مدیر دهکده گردشگری سلامت صبا :
دهکده سلامت می‌خواهد در عرصه پیشگیری از بیماری‌ها فعالیت و با ارائه الگوی سالم تغذیه و تحرک، از گسترش بیماری‌ها جلوگیری کند، در دهکده سلامت صبا ورود وسایل نقلیه و استعمال دخانیات را ممنوع کرده‌ایم. تلاش کردیم تا غذاهای ارگانیک در این دهکده به مردم ارائه شود.
کد خبر: ۲۹۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ 17 September 2016
به گزارش تابناک قم، دهكده سلامت صبا در فاصله ۶۰ كيلومتري شهر قم در مجاورت شهر دستجرد مركز بخش خلجستان قرار دارد؛ شهر دستجرد تنها شهر ييلاقي استان قم و دارای آب و هواي كوهپايه‌ای و اختلاف دمايي بين ۸ الي ۱۲ درجه با شهر قم مي‌باشد همچنين از امتيازات ويژه‌اي نظير آب و هواي خنك و مطبوع با اكسيژن فراوان به دور از آلاينده هاي زيست محيطي شهرهايِ بزرگ و صنعتي و چشمه ها و قنات‌های آب معدني منحصر به فرد برخوردار مي‌باشد.

از ديگر ويژگيهای بخش خلجستان نزديك بودن به چهارراه اقتصادي سلفچگان و منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان است كه از موقعيت سوق الجيشی خاصي برخوردار است و نزديكی آن به شهر مقدس قم، دومين شهر زوار گذر ايران كه در آن بقاع متبركه‌ای چون آستان مقدس بانو حضرت معصومه‌(س) و مسجد مقدس جمكران قرار دارد.

دکتر محمد بابایی، سرمایه گذار دهکده گردشگری صبا در منطقه نمونه گردشگری دستجرد قم با اشاره به سابقه‌اش در طب سنتی اظهار داشت: امروزه سبک زندگی و غذایی که مردم ما مصرف می‌کنند، موجب شده بیماری‌های مختلف در جامعه رایج شود.

ارائه الگوی سالم تغذیه و تحرک در دهکده سلامت صبا

وی با اشاره به اهدافش از راه‌اندازی این مجموعه گفت: نخست اینکه من بومی استان قم هستم و انگیزه داشتم تا در این استان کاری انجام دهم و بعد اینکه با توجه به آب و هوای قم این منطقه تاسیس یک دهکده سلامت در این مکان می‌تواند به سلامت مردم کمک کند.

این سرمایه‌گذار اضافه کرد: مشکلات سلامتی مردم موجب شد به این فکر کنم که می‌شود دهکده‌ای را تأسیس کرد تا خانواده‌ها بیایند و از پزشکان طب سنتی استفاده کرده و غذای سالم میل کنند.

وی ادامه داد: دهکده سلامت می‌خواهد در عرصه پیشگیری از بیماری‌ها فعالیت و با ارائه الگوی سالم تغذیه و تحرک، از گسترش بیماری‌ها جلوگیری کند ، در دهکده سلامت صبا ورود وسایل نقلیه و استعمال دخانیات را ممنوع کرده‌ایم. تلاش کردیم تا غذاهای ارگانیک در این دهکده به مردم ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه این دهکده اولین پروژه منطقه نمونه گردشگری در قم است، اظهار داشت: گردشگری فوق العاده می‌تواند اشتغال‌زا باشد. همچنین اگر می‌خواهیم صادرات داشته باشیم تا کسی وارد کشور ما نشود و از محصولات و صنایع ما استفاده نکند صادرات هم رونق نمی‌گیرد.

مالک دهکده صبا افزود: در استان قم کشاورزی و صنعت محدود است و باید به مسئله گردشگری برای پیشرفت اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد ، مسافرانی که وارد قم می‌شوند پس از زیارت برنامه‌ای برای تفریح و استراحت ندارند و توسعه زیرساخت‌های گردشگری می‌تواند به ماندگاری مسافران و درآمدزایی گردشگری در قم کمک کند.

دکتر بابایی با اشاره به فاز بندی این مجموعه برای اجرا اظهار داشت: با بهره برداری از فاز اول دهکده تفریحی گردشگری که شامل بخش های مختلف از جمله: دریاچه مصنوعی به همراه ورزش های آبی، سالن های همایش، تالار، رستوران، کافی شاپ، رستوران دریایی، ویلاهای اقامتی، پیشت اسکیت و دوچرخه سواری، اسکله قایقرانی و ماهیگیری به بهره برداری می رسد.

اجراي پروژه مذكور در سه فاز پيش بيني شده و به شرح ذيل مي‌باشد:
الف – فاز اول: شامل امكانات تفريحي و خدماتي و اقامتي مانند رستوران، كافي شاپ، سفره خانه سنتي، تالار، درياچه مصنوعي، اسكله قايقراني، سايت ماهيگيري، شهربازي، بازارچه صنايع دستي، فروشگاه، هتل، ويلاهاي اقامتي و …
ب – فاز دوم: كلينيك سلامت
ج – فاز سوم: دهکده ورزشی: شامل سالن هاي چند منظوره، پيست اسكيت، دوچرخه سواري، باشگاه اسب سواري و تيراندازي

بر اساس ضوابط دهكده تردد هر نوع وسيله نقليه و استعمال دخانيات در مجموعه ممنوع مي‌باشد ، و از انجا كه در كشورهاي در حال توسعه اكثر مردم در سنين ۳۰ الي ۴۰ سالگي به بالا دچار چربي خون، قند خون، فشار خون، افزايش وزن، پوكي استخوان و ناراحتي‌هاي قلبي و عروقي و … مي‌باشند؛ همكاران پزشك ما در اين مجموعه اميدوارند بتوانند به خانواده‌هايي كه در اين دهكده بيش از ۴۸ ساعت اقامت داشته باشند الگوي‌هاي مناسب تغذيه، ورزش و خواب و … بدهند و شعار ما اين است  ، پيشگيري هميشه بهتر از درمان است.

وی در آخر ضمن تشکر از مسولان استانی، شهردار و بخشدار این بخش خواستار توجه بیشتر به امر گردشگری در استان قم شد تا هم شاهد پویایی استان قم در زمینه پذیرش گردشگر و هم شاهد افزایش فرصت های شغلی در این زمینه باشیم، همچنین ایشان در درخواستی خواستار کمک نهادهای ذی ربط در خصوص آماده سازی جاده ای بخش ورودی این مرکز شدند، که در موقع ورود گردشگران گاها شاهد بروز مشکلاتی هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار