وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اطلاعات معادن در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۲۹۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 13 September 2016
محمدرضا نعمت‌زاده ظهر امروز در مراسم بازدید از پژوهشگاه کاربردی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافی معدنی اظهار داشت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران درخصوص سرمایه‌گذاری برای معادن پیگیری می‌کنند، لذا در نظر داریم تا اطلاعات معاون را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم.

وی افزود: باید معادن در کشور را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهیم، لذا استفاده از منابع معدنی نیازمند سرمایه‌گذاری‌هاست که جذب سرمایه‌گذاران در این زمینه لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه در گذشته پروانه اکتشاف و بهره‌برداری از معادن تنها برای عده‌ای صادر می‌شد، بیان داشت: اکنون بهره‌برداری از این مجوزها صورت نمی‌گیرد، بنابراین درصدد واگذاری مجوزهای گذشته به افراد متقاضی جدید هستیم.

نعمت‌زاده بر توسعه تحقیق و پژوهش‌ها تأکید کرد و گفت: سازمان زمین‌شناسی تاکنون به دستاورهای خوبی دست پیدا کرده است، لذا اگر اطلاعات و پژوهش‌ها تکمیل شود، می‌توانیم مکان حفر چاه‌ها و استفاده از منابع را به خوبی پیدا کنیم.

وی در ادامه سخنان خود از آغاز مطالعات بخش لایه‌های آهکی در 5 استان کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون در 5 استان کشور مطالعات بخش لایه‌های آهکی در لایه‌های سخت آغاز شده است.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با اشاره به اهمیت این مطالعات افزود: در صورت پایان این مطالعات و کاربردی شدن آن می‌توانیم بخشی از کمبود آب را جبران کنیم.

نعمت‌زاده بر اهمیت سازمان زمین‌شناسی کاربردی کشور تأکید کرد و اظهار داشت: در این سازمان آزمایشگاه‌های پایه‌ای وجود دارد که مشابه آن در منطقه موجود نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار