‌زدن به دیگران و خراب‌کردن امتحان آن‌ها را داشتند، از صدمات‌شان جلوگیری کنیم. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

اتاق های تجاوز داعش در شهر منبج سوریه

با آزادسازی شهر منبج در شمال سوریه ، نیروهای موسوم به "ارتش آزاد سوریه " ساختمانی را کشف کردند که گمان می رود محل نگهداری بردگان جنسی اسیر داعش بوده باشد.در این ساختمان که دارای 10 اتاق مجزا با درهای آهنی بزرگ است، اسباب و لوازمی کشف شده است که نشان می دهد این اتاق ها محل نگهداری بردگان جنسی بوده است.گمان می رود تروریست های داعش در این اتاق های کشف شده به زنانی که در اختیار گرفته بودند تجاوز می کردند.در این اتاق ها رختخواب، وسایل آرایش زنانه، برخی کتب مذهبی و حتی برخی از لوازم جلوگیری از بارداری نیز کشف شده است.این مطلب در عصر ایران منتشر شده است.

 

جزئیات دیدار «رئیس‌فراکسیون امید» با «روحانی»

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در گفت و گو با روزنامه آفتاب یزد و در پاسخ به این سوال که رابطه شمابا حسن روحانی چه طور است و آیا فرصتی داشتید که گله‌هایتان را برای ایشان بازگو کنید گفت: لفظ گلایه لفظ قشنگی نیست. در مورد رابطه‌ام با ایشان باید بگویم همان رابطه‌ای را که در جوانی با آقای روحانی داشتم را اکنون هم دارم. من و آقای روحانی در قبل از انقلاب رابطه حسنه‌ای داشتیم و الان هم همان رابطه برقرار است. طبیعتاً پیام هایمان را هم به هم می رسانیم و هر از گاهی هم ملاقات هایی با هم داریم.عارف در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که بعد از انتخابات ریاست مجلس هم ملاقات داشتید، اظهار داشت: روز شنبه هفته گذشته یک ملاقات با هم داشتیم.وی افزود: معمولا در این گونه دیدارها راجع به مسائل مختلفی صحبت می‌شود و همه چیزها را مطرح می‌کنیم. در ملاقات هایی که با ایشان دارم به طور کلی رویکردم به آینده است و هیچ وقت در گذشته متوقف نمی‌شوم، می‌خواهم از گذشته برای آینده درس بگیرم.اگر در گذشته متوقف می‌شدیم به شکل دیگری رفتار می‌کردیم، در این ملاقات بحث ‌هایی هم در مورد مسائل مختلف کشور، فراکسیون امید، بحث انتخابات آینده و کارهایی که باید در این زمینه بکنیم، داشتیم. در این ملاقات به طور طبیعی مهم‌ترین مسئله هم مطالبات مردم بود.

 

بالاترین نشان آذربایجان بر سینه مهماندوست

کاروان ورزشی آذربایجان در المپیک ۲۰۱۶ ریو با کسب ۱۸ مدال طلا ، نقره و برنز در رتبه ۳۹ ایستاد. از این تعداد مدال تنها یکی رنگ طلا داشت و آن را هم رادیک عیسی اف در رشته تکواندو کسب کرد.مراسم تقدیر رئیس جمهور این کشور از مدال آوران المپیکی در ضیافت شامی برگزار شد و الهام علی اف بالاترین نشان دولتی این کشور را به رضا مهماندوست سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو اهدا کرد. ۲۰۰ هزار دلار هم جایزه نقدی همراه این نشان به مهماندوست اهدا شد. علی اف در این مراسم بارها از رضا مهماندوست تقدیر مستقیم کرد و از اینکه او هدایت تیم ملی تکواندو این کشور را بر عهده دارد ابراز خوشحالی کرد.

 

رانت ۴۲ میلیارد تومانی عضو اصلاح‌طلب شورای شهر از ملک قیطریه

بر اساس اسناد واصله به خبرگزاری فارس، آقای محمد حقانی عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران و معاون غلامحسین کرباسچی در دوره شهرداری تهران، تنها طی یک اعمال نفوذ برای گسترش مساحت ساخت و ساز ملکی در قیطریه، از رانتی معادل ۴۲ میلیارد تومان برخوردار شده.بر اساس این اسناد، محمد حقانی، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران، در ملکی در منطقه قیطریه، زنجیره ای از تخلفات را مرتکب شده و نفوذهایی اعمال کرده است که رقم آنها به حدود 429 میلیارد ریال می رسد. این ملک 1700 متری به آدرس خیابان قیطریه، خیابان فاطمیه، کوچه مهر 4 واقع شده است.طبق این اسناد، متراژ مفید مسکونی طی چند مرحله از 4173 متر به 6936 افزایش پیدا کرده و مجموع میزان افزایش متراژ مسکونی 2863 متر است. قیمت هر متر آپارتمان نوساز در منطقه قیطریه با ویژگی های موجود این ملک، رقمی بین 15 تا 20 میلیون تومان می باشد. اگر حداقل این مبلغ یعنی 15 میلیون تومان را در میزان افزایش متراژ مفید مسکونی یعنی 2863 متر ضرب کنیم رقم 429.450.000.000 (یعنی 429 میلیارد ریال) به دست می آید. در واقع مالک با اعمال نفوذ در این پرونده، حداقل 420 میلیارد ریال تصاحب کرده است. قابل ذکر است این رقم فقط مربوط به یک ملک آقای محمد حقانی است.

 

همکاری ایران و روسیه با مجوز رهبری بوده است

پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است همکاری های ایران و رسیه در همدان قطعا با اجازه مقام معظم رهبری انجام شده است و چیزی که اهمیت فراوانی دارد این است که امکانات نظامی ایران در اختیار هیچ کشوری قرار نگرفته است.این مطلب در خانه ملت منتشر شده است.

 

صادرات جعلی ۶۷۰ هزار لیتر الکل

مجتبی ملکی، دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از گشایش پرونده صادرات جعلی ۶۷۰ هزار لیتر الکل خبر داده و گفته است که ۱۱ نفر در این رابطه تحت نظر هستند.خبرگزاری ایسنا به نقل از این مقام قضایی کرمانشاه خبر داده است که این میزان الکل مربوط به شرکت خمیرمایه رازی در استان خوزستان بوده و قرار بوده که از مرز گمرک کرمانشاه از ایران خارج شود اما این اقدام صورت نگرفته است.دادستان کرمانشاه گفته است "با تبانی بعضی از پرسنل گمرک" برگه‌های جعلی برای این میزان الکل صادر شده ولی الکلی از ایران خارج نشده است.

 

6 سال است دولتمردان برخلاف اقتصادمقاومتی عمل می کنند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: شش سال است که مسئولین و دولتمردان، اقتصاد کشور را معطل دلار کرده اند در حالیکه رهبری انقلاب از ما اقتصادمقاومتی طلب کردند و همه صاحب نظران اشاره دارند که تنها راه برون رفت از مشکلات، تحقق اقتصادمقاومتی است اما شش سال است که برخلاف آن عمل می شود.وی اظهارداشت: دلار و مسیرهای استفاده از دلار را آمریکایی ها بسته اند و تمام تلاش ها این است که این مسیر باز شود که این برضد اقتصادمقاومتی است.نقدی ادامه داد: برخی نیز پا را فراتر گذاشته اند که بیایید امتیازات دیگر هم به دشمن بدهیم و نهادهایی که دشمنان آنها را بر ضد منافع خود می دانند را خودمان تعطیل و تحریم کنیم که آنها راضی شوند به ما دلار بدهند .

 

شما باید عقل مي‌داشتيد و شعار رفع حصر را باور نمي‌كرديد!

عباس عبدی در بخشی از گفت‌وگوی امروز خود با روزنامه اعتماد گفت: نمي‌دانم مطالبات اختصاصي يعني چه؟ اگر منظورتان حصر است كه اين موضوعي است ميان اصلاح‌طلبان و حكومت، خودشان بايد آن را حل كنند، نه اينكه انتظار حل آن را از دولت داشته باشند. اصولاً سطح اين مسأله فرق دارد. چند روز پيش در جمعي از دوستان همين مسأله طرح شد، وقتي نظرم را دادم گفتند كه روحاني شعار رفع حصر را داد. من هم گفتم چون شما خوشتان مي‌آمد این شعار هم داده شد، بايد شما عقل مي‌داشتيد و باور نمي‌كرديد! من از روز اول هم آن را باور نكردم. اگر کسی بگويد به من رأي بدهيد و قول می‌دهم وزنه يك تني را يك ضرب بزنم. شايد براي او ايراد باشد كه چنين ادعايي را كرده‌، ولي ما كه اين ادعا را مي‌پذيريم، از خودمان رفع مسئوليت نكنيم. بايد مي‌دانستيم كه اين مساله در حوزه اختيارات و حتي قدرت او نيست.

 

تخریب اثر ۵ هزار ساله به علت ساخت باغچه ویلا

سرپرست هیات باستان شناسی محوطه لشکرآباد گفت: بخش زیادی از تپه تاریخی پنج هزار ساله لشکرآباد ساوجبلاغ به علت ساخت باغچه ویلا، ایجاد باغ، جاده و تاسیسات شهری تخریب شده و دارای وضعیت نامناسب حفاظتی است. تپه لشکر آباد به وسعت حدود یک هکتار و با ارتفاع ۱۰ متر در مرکز روستایی به همین نام و در شهرستان ساوجبلاغ و به فاصله ۱۵۰ متری غرب جاده سهیلیه قرار دارد. مالکیت بخش اعظم عرصه تپه ،دولتی است و حریم و اطراف آن متعلق به کشاورزان و مالکیت خصوصی دارد.ایرنا این خبر را منتشر کرده است.

 

توقیف یک کشتی حامل حیات وحش ایران در کویت

گارد ساحلی کویت یک کشتی ایرانی حامل ۱۱۶ شاهین و هوبره را که به مقصد قطر در حال حرکت بود توقیف کرد. در بیانیه صادر شده از سوی وزارت داخله کویت آمده است، اداره گارد ساحلی کویت تحت نظارت اداره امور امنیت مرزهای داخلی این کشور در جریان بازرسی کشتی های خارجی ای که عازم بندر دوحه قطر بوده اند، یک کشتی ایرانی را شناسایی کرده که حامل 16 شاهین و 100 پرنده هوبره بوده است.

 بسته

احمدی نژاد از عدم تایید صلاحیت خود در انتخابات مطلع شده است

یک منبع مطلع گفت که آقای احمدی نژاد شانسی برای تایید صلاحیت در شورای نگهبان ندارد و دستکم 10 عضو از 12 عضو شورای نگهبان به او رای منفی خواهند داد. به گفته وی، تاکنون در شورای نگهبان درباره احمدی نژاد رای گیری رسمی و یا غیررسمی صورت نگرفته و این نتیجه، حاصل استمزاج از نظرات اعضا است. گفته می شود احمدی نژاد بتازگی مجددا از نظر شورای نگهبان نسبت به خود مطلع شده است. بر اساس رویه شورای نگهبان، در صورت اجماع بر رد صلاحیت یک نامزد انتخابات، پیش از ثبت نام و یا حتی بعد از ثبت نام در انتخابات، بصورت غیررسمی به وی اطلاع داده می شود تا از اعلام کاندیداتوری خودداری کند. این منبع مطلع در پاسخ به این سوال که آیا در این زمینه به احمدی نژاد اطلاع داده شده است گفت: «خیر. هنوز که زمان انتخابات فرا نرسیده است، ضمن اینکه شاید ایشان اصلا در انتخابات ثبت نام نکند.»پایش این خبر را منتشر کرده است.

 

بقایی از شکایت خود علیه اشرفی اصفهانی صرفنظر کرد

حمید بقایی" طی نامه‌ای که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، آورده است:جناب آقای اشرفی‌اصفهانی در هفته گذشته به دفتر اینجانب مراجعه و کتباً اظهارات خود را خلاف واقع دانسته و از بنده عذرخواهی نمودند و این موضوع را به خبرگزاری ایرنا و روزنامه ایران هم اعلام کرده‌اند.وی افزوده است: در رابطه با عذرخواهی جناب آقای محمد اشرفی اصفهانی به این نکته تاکید می‌کنم، بنده هیچ بغض و کینه شخصی از ایشان به دل نداشته و ندارم اما چون آثار و تبعات این اظهارات خلاف واقع و هجمه تبلیغاتی داخلی و خارجمتعاقب آن، فقط بنده را هدف قرار نداد، بلکه کلیت نظام مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران و خادمین ملت در دولت سابق را نیز شامل گردیده بود، لذا ناچار به شکایت و پیگیری موضوع شدم.بقایی ادامه داده است: با اینکه عذرخواهی جناب آقای اشرفی اصفهانی جبران لطمات وارده ناشی از تهاجم سنگین صورت گرفته را نمی‌نماید، لیکن بنا به توصیه بزرگان دین مراتب گذشت و رضایت خود را در خصوص ایشان اعلام می‌دارم . ایرنا این خبر را منتشر کرده است.

 

احسان حدادی تهدید شد

صمدخرمشاهی،‌ وکیل شاکی پرونده فساد اخلاقی حدادی، پرتابگر دیسک می‌گوید، اگر احسان به ایران نیاید، وثیقه‌اش را به اجرا می‌گذاریم.هفته‌نامه تماشاگران امروز نوشت: «یک هفته دیگر هم گذشت ولی باز هم از احسان حدادی خبری نیست. بعضی، از اجرای قطعی حکم او خبر می‌دهند و بعضی هم مصر هستند که حدادی برای فرار از اجرای حکم دیگر به ایران برنمی‌گردد. با توجه به حد ۱۰۰ شلاقی که برای او در نظر گرفته شده، این احتمال دوم کم‌کم به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.

 

احتمال ملاقات اینترنتی زندانیان با خانواده‌هایشان

الهام امین زاده دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به تعامل با سازمان زندان‌ها برای تحقق حقوق شهروندی زندانیان از بررسی موضوع ملاقات اینترنتی آنها با خانواده‌هایشان خبر داد.ایلنا این خبر را منتشر کرده است.

 

واکنش برادر رئیس جمهور به طوفان در شمال کشور

حسین فریدون بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان با تقدیر از اقدام جهادی مسؤولان در حوادث اخیر ناشی از تندباد و سیل در مازندران اظهار کرد: همه خانه‌های آسیبدیده در واقع خانه‌های شما هستند، خدا را شکر می‌کنیم که خسارت جانی نداشتیم، البته هنر ستاد مدیریت بحران اعلام و پیش‌بینی این حوادث بود. وی با بیان اینکه معمولاً پیشبینیهای ستاد مدیریت بحران در استان‌های گیلان، گلستان و مازندران بیشتر برای سیل است، افزود: اما اینجا پاتک خوردیم و آمادگی نداشتیم، این طوفان در نوع خود بی‌نظیر بود و باید از وزارت نیرو که نیروهای معین مازندران را به نقاط آسیبدیده اعزام کرده است تشکر کنیم.نماینده رئیس جمهور در سفر به مازندران گفت: یکی از بحثها در چنین شرایطی ایجاد امنیت است که از نیروی انتظامی نیز تشکر میکنیم، در مجموع کمکرسانی و امدادرسانی به مردم بینظیر بوده است.فریدون با بیان اینکه این جلسه باید استمرار داشته باشد تا مردم آرامش داشته باشند، بیان کرد: هر چه در توان داریم باید کار کنیم؛ از جاده نظامی و خطیرکلا و ... در قائمشهر بازدید کردم، مردمان نجیب و صبوری بودند که در تأثیر شخصیت و صبر آنها قرار گرفتم، مردمانی امیدوار و فوق‌العاده بودند، زحمات مسؤولان را با زبان محلی ستودند و این نکته بسیار با اهمیتی است، زیرا این کلام می‌تواند رفع خستگی برای مدیران باشد.

 

علت ورود به جزئیات در مذاکرات هسته ای

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگویی با روزنامه ایران به موضوع تحریم‌ها، دوران پسابرجام و نیز فعالیت‌های وزارت خارجه در این دوران در بعد اقتصادی پرداخت. وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما هیچ‌وقت به آمریکا خوشبین نبودیم که اگر بودیم این اندازه در توافق‌ها وارد جزئیات نمی‌شدیم.

 

احمدی نژاد بالاخره تسلیم می شود و وارد کارزار انتخابات می شود!

حجت الاسلام روح الله حسینیان در گفتگویی در واکنش به سخنان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز مبنی بر عدم تمایل برای مشورت با آیت الله مصباح یزدی راجع به انتخابات ریاست جمهوری گفت: از خودشان باید بپرسید. آقای مصباحی مقدم سخنگوی اصولگرایان نیستند و حتی جایگاهی نیز ندارند که وقتی صحبتی می کنند از ناحیه اصولگرایان بخواهند صحبت کرده باشند. وی افزود: سخنگوی جامعه روحانیت که نمی تواند از طرف همه اصولگرایان صحبت کند، در ضمن آقای مصباحی مقدم انقدر جایگاهی ندارد که حتی از طرف جامعه روحانیت هم تصمیم بگیرد، ممکن است یک حرفی زده باشد ولی بعید میدانم انقدر اهمیت داشته باشد.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به شرایط حکم بر اردوگاه اصولگرایان گفت: باتوجه به مشکلات و گرفتاری های موجود و ناتوانی دولت و به خطر افتادن جامعه در صورت ادامه فعالیت این دولت، روز به روز اصولگرایان به طرف وحدت بیشتر حرکت خواهند کرد.وی در پاسخ به سئوالی در مورد سخنان چهره های مطرح اصولگرا مبنی بر عدم خمایت از احمدی نژاد در انتخابات آینده اظهار کرد: اگر اصولگرایان چیزی هم داشته باشند به خاطر خدمات آقای احمدی نژاد است و الا خودشان خیلی سابقه ای از خدمت ندارند. اگر اصولگرایان بخواهند نگاهی به عملکرد خودشان داشته باشند حتما باید دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد را استناد کنند. حسینیان ادامه داد: به نظر من، رویکرد مردم به سوی احمدی نژاد به حدی است که او بالاخره تسلیم مردم خواهد شد و در نهایت وارد کارزار انتخابات می شود.انتخاب این خبر را منتشر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار