جلسه هم اندیشی مدیران رسانه‌های البرز با استاندار برگزار شد
خبرنگاران چند ماه پیش می‌دانستند که فرماندار شما، هفته‌ای یک بار با خودروی دولتی متعلق به اموال فرمانداری به استان دیگری برای دیدار با خانواده خود می رود و نتوانستیم این اطلاعات را به شما بدهیم.
کد خبر: ۲۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳ 29 April 2015
به گزارش تابناک – البرز: جلسه هم‌اندیشی سرپرستان خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها در استان البرز با استاندار برگزار شد.
در این جلسه سید حمید طهایی استاندار البرز، سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ملاصالحی معاون سیاسی استانداری البرز و مدیران مسئول رسانه‌‌ها و سرپرستان خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و رسانه‌های مکتوب حضور داشتند.
طی جلسه فوق اصحاب رسانه بخش مهمی از مشکلات خود را در حضور استاندار البرز بیان کردند.
نداشتن بیمه تامین اجتماعی، عدم توزیع عادلانه آگهی‌های تبلیغاتی، عدم همکاری مدیران دولتی با رسانه‌ها از جمله مهمترین نیازهای خبرنگاران بود که مطرح کردند.
امیر توحید فاضل مدیر مسئول تابناک البرز در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: نخستین نیاز اصحاب رسانه این است که از سوی اداره ارشاد که متولی امور رسانه‌ای به شمار می‌آید، حمایت شوند.
مدیر مسئول تابناک البرز با اشاره به برخی از مشکلات رسانه‌های البرز گفت: هیچ یک از خبرگزاری‌ها و اکثر رسانه‌ها حداقل در 3 شهرستان از 6 شهرستان استان، نماینده دائم و ثابت ندارند. از سوی دیگر برخی از خبرگزاری‌ها به دلیل کمبود امکانات، دفتر کار نداشته و خبرنگاران آنها در منزل شخصی کار می‌کنند.
فاضل بیان داشت: نکته اصلی در فعالیت رسانه‌ای البرز این است که هزینه تولید خبر در این استان به مراتب بیشتر از دیگر استان‌ها به غیر تهران است، چرا که هزینه خرید و یا اجاره محل کار و یا هزینه حمل و نقل در کرج قابل مقایسه با شهرستان‌های کوچک نیست.
وی با اشاره به رهنمودهای مقام عظمای ولایت و نامگذاری سال جاری تحت عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت، گفت: اکثر رسانه‌ها آماده همکاری با استاداری و دستگاه‌های اجرایی برای افزایش خدمات‌رسانی به مردم هستند، اما در شرایطی که هیچ پل ارتباطی با مدیران ارشد از جمله استاندار نداریم، چگونه می‌توانیم کمک کنیم؟
مدیر مسئول تابناک البرز افزود: اخبار و گزارش‌هایی از دل مردم و متن جامعه در اختیار خبرنگاران قرار دارد و نقاط ضعف و قوت را به خوبی می‌شناسند، خبرنگاران تابناک آماده هستند تا این گزارش‌ها را پیش از انتشار در اختیار استانداری قرار داده تا مدیران با اطلاع کافی برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کنند.
فاضل با اشاره به انتقادهای نماینده ولی فقیه در استان البرز از حضور مدیران پروازی که در استان البرز ساکن نیستند، گفت: ما چند ماه پیش می‌دانستیم فرمانداری که شما منصوب کردید، هفته‌ای یک بار با خودروی دولتی به استان دیگری رفته و 2 روز در هفته را در استان و محل ماموریت خود نیست، اگر پل ارتباطی با استانداری داشتیم، این گزارش را به اطلاع شما می‌رسانیم و دیگر نیاز نبود که امام جمعه کرج مجبور به تذکر علنی باشند.
سید حمید طهایی استاندار البرز نیز در جلسه فوق و پس از استماع نظرات خبرنگاران طی سخنانی با بیان اینکه مسئولان باید با تمام قدرت خدمات‌رسانی به مردم را پیش بگیرند،‌ افزود: مهمترین وظیفه ما خدمت‌رسانی به مردم است لذا باید در این مسیر به درستی گام برداشته و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در مسیر خدمات‌رسانی دقیق و درست به مردم حرکت کنیم.
استاندار البرز یکی از لوازم پیشرفت و توسعه استان را تعامل و همدلی مسئولان عنوان کرد و افزود: با حفظ تعامل و همدلی می توانیم به آینده استان امیدوار باشیم.
طهایی در ادامه سخنان خود رسانه‌ها را دلسوزترین قشر در جامعه به منظور توسعه و پیشرفت عنوان کرد و گفت: برای توسعه و پیشرفت استان نیازمند همکاری و تعامل رسانه های البرز نیز هستیم.
استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود یکی از مهمترین راهکارهای اساسی برای رسیدن به توسعه و پیشرفت استان البرز را فراهم کردن بسترهای جذب سرمایه‌گذاران عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا می‌توانیم با فراهم کردن بسترهای حضور سرمایه‌گذاران در استان البرز از ظرفیت‌های آنان برای رسیدن به توسعه و پیشرفت بیشتر استفاده کنیم.
طهایی در بخشی دیگر از سخنان خود بر توسعه اشتغال‌زایی جوانان در البرز تأکید کرد و گفت: براساس بررسی‌های انجام شده با توسعه صنایع در استان البرز می‌توانیم اشتغال‌زایی برای حدود 50 هزار نفر را در البرز ایجاد کنیم.
استاندار البرز بر حمایت از خبرنگاران و رفع مشکلات آنان نیز تأکید کرد و افزود: حمایت از این قشر به عنوان فعالان عرصه فرهنگی یکی از مهمترین مسائل است که لازم است اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان البرز نیز اقدامات اساسی را در این خصوص انجام دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار