نخستین اقدام مشترک نمایندگان جدید اصفهان برای اصفهان؛
تابناک: در بخش نامه ای از نمایندگان اصفهان به نوبخت از لزووم اختصاص اعتبار به این پروژه سخن به میان آمده و تصریح شده؛ ضرورت اتمام پروژه هایی با پیشرفت بالای 50 درصد و لزوم حل مشکلات آب در حوزه زاینده رود، درسال 95 تاکنون هیچ منبعی از اعتبارات ملی پروژه تونل سوم کوهرنگ پرداخت نشده است.
کد خبر: ۲۹۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 13 September 2016
به گزارش تابناک اصفهان، بعد از آغاز به کار مجلس دهم و تغییر تعدادی از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تلاش مشترکی از سوی مجمع نمایندگان استان اصفهان در راستای رفع معضلات استان شکل نگرفت و بخش اعظمی از زمان نمایندگان جدیدالورود به رفتن به کمیسیون‌های تخصصی و انتخابات هیئت رئیسه مجلس صرف شد.

مسئله زاینده رود یکی از مشکلات چندین و چند ساله استان است که با روی کار آمدن دولت‌های مختلف وعده و عید‌های بسیاری را به خود دیده است اما تاکنون اقدام موثری در خصوص بازگرفتن حق اصفهان از حق‌آبه زاینده رود و مدیریت این حوضه صورت نگرفته است.

طرح 9 ماده ای احیای زاینده رود نیز با وجود همه بندهایی که برای مدیریت این حوضه در خود داشت اما به دلیل عدم تعهد یک طرف این ماجرا یعنی استان چهارمحال و بختیاری در عمل به حاشیه رفته است و هنوز زاینده رود برای مردم اصفهان با گذشت حدود دو سال و نیم از دولت یازدهم، یک رودخانه فصلی و خشکیده است!.

در روزهای اخیر جمعی از نمایندگان اصلاح طلب و اصولگرای استان اصفهان با نوشتن نامه ای به محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خواستار تخصیص اعتبار به پروژه تونل سوم کوهرنگ شدند.

در بخش نامه ای از نمایندگان استان اصفهان به نوبخت که به صورت دست نویس نیز بوده است، از لزووم اختصاص اعتبار به این پروژه سخن به میان آمده و تصریح شده؛ ضرورت اتمام پروژه هایی با پیشرفت بالای 50 درصد و لزوم حل مشکلات آب در حوزه زاینده رود، در سال 95 تاکنون هیچ منبعی از اعتبارات ملی پروژه تونل سوم کوهرنگ پرداخت نشده است.

 
 
این نامه با امضای 13 نماینده استان اصفهان خطاب به نوبخت نوشته شده و انتظار می رود با این اقدام مشترک برخی نمایندگان استان اصفهان، بخشی از بی‌مهری‌های پایتخت نشینان به طرح‌ها و پروژه های ضروری استان اصفهان، جبران شود.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :