کد خبر: ۲۹۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 13 September 2016
رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان علی آباد کتول گفت: برخلاف تصور خیلی ها که فکر می کردند جمهوری اسلامی مخالف سینماست باید گفت که این نظام دنبال اعتلای هنر و فرهنگ جامعه هست.

حجت الاسلام سید محمد میردیلمی در حاشیه مراسم جشن بزرگ سینما، افزود: هر هنری که بتواند به بشر خدمت بکند و به انسان تعالی ببخشد، مقدس است.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان علی آباد کتول ادامه داد: سینما در راستای ایجاد انگیزش و یک معرفت و بصیرت برای انسان نقش بسیار مهمی دارد.

وی این نوید را داد که در آینده با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از سرمایه داران نسبت به ساخت سینما حمایت می کنند.

وی در توضیح تاریخچه سینما، اظهار کرد: تاریخچه سینما در ایران برمی گردد به ۱۹۲۷که ناصرالدین شاه طی سفری که به اروپا داشتند با مشاهده تصویر متحرک بر پرده حیرت زده و شیفته آن می شود، این شیفتگی در سفر دومش به اروپا منجر به تحولی بزرگ در ایران  می شود ،این تحول ورود سینما به کشور بود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در ادامه این مراسم،گفت: امروز روز سینماست و جا دارد یادی کنیم از فعالان این عرصه فرهنگی، یادی از بزرگانی که دیگر در جمع ما نیستند، عباس کیارستمی، داود رشیدی، هما روستا که زحمت زیادی برای سینما کشیدند.

مهندس حاتمی افزود: سینما در کنار فعالیتهای فرهنگی شهر جزء مهمترین مسائلی بوده که من در کنار همکارانم به آن بصورت جدی پرداختیم ،نشست هایی که با فعالان فرهنگی شهر داشتیم از جمله انجمن سینمایی حلقه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست محترم آن، حاصل این نشست ها اجرای پخش فیلم با همکاری سینما کاپری گرگان بود.

وی ادامه داد: با توجه به نویدی که ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دادند،ما هم برای ایجا فضای فرهنگی و ساخت سینما به سرمایه داران کمک خواهیم کرد.

گفتنی است در خاتمه جشن بزرگ سینما از فعالان سینمای شهرستان علی آباد کتول تقدیر شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار