رئیس اداره فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش استان قم از بی‌توجهی برخی نهادها در قم نسبت به راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۹۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰ 17 September 2016
به گزارش تابناک قم، مسعود حمیدی با بیان اینکه هنرستان هنرهای زیبا از سال ۸۱ فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: میانگین هنرجویان این هنرستان در پایه دوم و سوم دبیرستان حدود ۴۵ نفر در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و حدود ۱۸ نفر در پیش دانشگاهی است.

وی در خصوص ضرورت فعالیت این هنرستان‌ها افزود: در شاخه فنی و حرفه‌ای رشته‌هایی هستند که تنها در هنرستان‌های وابسته مانند هنرستان هنرهای زیبا تدریس می‌شوند که وابسته به یک دستگاه دیگر از جمله اداره کل ارشاد اسلامی، صداوسیما، دفتر تبلیغات اسلامی و غیره هستند.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش قم ادامه داد: رشته‌های تولید برنامه‌های تلویزیونی، موسیقی با گرایش نوازندگی ساز ایرانی، موسیقی با گرایش نوازندگی ساز جهانی، سینما، نمایش، گرافیک تنها در هنرستان‌های وابسته امکان ارائه دارند.

وی اضافه کرد: البته رشته گرافیک در هنرستان‌هایی که از قبل این رشته‌ها را داشته‌اند نیز ارائه می‌شود اما برای توسعه تنها در هنرستان‌های وابسته امکان‌پذیر است.

حمیدی بیان کرد: با توجه به تقاضای تعداد زیادی از هم استانی‌ها برای تحصیل در این رشته‌ها، متأسفانه این رشته‌ها در استان ارائه نمی‌شود که لازم است توسط صداوسیما، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به ایجاد و توسعه هنرستان‌های وابسته و ارائه رشته‌های مذکور اقدام لازم صورت گیرد.

در قم تنها رشته نمایش و گرافیک ارائه می‌شود

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: در هنرستان هنرهای زیبا در استان قم تنها رشته نمایش و گرافیک ارائه می‌شود.

وی در خصوص مشکلات این هنرستان افزود: عمده مشکل این هنرستان مربوط به فضای آموزشی آن می‌شود زیرا در گذشته فضایی در ابتدای خیابان کلهری در نظر گرفته شده بود اما اکنون این مکان به دانشگاه تبدیل شده است و هنرستان به اداره کل ارشاد سابق واقع در خیابان ساحلی منتقل شده که از نظر فضای آموزشی دارای مشکلات بسیاری است.

حمیدی ادامه داد: فضای این هنرستان مستقل نیست و محیطی اداری دارد که چند اتاق آن را به هنرستان اختصاص داده‌اند که این امر مورد تأیید آموزش و پرورش نیست، همچنین از نظر فضای کارگاهی نیز بسیار در مضیقه هستند.

وی در خصوص افتخارات هنرستان هنرهای زیبا در قم افزود: این هنرستان در جشنواره‌های مختلف دانش آموزی رتبه‌های باارزشی را کسب کرده است، هر چند نسبت به سال قبل در مسابقات کمی افول داشته است.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه این هنرستان تنها دارای شیفت پسرانه است، افزود: از ضروریات استان ایجاد و توسعه هنرستان دخترانه است زیرا افراد بسیاری مشتاق تحصیل در رشته‌های ویژه قابل ارائه در این هنرستان‌های وابسته هستند.

وی در پایان بیان کرد: تمامی امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات هنرستان هنرهای زیبا باید توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تأمین شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار