رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: توان صادراتی کشاورزان و زارعان استان مقبول نیست و به تجربه ثابت شده تولیدکننده صادر کننده خوبی نیست.
کد خبر: ۲۹۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 05 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از مهر، عدیل سروی در حاشیه جلسه برنامه‌ریزی توسعه صادرات سیب‌زمینی به خبرنگار مهر گفت: استان اردبیل در تولید ۱۶ محصول اساسی کشاورزی رتبه زیر ۱۰ دارد.

وی افزود: در برخی از محصولات از جمله بذر ذرت با تولد ۸۰ درصد نیاز کشور و چغندرقند با تولید ۱۰۰ درصد از نیاز کشور تولد کننده پیشتاز محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه بخشی از تولیدات به تأمین نیاز داخلی اختصاص یافته است، ادامه داد: در عین حال بسیاری از تولیدات قابلیت صادراتی دارند و لازم است با همکاری بین دستگاهی به صادرات اقدام کرد.

سروی با تأکید به اینکه کشاورزان در بیشتر مواقع در امر صادرات دانش و مهارت کافی ندارند، متذکر شد: برای رونق صادرات محصولات تولیدی پیشتاز در اردبیل همکاری‌هایی با اتاق بازرگانی صورت می‌گیرد و لازم است با تعریف ضوابطی صادرات تسهیل شود.

وی با اشاره به ضرورت ورود تجار به امر صادرات محصولات کشاورزی تولیدی اضافه کرد: لازم است بسته‌های تشویقی پیش‌بینی کرد تا تجار به سمت صادرات محصولات کشاورزی جذب شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با ذکر مثالی به ارائه مشوق صادراتی به سیب‌زمینی اشاره کرد و بیان داشت: به این منظور ۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده و اسناد ۵۰ میلیارد ریال تشویقی دیگر نیز در حال آماده سازی است.

سروی همچنین بخشی از تمرکز این سازمان را توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست و افزود: صنایع تبدیلی مدت ماندگاری محصولات را افزایش می‌دهد و موجب می‌شود زمان و فرصت صادراتی بیشتری در اختیار تجار قرار گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار