رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام گفت:ظرفیت های کشاورزی در استان باعث شده هم اکنون سالانه بیش از ۸۰۰ هزار تن انوع محصولات از جمله گندم در استان تولید شود و البته قرار است تولیدات استان تا یک میلیون تن در سال هم برسد.
کد خبر: ۲۹۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ 04 September 2016
رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: روش‌های نوین آبیاری در استان ایلام به منظور بالا بردن راندمان مصرف آب توسعه پیدا می کند.
 

به گزارش تابناک ایلام؛سید محمد تراب میری اظهار داشت: کشاورزی مهمترین بخش درآمدی مردم استان ایلام است به طوری که بیش از ۶۰ هزار خانوار استان از طریق این بخش امرار معاش می کنند و به همین منظور توسعه بخش های مختلف کشاورزی استان در دستور کار قرار دارد.

وی بیان داشت: ظرفیت های کشاورزی در استان باعث شده هم اکنون سالانه بیش از ۸۰۰ هزار تن انوع محصولات از جمله گندم در استان تولید شود و البته قرار است تولیدات استان تا یک میلیون تن در سال هم برسد.

وی با اشاره به اجرای طرح های نوین آبیاری در استان ایلام، افزود: ۲۳ هزار هکتار از اراضی استان ایلام تاکنون تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است که راندمان آب در اجرای این طرح بیش از ۸۰ درصد بوده است.

میری با بیان اینکه ۱۷ پروژه تامین آب کوچک نیز در نقاط مختلف استان وجود دارد که اکثرا در مناطق محروم و مرزی قرار داشته و از پیشرفت ۲۰ تا ۸۰ درصدی برخوردارند، گفت: با اجرای این طرح ها ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبی خواهد شد.

 

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام تصریح کرد: دو پروژه در حوزه آب و خاک با تامین اعتبار از محل منابع ملی و صندوق توسعه در حال انجام است که از جمله این طرح‌ها، پروژه انتقال آب سامانه گرمسیری است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار