برنامه های روز ملی سینما از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام شد.
کد خبر: ۲۹۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 06 September 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه ۳ هزار صندلی در سینماهای استان قابل استفاده است، افزود: با راه اندازی سینما هنر و تجربه شیراز، روزانه سه نوبت نمایش فیلم به فضای سینمایی افزوده شده و سینما غزل، سینماتک خانه هنر شیراز، سینماتک پیرسوک و پردیس سینمایی گلستان نیز به همراه سینما فرهنگ در شهر ادب و هنر شکل گرفته که از دست آوردهای عرصه سینمایی استان است.

این مقام فرهنگی استان فارس با بیان اینکه در شهرستان ها نیز نهضت راه اندازی سالن های سینما رونق گرفته، افزود: در کازرون با راه اندازی سینما مردانی این روند ادامه یافت و امروز سینما مهر آباده در کنار سالن های سینمای گراش و فسا و جهرم اتفاقات نیکویی است که آغاز شده است.

مریدی مجموعه خیرساز منیری لارستان را هم با امکان ۴ سالن سینما از دیگر اقدامهای اخیر عنوان کرد.

وی از راه اندازی ۲ سالن سینمای دیگر در شهر شیراز به همت بخش خصوصی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک سالن های منوچهری و چمران در بلوار شهید چمران شیراز آغاز بکار خواهد کرد و اظهار داشت: پروژه «سینما سلام»، موجب این شد که سینما به فضاهای عمومی و پارکها انتقال یابد تا عموم مردم از این هنر بی بهره نباشند.

این مقام فرهنگی استان در ادامه به معرفی برنامه های روز ملی سینما پرداخت و گفت: ۲۱شهریور توسط انجمن سینمای جوان شیراز نمایشگاه ابزار و وسایل قدیمی سینما برگزار می شود در نگارخانه سروناز از ساعت ۱۸ تا ۲۱ با حضور  فرید فرخنده کیش، مدیرعامل انجمن و اعضای انجمن سینمای جوان برگزار خواهد شد و همراه با اکران فیلم سیف اله صمدیان با نکوداشت عباس کیارستمی است. همچنین در این برنامه کتاب تخصصی حوزه سینما اهدا می شود.

مدیرکل ارشاد فارس به برنامه روز۲۲ شهریور هم اشاره کرد و از پخش آثار ماندگار سینمای ایران توسط انجمن فیلم کوتاه شیراز در مراکز تجاری و بوستان ها خبر داد و افزود: در این برنامه که از ساعت ۶  عصر تا ۱۰ شب برگزار می شود عموم مردم میهمان تماشای فیلمهای ماندگار سینمای ایران خواهند بود. این درحالیست که ۲۲ شهریور در آموزشگاه سینمایی نما با حضور پیشکسوتان هنر هفتم در شیراز و برگزاری جشن روز سینما میزبان هنرمندان است که از ساعت ۱۱ صبح در خیابان ولی عصر، کوچه ۱۶ برگزار خواهد شد.

وی به برنامه انجمن فیلم و عکس شیراز به همراه خانه فرهنگ جاودان اشاره کرد و گفت: دعوت از فراموش شده های اهالی سینما در بافت قدیم شیراز در لوکیشن یکی از فیلم های قدیمی فارسی سینماگران مطرح شیراز به همراه بابک رضایی از۷ تا ۹ بعدازظهر از دیگر برنامه های روز ۲۳ شهریور است که در همین خصوص سینماتک خانه هنر شیراز به برگزاری افتتاحیه رسمی می پردازد و  تولیدات سینمایی خانه هنر  با حضور بابک رضایی معرفی می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار