دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان:
تابناک: دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش از 65 درصد جمعیت این استان را خانواده کارگران تشکیل می دهند، گفت: کمبود امکانات برای ارائه خدمات درمانی از مهمترین مشکلات کارگران استان است.
کد خبر: ۲۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 29 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اصغر برشان اظهار کرد: بین عرضه و تقاضای خدمات درمانی برای کارگران استان تناسبی وجود ندارد و کارگران اصفهان در بخش درمان مستقیم با مشکلات جدی مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستانهای ملکی تامین اجتماعی ارائه خدمات درمان مستقیم کارگران را برعهده دارند، افزود: در استان اصفهان تنها بیمارستان های غرضی و شریعتی اصفهان و فاطمه الزهرا (س) نجف آباد در مالکیت تامین اجتماعی است و برای ارائه خدمات درمان به کارگران تاسیس شده است.

برشان با بیان اینکه اصفهان با بیش از یک میلیون جمعیت کارگری، 10درصد کارگران کشور را دارد و بیش از 65 درصد جمعیت اصفهان را طبقه کارگر تشکیل می دهد، بر توسعه مراکز درمانی برای ارائه خدمات درمانی رایگان به کارگران تاکید کرد.



*** احداث بیمارستان میلاد چهار در اصفهان

برشان در باره اقدامات خانه کارگر استان اصفهان در این راستا، اظهار کرد: مسئولان این خانه در جلسات متعدد با مدیران اداره کار و تامین اجتماعی استان، این مطالبه قشر کارگر را مطرح کرده اند و مقرر است بیمارستان دیگری همتراز با بیمارستان میلاد تهران توسط تامین اجتماعی در شهر اصفهان احداث شود.

به گفته وی بیمارستانهای میلاد 2 و سه نیز توسط سازمان تامین اجتماعی در استان های دیگر احداث شده است.



*** برای احداث بیمارستان میلاد چهار به کمک شهرداری نیاز داریم

مدیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان با اشاره به اینکه احداث بیمارستان جدید برای کارگران استان به زمین مناسب نیاز دارد، اظهار کرد: شهرداری اصفهان قطعه زمین مناسبی را برای احداث این بیمارستان در بزرگراه شهید کشوری دارد.

وی افزود: مذاکراتی را با شهرداری اصفهان برای در اختیار قرار دادن این قطعه زمین جهت احداث بیمارستان میلاد چهار انجام داده ایم و در تلاشیم تا با کمک شهرداری زمینه احداث این بیمارستان را در زمین یاد شده فراهم کنیم.



*** قراردادهای موقت و مشکلات کارگران

برشان با بیان اینکه امنیت اجتماعی و سیاسی جامعه با اشتغال ارتباط مستقیم دارد، تصریح کرد: فقدان امنیت شغلی کارگران، عدم امنیت اجتماعی،طلاق، سرقت و بزهکاریهای اجتماعی بدنبال دارد و ریشه بسیاری از این فقدان امنیت شغلی در قراردادهای موقت کار است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان با اشاره به اینکه مشکل قراردادهای موقت کار بخصوص در کارهای مستمر مختص این استان نیست بلکه موضوعی ملی است، گفت: برای حل این مشکل مذاکراتی با دولتمردان و نمایندگان مجلس شده است و امیدواریم در سال همدلی و همزبانی، با همکاری سایر دستگاهها، راهکارهای لازم برای حل این مشکل اندیشیده شود.



*** طرح های اشتغال زا و کارآفرین به حمایت همه جانبه نیاز دارد

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان در ادامه رکورد بنگاههای اقتصادی و تولیدی را یکی از مشکلات اساسی بخش کار و کارگران عنوان کرد و گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی استان اصفهان نیمه تعطیل هستند و یا زیر 100 درصد فعالیت می کنند.

برشان با اشاره به مشکلات اقتصادی این واحدها تصریح کرد: این موضوع موجب شده تا در سالهای اخیر به خیل عظیم بیکاران استان افزوده و دغدغه اصلی بخش تولید، کار و کارگر استان شود.

وی با اشاره به اینکه عوامل زیادی از جمله تحریم ها و برخی بی تدبیری ها در بوجود آمدن شرایط موجود تاثیرگذار بوده است، ادامه داد: برای رهایی از این شرایط و حفظ و ارتقای شرایط موجود به حمایت همه جانبه از طرح های اشتغالزا و کارآفرین نیاز داریم.

برشان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان اصفهان از متوسط کشوری بالاتر است، گفت: امید است با تدابیر دولت یازدهم و همکاری نهادهای ذی ربط این میزان در سالهای آینده کاهش یابد.



*** حوادث ناشی از کار در استان بالاست

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان با اشاره به اینکه میزان حوادث ناشی از کار در این استان زیاد است، گفت: حل این مشکل مستلزم آن است که دستگاههای متولی از جمله اداره کار، بازرسان کار که حکم ضابط دادگستری دارند را افزایش دهد تا میزان حوادث ناشی از کار در واحدهای تولیدی و صنعتی استان کاهش یابد.



*** در سال همدلی و همزبانی باید با زبان تعامل سخن گفت

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان درباره اقدامات این تشکل برای کاهش اختلاف بین کارگران و کارفرمایان اظهار کرد: بر این باوریم که زبان تعامل کارسازتر از تقابل است لذا تلاش های خود برای همکاری با تشکل های کارفرمایی و سایر تشکل های کارگری استان را ادامه خواهیم داد.

برشان با بیان اینکه در سال همدلی و همزبانی باید با زبان تعامل سخن گفت، افزود: خانه کارگر استان اصفهان به عنوان تشکلی که برای دفاع از حقوق کارگران شکل گرفته معتقد است باید با همکاری کارفرمایان، دولت، مجلس و سایر نهادها از جمله شهرداریها با ارائه راهکارهای مناسب شرایط اشتغالزایی و ارتقای سطح کیفی زندگی کارگران که بخش بزرگی از جمعیت استان را تشکیل می دهند، فراهم شود.

اول ماه می میلادی روز جهانی کارگر نامگذاری شده است و کارگران هر ساله در کشورهای جهان این روز را گرامی می دارند.

کارگران ایالت شیکاگو آمریکا برای بهبود معیشت خود در روز اول ماه می سال 1886دست به اعتصاب و تجمع زدند که پلیس شیکاگو در چهارمین روز اعتصاب به روی آنان آتش گشود و شماری از آنها را کشت، عده ای را مجروح و چهار نفر را نیز اعدام کرد.

به همین مناسبت اول ماه می میلادی در جهان به عنوان روز کارگر نامگذاری شد.

در کشورمان یک هفته پیش از اول ماه می میلادی به عنوان هفته کار و کارگر نامگذاری شده است و از تلاشگران عرصه کار و کارگر تقدیر می شود.

بنابر این پنج تا 11 اردیبهشت امسال با عنوان هفته کار و کارگر از تلاشگران این عرصه تقدیر می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار