نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت دستگاه‌های اجرایی و پرهیز از موازی‌کاری موجب تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌شود.
کد خبر: ۲۹۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 19 September 2016
احمد امیرآبادی فراهانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری، عنوان کرد: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باید با دقت پیگیری شود و از هر گونه تداخل در وظایف دستگاه‌های اجرایی و موازی کاری جلوگیری گردد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مشارکت دستگاه‌های اجرایی و تعامل و هماهنگی میان مدیران در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی راه گشا است.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی دارای محورهای مهمی است که کوتاهی و قصور دستگاه‌های اجرایی می‌تواند مانع از تحقق آن شود؛ از این رو باید طبق تمهیدات لازم از قصور دستگاه‌های اجرایی در انجام وظیفه در قبال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جلوگیری شود.

امیر آبادی اظهارکرد: یکی از سیاست‌های مهم توجه به مشاغل خانگی است که در این باره راه اندازی بازارچه های مشاغل خانگی می تواند در افزایش توان بنیه خانواده ها موثر باشد، اما وجود برخی از موانع از سوی دستگاه‌های اجرایی چنین ظرفیتی را از میان می برد.

وی گفت: برخی از برنامه‌ها در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی دارای اشکالاتی است و به نظر می‌رسد که کارشناسی نشده و در این باره پیشنهاد می‌گردد این برنامه‌ها اصلاح شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در باره تفکیک دو درصدی زباله توسط مردم در قم گفت: افزایش پسماند شهری و از طرفی این میزان تفکیک زباله نشان دهنده بهره وری پایین است و در این عرصه به فرهنگ سازی نیاز داریم.

امیر آبادی ادامه داد: بسیاری از ارگان‌ها و دستگاههای اجرایی به شهرداری بدهکار هستند که در این باره لازم است میزان طلب شهرداری مشخص گردد.

وی در مورد فعالیت های منطقه اقتصادی سلفچگان نیز ابراز امیدواری کرد: حفظ تولید و حمایت از اشتغال زایی از عناصر مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است که در این باره باید به فعالیت واحدهای صنعتی توجه داشت.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید برای پرداخت بدهی‌های خود به بانک‌ها از منابع دولت استفاده کند، مطرح کرد: میزان طلب شهرداری قم از دستگاه‌های اجرایی و مراکز مختلف استانی باید مشخص شده و توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام شود. 

امیرآبادی از ویژگی‌های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان یاد کرد و ادامه داد: ایجاد پنجره واحد گمرک به منظور تامین زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذار مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تاکنون توانسته در راستای جذب شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات مطلوبی را انجام دهد اما باید برای تسهیل تولید، صادرات، جذب سرمایه‌گذار و تامین نیازهای ضروری برنامه‌های عملیاتی را در دستور کار خود قرار دهد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار