تابناک: اداره کل هواشناسی اصفهان پیش بینی کرد که از بعد از ظهرجمعه کانون های گرد و خاک با منابع داخلی و خارجی در این استان فعال شود.
کد خبر: ۲۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 01 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از هواشناسی استان اصفهان، به همین دلیل شرایط کاهش دید در روزهای شنبه و یکشنبه وجود دارد.

همچنین بیشینه دما در 24 ساعت آینده یک تا دو درجه سانتیگراد در بیشتر نقاط استان افزایش خواهد یافت.

هوای کلانشهر اصفهان برای روز جمعه، صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد و برای روز شنبه، قسمتی ابری تا نیمه ابری با کاهش دید پیش بینی شده است.

هوای این کلانشهر در دو روز سه شنبه و چهارشنبه این هفته نیز بدلیل وجود گرد و غبار برای گروه های حساس، ناسالم اعلام شد و هوا غبارآلود و تار بود.

افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان، گروههای حساس به آلودگی هوا هستند.

تا لحظه مخابره خبر هیچ گزارشی از وضعیت کیفی هوای اصفهان در روز پنجشنبه بر روی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گزارش نشده است.

به گفته کارشناسان تاکنون شش کانون عمده گرد و غبار در کشورهای همسایه شناسایی شده است که از این تعداد چهار کانون در عراق، یک کانون در سوریه و یک کانون در عربستان استقرار دارد.

90 درصد از گرد و غباری که کشورمان را تحت تأثیر قرار می دهد از همسایه های غربی است و از این میزان، 70 درصد آن مربوط به عراق و 30 درصد نیز مربوط به کشورهای سوریه و عربستان است.

مسئولان استان اصفهان از جمله در حوزه بهداشت تاکنون هیچ هشدار یا توصیه ای نسبت به گرد و غبار و ناسالم بودن هوا اعلام نکرده اند.

دمای فعلی شهر اصفهان، 23 درجه سانتیگراد با 17 درصد رطوبت است.

گرمترین نقطه استان اصفهان چوپانان در شرق با 32 درجه و سردترین میاندشت در غرب با صفر درجه سانتیگراد است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار