براساس بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، پوشش بیمه ای برای تمام دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز آموزش عالی سراسر کشور اجباری است.
کد خبر: ۲۹۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 17 September 2016
با توجه به اهمیت سلامت دانشجویان و دانشگاهیان و ضرورت فراهم کردن پوشش بیمه ای مناسب با ارتقاء سطح تعهدات و خدمات، موارد ذیل جهت برنامه ریزی و اقدام برای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ از سوی صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه ها ابلاغ شد.
 
براساس این بخشنامه، پوشش بیمه ای برای تمام دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز آموزش عالی سراسر کشور اجباری و پوشش درمان تکمیلی دانشجویان به صورت اختیاری بوده و دانشجویان در صورت تمایل و داشتن بیمه پایه می توانند از خدمات بیمه تکمیلی بهره مند شوند.
 
همچنین دراین بخشنامه آمده است، در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ صندوق رفاه دانشجویان در راستای ارتقاء سطح خدمات توام با کرامت انسانی و تعهدات حداکثری و حق بیمه حداقلی و براساس درخوات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اقدام به ایجاد پوشش بیمه ای فراگیر و متمرکز کرده است.
 
برهمین اساس و به منظور افزایش سطح تعهدات و خدمات تسهیل امور مروبط، درصدد ایجاد کنسرسیومی از دانشگاه ها، و تدوین ساز و کار مناسبی جهت انجام تمام امور بیمه ای دانشجویی و دانشگاهی از آن طریق است.
 
برای همین به دلیل ضیق وقت، و به بنا به درخواست تعدادی از دانشگاه‌های سراسر کشور، انجام امور بیمه ای حوادث دانشجویی و درمان تکمیلی و دانشجویان و دانشگاهیان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به صورت غیرمتمرکز است و پیگیری تمام امور برعهده خود دانشگاه‌ها است.
 
ضرورت دارد که گزارش مکتوبی از اقدامات انجام شده جهت ایجاد پوشش بیمه ای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ (شامل سطح تعهدات، حق بیمه، و تعداد بیمه شدگان) در اولین فرصت ممکن به صندوق رفاه دانشجویان ارسال شود.
 
به زودی در فرصت زمانی کافی با مشورت و مشارکت دانشگاه ها و دبیران مناطق سازو کار مناسب جهت پوشش بیمه ای متمرکز و فراگیر از طریق کنسرسیوم و خرید سهام یا تاسیس شرکت بیمه برای سال آتی تهیه و تدارک خواهد شد./آ
مهر
برچسب ها: ضوابط پوشش بیمه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار