درپی اظهار نظر مجری برنامه «هفت» درباره فیلم «فروشنده»؛
کد خبر: ۲۹۷۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 17 September 2016
به گزارش ایمنا، بر این اساس بهروز افخمی فروشنده را فیلم بدی خواند و با استناد بر اینکه امتیازات این فیلم در سایت متاکریتیک بر مبنای اظهار نظر منتقدین جهانی بسیار پایین است گفت: «برخی گفته‌اند فقط 10 منتقد درباره این فیلم نظر داده‌اند، مگر درباره فیلم "گذشته" و "درباره الی" چند منتقد نظر داده‌اند؟ آن‌هایی که فیلم را قابل دانسته‌اند نظر داده‌اند. گروه بزرگی از منتقدین این فیلم را دیده‌اند و اگر نظر مثبتی بود می‌نوشتند. نمره فیلم 75 است و با وجود بیش از چند ماه از عرضه فیلم، بیشتر از 10 منتقد، لایق ندانستند درباره‌اش نقد بنویسند»
به همین مناسبت هم سایت کافه سینما یادداشتی را در پاسخ به اظهارات عجیب افخمی منتشر کرده است که آن را در ادامه می خوانیم.

«گویا امشب افخمی اصرار دارد که بی‌سوادی‌اش را به خصوص در عرصه شناخت رسانه‌ها به همه ثابت کند. درباره سخنان تازه افخمی چند نکته شایان ذکر است. اول آنکه افخمی در پاسخ می‌گوید مگر "گذشته" و "درباره الی" چند نقد داشته‌اند؟ که باید گفت "گذشته" نیز به مانند جدایی 41 نقد داشته است و درباره الی نیز با توجه به این که قدیمی‌تر است و مانند گذشته و جدایی، اکران گسترده بین‌المللی نداشته، با این وجود 28 نقد برایش ثبت شده است. (آیا سرچ در متاکریتیک اینقدر سخت است؟)
نکته دوم و مهم‌تر آنکه، افخمی می‌گوید چون منتقدان نظر مثبتی نسبت به فیلم نداشته‌اند، صلاح ندیده‌اند و فیلم را لایق ندانسته‌اند که برایش نقدی بنویسند. اظهارنظر عجیبی که متاسفانه اوج بی‌اطلاعی و بی‌سوادی مجری این دوره مهم‌ترین برنامه سینمایی تلویزیون را بیش از پیش عیان می‌کند. همان طور که گفتیم متاکریتیک، همانند دیگر سایت‌های جمع‌آوری نقدهای فیلم، مثل روتن تومیتوز، مجموعه‌ای از نظرات رسانه‌های مهم دیگر را، به تفکیک رصد می‌کند. دوم این که معمولا این چهل - چهل و پنج نقدی که همزمان با اکران فیلم، روی سایت متاکریتیک می‌روند، عموما مربوط به زمان اکران فیلم‌هاست و پیش از آن، تنها نقدهایی که به واسطه نمایش‌های جشنواره‌ای فیلم، منتشر شده‌اند، در جمع بندی اولیه لحاظ می‌شوند. و نقدهای بعدی هنگام اکران گسترده‌تر به جمع‌بندی اولیه اضافه می‌گردند.
 کافی‌ست در همین سایت متاکریتیک به امتیاز فیلم "تونی اردمن" رجوع کنیم. فیلمی که در کن تحسین شد و در متاکریتیک نیز امتیاز بالای 94 را به خود اختصاص داده است اما این امتیاز نیز از میان تنها 10 نقد محاسبه شده است.
آیا منتقدان، این فیلم تحسین شده را هم در حدی ندانسته‌اند که برایش نقدی بنویسند؟
جواب ساده است، چرا که این فیلم نیز به مانند فروشنده، هنوز اکران جهانی نشده است و 98 روز به اکران آن مانده است.

در پایان باید گفت چه اصراری دارید وقتی درباره چیزی اطلاع کافی ندارید در تریبون عمومی، درباره آن اظهار نظر کنید و وقتی اشتباه‌تان را گوشزد می‌کنیم با اطلاعات نادرست دیگر، روی آن سرپوش بگذارید و برای جبران این کم‌سوادی، با استفاده از آنتن رسانه تلویزیون، شروع به توهین به دیگر رسانه‌ها کنید.»
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار