تیم ملی فوتسال کشورمان این هفته با حضور تنها یک بازیکن از جمع فوتسالیست‌های ملی‌پوش استان قم عازم رقابت‌های جام جهانی 2016 فوتسال می‌شود.
کد خبر: ۲۹۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱ 04 September 2016
به گزارش تابناک قم، بعد از پایان بازی‌های هفدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در سال دی ماه سال 1394 دو بازیکن فوتسال استان قم یعنی علی‌اصغر حسن‌زاده و علیرضا وفایی برای همراهی تیم ملی در جام ملت‌های 2016 فوتسال آسیا انتخاب شدند.

حسن‌زاده و وفایی همراه با تیم ملی به تاشکند ازبکستان رفتند و در چهاردهمین دوره بازی‌های قهرمانی جام ملت‌های قاره کهن از اعضای موثر تیم ملی در راه صعود به دیدار نهایی و در نهایت کسب عنوان قهرمانی بودند تا ایران با 11 قهرمانی در 14 دوره جام ملت‌ها، همچنان سلطان فوتسال آسیا باشد.
 
4 بازیکن قمی بعد از جام ملت‌های 2016 در تیم ملی

رئیس هیأت فوتبال استان قم می‌گوید: در راه اعزام تیم ملی فوتسال کشورمان به بازی‌های جام ملت‌های آسیا یک بازیکن دیگر از فوتسال استان قم یعنی ابوالقاسم اروجی نیز جزو نفرات مورد نظر کادر فنی تیم ملی برای حضور در این جام بود اما مصدومیت اروجی در روزهای منتهی به اعزام تیم ملی منجر به حذف نام وی از لیست نهایی شد.

کریم بهرامی یادآور شد: بعد از پایان بازی‌های جام ملت‌های 2016 آسیا که با قهرمانی تیم کشورمان همراه بود و ایران به عنوان تیم برتر قاره همراه با چهار تیم دیگر سهمیه حضور در جام جهانی 2016 را کسب کرد، با توجه به پایان مصدومیت اروجی و دعوت از یک بازیکن جدید دیگر به نام محمدحسین کوهستانی، قم در تیم ملی فوتسال دارای چهار سهمیه شد.

وی اضافه کرد: با این اتفاق تصور همگان بر این بود که برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش قم و در سابقه فوتسال این استان، چهار بازیکن قمی در ترکیب تیم ملی فوتسال ایران به مهمترین رخداد فوتسالی جهان در سال جاری یعنی جام جهانی این رشته در کشور کلمبیا اعزام می‌شوند.

ملی‌پوشان فوتسال قم در تمرینات مختلف تیم ملی فوتسال حضور یافتند و حتی حضور در تورنمنت‌های مختلف خارجی را نیز تجربه کردند اما کمتر کسی تصور می‌کرد در روزهای منتهی به جام جهانی فوتسال، به یک باره روی نام سه بازیکن فوتسال قم توسط مربیان تیم ملی قلم قرمز کشیده شود.
 
تغییر تیم‌های باشگاهی محتمل‌ترین عامل حذف ملی‌پوشان فوتسال قم

بی‌تردید محمدحسین کوهستانی با توجه به توان بالای شوت زنی با هر دو پای چپ و راست، علیرضا وفایی ملقب به جادوگر آسیا به واسطه برخورداری از توان تکنیکی بالا و ابوالقاسم اروجی با تخصص بازی با پای چپ و تکنیک و شوت‌های موفق، می‌توانستند از مهره‌های کلیدی تیم ملی در جام جهانی 2016 باشند اما تصمیم کادر فنی تیم ملی فوتسال موجب نادیده گرفته شدن نام این بازیکنان شد.

در این میان محتمل‌ترین عاملی که می‌توان به عنوان مهمترین دلیل خط خوردن نام فوتسالیست‌های قمی از تیم ملی برشمرد، شاید تغییر تیم باشگاهی آنها در سال منتهی به جام جهانی و عدم درخشش این بازیکنان در تیم‌های جدید باشگاهی خود و دور شدن از کانون توجهات رشته فوتسال بود.
 
کم‌فروغی قمی‌ها در تاسیسات دریایی و شهرداری ساوه

وفایی و کوهستانی در فصل 1394 لیگ برتر باشگاه‌های کشور که عضو تیم یاسین‌پیشرو قم در لیگ برتر بودند، مهره‌های کلیدی و ابزار اصلی این تیم برای کسب برتری مقابل حریفان محسوب می‌شدند و همواره نام آنها در بین چهره‌های شاخص و تاثیرگذار هفته‌های متوالی لیگ برتر بر سر زبان‌ها بود.

اما این اتفاق در چهار هفته‌ای که از آغاز هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور سپری شد برای وفایی و کوهستانی در تیم‌های جدید باشگاهی‌ یعنی تاسیسات دریایی تهران و شهرداری ساوه رخ نداد تا شاید عدم تصمیم‌گیری مناسب در انتخاب تیم باشگاهی در سال جام جهانی 2016 کلمبیا، مهمترین عامل حذف نام آنها از بین ملی‌پوشان اعزامی به جام جهانی باشد.
 
حسن‌زاده تنها ملی‌پوش فوتسال قم در جام جهانی 2016

در هر حال تیم ملی فوتسال کشورمان روز هفدهم شهریور ماه برای حضور در جام جهانی 2016 بدرقه می‌شود و تنها بازیکنی که همراه با تیم ملی به جام جهانی کلمبیا می‌رود، علی‌اصغر حسن‌زاده بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا در سال‌های 2014 و 2016 و برترین بازیکن قاره کهن از نگاه AFC در سال 2014 است و مروری بر سوابق و موفقیت‌های حسن‌زاده در رده باشگاهی و ملی‌ جالب توجه است.

ارم‌کیش قم نخستین تیم باشگاهی علی‌اصغر حسن‌زاده

نخستین تیم باشگاهی علی‌اصغر حسن‌زاده در رشته فوتسال، ارم‌کیش قم است که وحید شمسایی را در سال 1383 از لیگ فوتسال ایتالیا به ایران کشاند و این بازیکن را با رقمی قابل توجه به خدمت گرفت،‌ در همان سال‌ بود که علی‌اصغر حسن‌زاده نیز به عنوان یک جوان جویای نام در کنار آقای گل فوتسال جهان برای خود اعتبار کسب می‌کرد.

کسب مقام نایب‌قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در سال 1394 نخستین موفقیتی بود که حسن‌زاده با تیم ارم‌کیش قم کسب کرد و بعد از آن تا سال 1387 و دهمین دوره بازی‌های لیگ برتر در ترکیب نماینده فوتسال قم زیر نظر مربیان متعدد این رشته، برابر رقبای لیگ برتری به میدان رفت.

حسن‌زاده که اکنون یکی از بهترین‌های فوتسال ایران، آسیا و جهان به شمار می‌رود و در جام جهانی نیز همگان منتظر درخشش وی هستند، در ارم‌کیش قم دو عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر در دوره‌های ششم و دهم را به ترتیب با هدایت حسین شمس و سیدمهدی ابطحی کسب کرد و سرانجام در پایان لیگ دهم از قمی‌ها خداحافظی کرد.

با اینکه خیلی‌ها از جدایی علی‌اصغر حسن‌زاده از ارم‌کیش قم ناراحت شدند اما بعدها وقتی فهمیدند که این جدایی به رشد و پیشرفت وی انجامید، از گلایه آن زمان خود صرف‌نظر کردند و موفقیت‌های جوان با استعداد شهرشان در تیم اصفهانی فولاد ماهان آنها را نیز خوشحال می‌کرد.

بازگشت حسن‌زاده به قم و کاپیتانی صبا در سال 1391

حسن‌زاده در مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور و همچنین بازی‌های فوتسال جام باشگاه‌های آسیا چند قهرمانی را با تیم اصفهانی فولاد ماهان سپاهان تجربه کرد و بعد از سه سال دوری از فوتسال قم در چهاردهمین دوره بازی‌های لیگ برتر در سال 1391 بار دیگر به جمع قمی‌ها بازگشت.

این‌بار حسن‌زاده با تجربیات و سوابقی بیشتر و بالاتر از سال‌های حضور در ارم‌کیش قم، با بازوبند کاپیتانی برای تیم فوتسال صبای قم ایفای نقش کرد، این بازیکن مطرح در فصل 91 مصادف با دوره چهاردهم لیگ برتر تا هفته پایانی صبا را در مسیر قهرمانی پیش برد اما با یک اتفاق غیر منتظره، قهرمانی صبا در هفته پایانی از دست رفت و حسن‌زاده با صبا به مقام نایب‌قهرمانی و البته آقای گلی لیگ برتر دست یافت.

ملی‌پوش خوش‌نام فوتسال قم بعد از این با تیم صبای قم نایب‌قهرمان لیگ برتر فوتسال شد، تصمیم به رفتن از فوتسال ایران و کسب تجربه در لیگ‌های اروپایی گرفت و به همین دلیل با مشورت‌هایی که همواره با برادر بزرگتر خود یعنی محسن حسن‌زاده دارد، لیگ فوتسال روسیه را انتخاب کرد.

سفر حسن‌زاده به اروپا و عضویت در نوریلسکی نیکل روسیه

تیم فوتسال نوریلسکی نیکل روسیه مقصد جدید ستاره فوتسال قم شد و حسن‌زاده که به صورت قرضی در تیم الریان قطر در جام باشگاه‌های فوتسال آسیا نیز بازی کرده بود و این تیم را به فینال قاره کهن آورده بود، برای مدت دو فصل راهی لیگ فوتسال روسیه شد.

چهره شاخص فوتسال قم بعد از دو سال بازی در یکی از معتبرترین لیگ‌های فوتسال اروپا در کشور روسیه، بار دیگر در سال 1394 به ایران بازگشت و در حالی که قمی‌ها خیلی علاقه به حضور وی در تیم شهر خود داشتند اما حسن‌زاده به قهرمان لیگ ایران یعنی تاسیسات دریایی تهران پیوست.

حسن‌زاده یک فصل در تیم فوتسال تاسیسات دریایی تهران بازی کرد و با این تیم به مقام قهرمانی لیگ برتر و عنوان آقای گلی بازی دست یافت تا موثرترین بازیکن در قهرمانی شاگردان وحید شمسایی برای دومین سال متوالی در لیگ ایران باشد و در آسیا نیز با تیم تاسیسات قهرمانی بازی‌های باشگاهی قاره کهن در سال 2015 را به دست‌ آورد.

قهرمانی‌های حسن‌زاده در جام باشگاه‌های آسیا

ستاره فوتسال قم بعد از قهرمانی‌ که با فولاد ماهان اصفهان در جام باشگاه‌های آسیا تجربه کرده بود، در این دوره خودش معتقد است که عنوان بهترین بازیکن سال 2015 مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا باید به وی اختصاص پیدا می‌کرد اما اتفاقاتی رخ داد تا این عنوان به وحید شمسایی برسد و در نهایت بر سر انتخاب بهترین بازیکن سال 2015 قاره کهن شمسایی از وی سبقت بگیرد.

بعدها که مشخص شد وحید شمسایی در مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال 2015 فوتسال جهان به علی‌اصغر حسن‌زاده رای نداده و بی‌دلیل ادعا کرده بود که یکی از انتخاب‌های وی حسن‌زاده بوده است، سایت فوتسال پلنت معتبرترین سایت فوتسالی جهان این ادعای شمسایی را فاش کرد اما حسن‌زاده هیچ اظهار نظری در ارتباط با این موضوع نکرد و نوع جدایی وی از تاسیسات دریایی، گویای عکس‌العمل ستاره فوتسال قم در پاسخ به این اتفاق بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار