عضو کمیته مراقبت درمان مبتلایان به اچ آی وی وزارت بهداشت:
بهنام فرهودی در کارگاه آموزشی کارکنان و مسوولان زندان شهرستان گرگان با تدریس آموزه های نوین در خصوص بهداشت و بیماریهایی همچون ایدز و سل، افزود: این دو بیماری در کشور ما وجود دارد و برخی به آن مبتلا و یا درگیر هستند.
کد خبر: ۲۹۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 07 September 2016
 عضو کمیته مراقبت درمان مبتلایان به 'اچ آی وی' وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر آگاه سازی همه افراد جامعه در خصوص بیماری ایدز تاکید کرد و گفت: آگاهی مردم و آموزش فرزندان دراین بخش مانع از پیشرفت و ابتلا به این بیماری می شود.

 بهنام فرهودی در کارگاه آموزشی کارکنان و مسوولان زندان شهرستان گرگان با تدریس آموزه های نوین در خصوص بهداشت و بیماریهایی همچون ایدز و سل، افزود: این دو بیماری در کشور ما وجود دارد و برخی به آن مبتلا و یا درگیر هستند.
وی ادامه داد: ایران در ارایه آمار بیماری ایدز صداقت داشته و این صداقت هم به نفع کشور شده و هم موجب شد که نهادهای بین المللی خدمات خوبی در این بخش به کشور ما ارایه دهند.
دکتر فرهودی افزود: بیماری ایدز واکسن ندارد و درمان هم نداشته و بهترین مانع ابتلای به آن ؛پیشگیری و آموزش می باشد.
به گفته وی؛ اگر فردی هم مبتلا شد باید درمان او آغاز شود تا از پیشرفت بیماری جلوگیری شده و بتواند مثل یک فرد عادی زندگی کند.
عضو کمیته مراقبت درمان مبتلایان به ایدز وزارت بهداشت همچنین تاکید کرد که ممکن است فردی به این بیماری مبتلا باشد و خودمتوجه نباشد که در این هنگام باید آزمایش دهد.
وی ادامه داد: با یک آزمایش ساده می توان متوجه شد که فرد مبتلا است یا خیر و به این طریق از سرایت و پیشرفت این بیماری جلوگیری می شود.
فرهودی در خصوص عوامل اصلی بروز بیماری سل نیز اظهار داشت: بیماری سل چهار عامل داشته که اگر درکسی مشاهد شد باید تحت درمان قرار گیرد که شامل سرفه طولانی، تب طولانی، کاهش وزن و تعریق شبانه است.
وی تاکید کرد که درمان بیماری سل در کشور به صورت رایگان انجام می شود، 
او بر آموزش فرزندان در خصوص راهکارهای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها نیز تاکید کرد.
عضو کمیته مراقبت درمان مبتلایان به اچ آی وی وزارت بهداشت به منظور بررسی وضعیت بهداشت و درمان زندان و زندانیان به همراه ابوالفضل بزازان معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندانهای گلستان از بخش ها و بندهای مختلف زندان شهر گرگان بازدید کرد.
استان گلستان دارای دو زندان در شهرستان های گرگان وگنبدکاووس و یک کانون اصلاح و تربیت است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار