نماینده مردم گرگان و آق‌قلا:
به گفته وی، برخی مشکلات تعاونی‌ها ریشه‌ای است و باید قانون آن اصلاح شود که نیاز به لایحه دولت و یا طرح نمایندگان دارد، لذا باید قانون را مکتوب نوشته و در مجلس مطرح کنیم.
کد خبر: ۲۹۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 13 September 2016
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون کاهش و حذف قانون‌های موازی در مجلس در دست اقدام است.

نبی هزارجریبی، در نشست مجمع نمایندگان با مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور مالیاتی و تأمین اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: قانون‌های موازی در قانون اساسی ما زیاد شده و راه را برای دور زدن قانون فراهم می‌کند.

وی افزود: اصل ۴۴ قانون اساسی مبتنی بر چابک سازی دولت و فعال شدن بخش خصوصی و تعاونی است اما این اتفاق نمی‌افتد و شرکت‌های اقماری دولت تشکیل می‌شود و سود اصلی را خود دولت می‌برد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وظیفه ذاتی ارگان‌های دولتی این است که به مردم خدمت بدهند و اگر غیر از این باشد باید برخورد شود، حتی اگر حق با ارباب‌رجوع نباشد باید صبور باشیم و باید به عنوان خادمی وظیفه‌شناس با افزایش تعاملات مشکلات را مرتفع کنیم.

هزارجریبی ضمن تسلیت سالگرد فاجعه منا گفت: این فاجعه نشان می‌دهد در بخش بین‌المللی عربستان نمی‌خواهد ایران اقتدار داشته باشد، استان ما رنگین‌کمان اقوام و مذاهب است و مسائل برون مرزی مانند فاجعه منا نباید تأثیری روی وحدت ما داشته باشد.

به گفته وی، برخی مشکلات تعاونی‌ها ریشه‌ای است و باید قانون آن اصلاح شود که نیاز به لایحه دولت و یا طرح نمایندگان دارد، لذا باید قانون را مکتوب نوشته و در مجلس مطرح کنیم.

هزارجریبی اظهار کرد: اینکه مشکلات به مجلس ارائه شود کار سختی نیست، اصل کار مجلس است، باید ارتباطات خود را با مجلس بیشتر کنیم.

وی با اشاره به منطقه آزاد اینچه‌برون گفت: این لایحه یکی از مباحث کلیدی در مجلس است که بعد از تعطیلات به صحن علنی می‌آید.

هزارجریبی گفت: ارزش افزوده ۹ درصد که در گمرک گرفته می‌شود زیاد است و باید طرحی بدهیم که این مبلغ کاهش یابد، در همین راستا لایحه‌ای از دولت در این زمینه به مجلس آمده است.

وی با تأکید بر اینکه وقت مردم نباید در راهروهای ادارات تلف شود گفت: انتخابات به‌جای خودش اما حق مردم باید داده شود، بر اساس قانون باید انجام وظیفه کنیم و مردم هم همیشه در انتخابات پای نظام ایستاده‌اند.

هزارجریبی خاطرنشان کرد: فراکسیون مرزنشینان در مجلس تشکیل شده است، اگر جلوی واردات بی‌رویه کالاها را نگیریم همین‌طور زمین‌گیر باقی می‌مانیم.

وی تصریح کرد: مافیای اقتصاد پنجه بر اقتصاد کشور انداخته‌اند و قاچاق کالا دارد به تولید ما ضربه می زند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار