مدیرکل آموزش جامعه القرآن الکریم:
تابناک: مدیرکل آموزش جامعه القرآن الکریم راه‌اندازی مرکز کشوری آموزش‌های غیر حضوری قرآن را از اقدامات مهم موسسه جامعه القرآن الکریم عنوان کرد و ابراز داشت: این مرکز به همه کشورهای جهان خدمات لازم را ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۲۹۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 06 September 2016
به گزارش تابناک، حجت‌الاسلام علیرضا نجفی شامگاه دوشنبه در آئین تجلیل از ۱۱۰ حافظ و قرآن پژوه جامعه القرآن عسکریه اصفهان با اشاره به فعالیت ۸۰۰ مرکز جامعه القران در کشور اظهار داشت: بسیاری از شعب این موسسه نیز در خارج از کشور دایر شده است.

وی با بیان اینکه رشته‌های روخوانی، تجوید، صوت، تفسیر، معارف و مفاهیم قرآن کریم در مراکز جامعه القرآن آموزش داده می‌شود، اضافه کرد: همچنین بخش عظیمی از فعالیت‌های مراکز این موسسه در بخش حفظ قران است.

مدیرکل آموزش جامعه القرآن الکریم با اشاره به اینکه جامعه القرآن تنها موسسه ای است که از صفر تا صد نیازهای خود را در حوزه آموزشی فراهم می‌کند، اضافه کرد: در این راستا تدوین، انتشار، تهیه کلیپ و مولتی مدیا برای آموزش قرآن در خود موسسه تولید می‌شود.

مرکز ملی آموزش غیر حضوری قرآن راه‌اندازی شد

وی همچنین به خدمت گرفتن همه ابزارهای ارتباط جمعی برای آموزش قرآن در موسسه جامعه القرآن الکریم اشاره کرد و افزود: ما در حال حاضر آموزش‌های غیر حضوری خود را از طریق همه شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده در کشور ارائه می‌دهیم.

حجت‌الاسلام نجفی راه‌اندازی مرکز کشوری آموزش‌های غیر حضوری قرآن را از اقدامات مهم موسسه جامعه القرآن الکریم عنوان کرد و ابراز داشت: این مرکز به همه کشورهای جهان خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به تربیت حافظان قرآن تاکید ویژه داشته اند، افزود: ما باید همگی سر سفره قرآن بنشینیم و در غیر این صورت ناموفق خواهیم بود.

مسئولان فرهنگی هنوز نتوانسته‌اند فرمایشات بزرگان را در عرصه فرهنگی محقق کنند

مدیرکل آموزش جامعه القرآن الکریم در ادامه با تاکید بر اینکه مسئولان فرهنگی هنوز نتوانسته‌اند فرمایشات بزرگان را در عرصه فرهنگی محقق کنند، گفت: از این رو باید توجه داشته باشیم که مسئولان نسبت به فرهنگسازی در حوزه خردسالان غفلت کرده‌ و باید هر چه زودتر به راه اصلی خود بازگردند.

وی با بیان اینکه تمرکز بر روی خانواده قرآنی نیز امری مهم است، افزود: در این راستا باید توجه داشته باشیم که تا خانواده‌ای قرآنی نباشد نمی‌توان خردسال را به درستی تربیت کرد.

حجت‌الاسلام نجفی با بیان اینکه عموم مردم جامعه باید نسبت به تسهیلاتی که برای آنها در ازای حفظ قران کریم ارائه می‌شود، آگاهی یابند، افزود: باید توجه داشته باشیم که هر فرد با حفظ قرآن کریم به صورت کامل می‌تواند مدرک کارشناسی دریافت کند و همچنین پسران نیز می‌توانند در صورت حفظ قرآن کریم محل خدمت سربازی را خودشان انتخاب و همچنین دو ماه کسری خدمت دریافت کنند.

وی افزود: تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها نیز از دیگر مزایای حفظ قرآن است که هرچند با بروکراسی اداری مواجه است اما قانون در این زمینه وجود دارد.

مدیرکل آموزش جامعه القرآن الکریم با بیان اینکه ما در حال حاضر در همه قالب‌های ارتباطی امکان ارائه آموزش به علاقمندان را داریم، بیان داشت: ما باید اوایل انقلاب این کارها را انجام می دادیم.

وی تصریح کرد: مردم همه چیز را از چشم مسئولان می بینند و این در حالی است که خودشان نیز باید در این زمینه‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار