علی ادیبی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه در گفت و گو با عصر دانشجو از سفر قریب الوقوع دکتر محمد رضا عارف به ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۲۹۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸ 20 September 2016
سفر قریب الوقوع عارف به ارومیه

روز گذشته دکتر محمد رضا عارف نماینده مردم تهران برای اولین بار پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی به دیدار مردم در خارج از دفتر خود رفت، دکتر عارف و تیم همراه حدود هفت ساعت در مناطق و روستا های جنوب تهران از نزدیک به گفت و گو با مردم پرداختند،  در این دیدار ها شهردار حسن آباد گفت در 37 سالی که از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می گذرد هیچ یک از نمایندگان تهران تا کنون از این شهر که جز حوزه انتخابی تهران می باشد دیداری نداشتند. همچنین شنیده شده است که دکتر عارف به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه، سفری را به ارومیه خواهند داشت همین امر موجب شد تا با محمد جواد ادیبی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه در مورد صحت این خبر گفت و گو نماییم. متن این گفت و گو در ادامه آمده است.


-  شنیده شده که دکتر عارف به زودی سفری به ارومیه خواهد داشت آیا این خبر صحت دارد؟
بله، دعوت از دکتر عارف به ارومیه و دانشگاه صنعتی ارومیه جهت سخنرانی برای فروردین و اردیبهشت در انتهای سال گذشته انجام شده بود که متاسفانه بنا به دلایلی این سفر انجام نشد، دفتر دکتر عارف وعده حضور ایشون رو در ابتدای این ترم دادند و به همین منظور هماهنگی ها جهت انجام این سفر در حال انجام می باشد.


-  میشه بیشتر توضیح بدین؟
در آن زمان با توجه به پیش رو بودن دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از طرف شورای راهبردی شهرستان ارومیه و همینطور شورای اصلاح طلبان استان آذربایجان غربی و جمعی از احزاب اصلاح طلب استان دعوتی از دکتر عارف جهت ایراد سخنرانی در سطح شهر به منظور حمایت از کاندیدای لیست امید انجام شده بود. همچنین انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه و تشکل های دانشجویی نیز با توجه به سفر دکتر عارف به ارومیه و استفاده بهینه از فرصت فراهم شده دعوتی جهت حضور ایشان در دانشگاه ها به عمل اوردند، که این سفر انجام نشد. این امر موجب ناراحتی دکتر عارف ، فعالین شهر و فعالین دانشجویی گشت و دکتر عارف نیز وعده دادند پس از انتخابات مجلس و حداکثر در مهر و آبان حتما سفری به ارومیه خواهند داشت.


-  به چه دلیلی سفر دکتر عارف در آن زمان انجام نشده؟
در آن زمان برخی مدیران اجرایی استان و شخصیت های با نفوذ در جریان اصلاح طلب با توجه به حمایتشان از افرادی خارج از لیست امید و مورد حمایت جریان اصلاح طلب و اعتدالگرا تلاش نمودند مانع سفر دکتر عارف به ارومیه شوند و با سنگ اندازی های خود موجب عدم انجام این سفر شدند. این در حالی بود که دکتر عارف دو روز به شمالغرب کشور سفر نمودند و از نظر زمانی امکان سفر ایشان به ارومیه نیز مهیا بود و هماهنگی های نهایی نیز صورت پذیرفته و حتی تاریخ نیز مشخص شده بود. اما تلاش هایی به منظور جلوگیری از سفر انجام شد که موفق بود.  هدف از این تلاش ناکامی لیست امید به منظور انتخاب برخی افراد خارج از لیست امید و نزدیک به جریان آبادگر و اصولگرا بود، مسئول میز مشورتی آذربایجان و شورای سیاستگذاری و رئیس شورای مشورتی استان همکاری های لازم را در راستای انجام این سفر علی رقم دعوت های انجام شده به عمل نیاوردند، سفر انجام نشد. در شرایط فعلی استان بازنمودن برخی مسایل به مصلحت نیست و در مورد نقش کارشکنانه برخی افراد متنفذ در دولت و جریان اصلاحات در این ماجرا در صورت ادامه این رفتار ها، جهت تنویر افکار عمومی مطالبی به اطلاع خواهد رسید.


-  چه اطمینانی از انجام این سفر در ایام جاری وجود دارد؟
در تابستان با توجه به وعده دکتر عارف در زمان انتخابات و ابراز تمایل قلبی ایشان جهت سفر به ارومیه و دیدار با دانشجویان و مردم این شهر، پیگیری ها انجام شد و هماهنگی ها جهت سفر دکتر عارف در آبان و آذر با توجه به مناسبت های دانشجویی موجود در حال انجام است، دکتر عارف همواره به اخلاقیات پایبند اند و به وعده شان عمل می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار