معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به زودی کتاب ورنی مغان در تیراژ یک هزار جلد از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸ 28 April 2015
 به گزارش ایرنا، علیرضا دباغ عبداللهی در حاشیه پنجمین جشنواره ورنی و سیزدهمین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی و دستبافته های داری در پارس آباد افزود: پارس آباد جزو شهرستان های مستعد کشور در حوزه صنایع دستی است و 12 هزار بافنده گلیم و ورنی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد حدود سه هزار نفر دارای کارت صنعتگری صنایع دستی و کارت پروانه تولید انفرادی صنعتگری هستند.

وی با اشاره به مشارکت مستقیم معاونت صنایع دستی استان اردبیل در سه نمایشگاه بین المللی و حضور صنعتگران صنایع دستی در دو نمایشگاه بین المللی برگزار شده در سال گذشته اظهار کرد: امسال ورنی و گلیم استان اردبیل و پارس آباد در هفتاد و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی فلورانس ایتالیا به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، عبداللهی با بیان این که دومین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی نیز در کشور کویت ماه آینده برگزار خواهد شد گفت: نمایندگانی از استان اردبیل و شهرستان پارس آباد برای حضور در این نمایشگاه بین المللی صنایع دستی معرفی خواهد شد.

پنجمین جشنواره ورنی و سیزدهمین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی و دستبافته های داری در پارس آباد مغان به مدت پنج روز با حضور هنرمندان هشت استان کشور از جمله اردبیل ، تهران ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، گیلان و زنجان در قالب 50 غرفه در پارس آباد دایر است.

بررسی روند تولید ورنی در منطقه ، اشاعه طرح های اصیل و روش های اصولی تولید ، تعامل تولیدکنندگان در جشنواره و برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف نمایش نحوه تولید اصیل ورنی مغان و رونمایی از کتاب ورنی مغان از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار